Zware brom bij 2.0 TDI 150 PK

Rijdt inmiddels zo'n 10 maanden in een S3 2.0 TDI met handbak en alles werkt naar behoren.

Alleen vind ik de 2.0 TDI 150 PK motor nog al rumoerig, vooral wanneer er rond de 2000 toeren daadwerkelijk gewerkt moet worden, bijv. heuvel op met cruise control of weer oppakken bij even gas los. Ook hoor ik de turbo nooit fluiten, ook niet wanneer er met caravan aan de haak gereden wordt. Tenslotte is ook bij bergafwaarts remmen op motor een niet lekkere brom te horen.

De dealer zegt dat dit soort gebrom normale eigenschappen van de motor zijn, maar mij irriteert het enorm en geeft het ook geen vertrouwen voor lange termijn.

Hoe ervaren anderen van jullie het 2.0 TDI 150 PK motorblok? Lekker stil met af en toe turbo gefluit of juist toch ook regelmatig een stevige brom?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een 190 PK. Hoewel ik her en der geklaag hoor over het lawaai, heb ik er geen last van. Ik vind het wel een erg rauwe motor. Maar dat zie ik pas als ik de klep open. En....ik heb continu een irritante trilling in de auto die van binnenuit komt. Mogelijk komt dat door de rauwheid van de motor. Daar hoop ik binnenkort meer over te horen.

Rauw is misschien inderdaad een beter woord. Trilling en kraken in interieur heb ik verder niet, alleen dat irritante gebrom van de motor. Zelfs een collega die onlangs meereed, gaf aan dat dit echt een blazoen is op de verder mooie en fijne auto...

carfreak24

Forumguru
Is het echt gebrom van de motor, of eerder een resonantie bij deellast? Ikzelf heb behoorlijk last van een resonantie die de dealer niet weg krijgt... zal uiteindelijk zelf sleutelen worden.

AdB

Senior Member
Heb genoemde motor (2.0 TDI 150 PK) zowel in mijn vorige OIII Combi gehad als in mijn huidige Tiguan. Geen last (gehad) van zware brom o.i.d.

Bovenaan Onderaan