Snelheidsbegrenzer activeren

MarkvdD

Forumguru
Oh maar die stappen per 1 km kan bij wel gewoon, hendel naar je toe is 1 km hoger en de SET knop indrukken is 1 km lager. De hendel omhoog en omlaag zijn dan stappen van 10 km.

Gezien dat hier ook verschil in zit tussen verschillende Octavia's is er misschien ook een kans dat bij anderen (misschien ook bij mij) de limiter wel te activeren is.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

1983jeroen

Forumguru
Waar kom je vandaan @MarkvdD ?

Misschien is er iemand in jouw buurt die het even kan proberen.
Ik ben vanavond ook maar 5 minuten in Tiel geweest voor de aanpassing van gasrespons en poging de gewone cruise control toe te voegen.
 

hemi24

Forumguru
Wat trouwens wel een fijne aanpassing is: laten instellen dat je de cruise control snelheid per 1km kunt verhogen en verlagen. Standaard kon dat alleen met omhoog en gaat omlaag meteen met 10km naar beneden.
Als je de hendel iets langer vasthoudt gaat het alsnog in stappen van 10

Als je de handleiding had gelezen, was de aanpassing niet nodig geweest…
 

1983jeroen

Forumguru
Oh ja, het kon al wel in stappen van 1, maar de bediening is niet logisch. Nu is het beter, al blijf ik het hendeltje een onding vinden. Was in de vorige Octavia al niet veel beter met alles in de richtingaanwijzer hendel.
Wel erg kleine knopjes voor alles en je drukt al snel iets te ver door waardoor de cc helemaal uit gaat.

Maar we dwalen af ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
al blijf ik het hendeltje een onding vinden
Het is maar wat je gewend bent. Dat dedicated hendeltje voor de cruisecontrol vind ik juist ideaal, prettiger dan geïntegreerd in de RAW-hendel zoals bij mijn vanaf 2002 gereden Fabia's en Octavia. Maar ja, dáárvoor had ik ook al 14 jaar gereden met een VDO Tempostat in 3 opvolgende auto's en dat was een retrofit met dus ook een eigen hendel. Niks mis mee...
 

1983jeroen

Forumguru
Klopt, een aparte hendel vind ik ook fijner, maar vind de hendel van Peugeot die ik ruim 8 jaar had fijner dan die van Skoda :D
 

Bakkertje

Forumguru
Doe mij de knoppen op het stuur maar zoals ik het heb bij m'n Passat (en de Touran hiervoor en de Passat voor de Touran).
100x fijner dan een aparte hendel waar je de tekst niet op kunt lezen
ACC.jpg.e51ce2fcae0a3fd60ee8114c22b3997f.jpg

Mijn linker hand blijft gewoon op het stuur om de ACC te bedienen, ideaal.
In de Seat (en de audi A4 daarvoor) van mijn schoonouders zit een aparte hendel, werkt ook, maar vind ik niet zo fijn. Misschien ook voor een deel om wat je gewend bent natuurlijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik hóéf helemaal geen tekst te lezen. Dat hendeltje kan ik namelijk met één vinger blind bedienen, terwijl mijn linkerhand gewoon aan het stuur blijft. De actuele instelling zie ik desgewenst wel onderaan de MFD.
De knoppen op het stuur bedienen andere functies, die anders toch ook weer ergens ondergebracht moeten worden.
Ik vind het helemaal prima zo. :jaja:
 

hemi24

Forumguru
Het is natuurlijk maar net waar je jezelf aan hebt gewend, maar ik vond het hendeltje best wel prettig!
Bediening op het stuur werkt ook fijn, al vind ik het wel irritant dat de bediening in de ID.3 en de Golf 7 afwijkend zijn, daardoor moet je bij wisselen van de wagen de eerste keer altijd even nadenke/kijken.
 

MarkvdD

Forumguru
Ik vind het ACC hendeltje van Skoda wel prettig werken en heb ook jaren met een Peugeot 206 gereden en ook die hendel vond ik fijn werken. Ook hier weer leuk om alle persoonlijke voorkeuren en voors en tegens te lezen.

Waar kom je vandaan @MarkvdD ?
Misschien is er iemand in jouw buurt die het even kan proberen.....

Ik woon in Ouderkerk aan den IJssel. Zou leuk zijn als er iemand in de buurt eens gelegenheid heeft om te kijken of hij of zij de snelheidsbegrenzer bij mij kan activeren :giggle:
 
Bovenaan Onderaan