Waar op te letten aankoop octavia iv?

skodahhw

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Afgelopen weken wat gelezen hier, nu toch maar een post met wat vragen voor jullie!
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto vanwege gezinsuitbreiding. Ik denk dat het de skoda octavia iv gaat worden, mede omdat die voldoende kracht heeft om onze caravan van 1500kg te trekken. Andere optie is een volvo v60, maar qua jaarkosten en aanschafprijs toch wel grote verschillen.

Ik zie dat bijna alle octavias iv geïmporteerd zijn; waar moet ik op letten bij aankoop van een octavia? (Zoals veel voorkomende gebreken)
Kan ik enigszins inschatten hoe goed de accu nog is aan de hand van informatie in de auto zelf (zonder aanvullende apparatuur/garage)?
Verder was mij al opgevallen dat sommige geïmporteerde octavias niet mogen trekken, dus daar let ik al goed op.
Tevens dat het eerste modeljaar met veel softwarebugs kampt (of is dit onderhand met updates te verhelpen?)

Dank voor alle tips!

Rallye

Forumguru
Een goede verkoper zou die software bugs al verholpen hebben als dat kan, dus als ze er nog zijn bij een proefrit zegt dat óf iets over de auto óf iets over de verkoper….

Kijk dus eens naar de softwareversie. Is hij geüpdatet en constateer je nogsteeds problemen, dan loop je weg. Is de auto niet geüpdated, dan graag pas een proefrit na de update. Vraag na of het stuur en de bijbehorende module al vervangen zijn. En hoe vaak?

skodahhw

Nieuw lid
Een goede verkoper zou die software bugs al verholpen hebben als dat kan, dus als ze er nog zijn bij een proefrit zegt dat óf iets over de auto óf iets over de verkoper….

Kijk dus eens naar de softwareversie. Is hij geüpdatet en constateer je nogsteeds problemen, dan loop je weg. Is de auto niet geüpdated, dan graag pas een proefrit na de update. Vraag na of het stuur en de bijbehorende module al vervangen zijn. En hoe vaak?
Waar kan ik softwareversie zien en wat zou hij moeten zijn?
Ik heb nog niets gelezen over stuur/module, wat zijn veelvoorkomende problemen daarmee?

Rallye

Forumguru
Nieuwste versie is 1985. Bij de instellingen van het systeem moet je dat kunnen vinden.

De eerste paar jaar kwamen er veel meldingen onderweg over niet functionerende lane assist. Soms twintig keer per rit. Zoek maar eens op het forum. Mijn Golf GTI uit december 2021 had dat ook. Vervanging van het stuur en bijbehorende module gaf rust.

hemi24

Forumguru
waar vind je tegenwoordig nog dergelijke verkopers..?!? :arghh:

De ene helft heeft maar minimale kennis van het product wat hij doorschuift; de andere helft denkt alleen maar aan het geld wat hij wil binnenharken…

Bovenaan Onderaan