Lampjes met projectie op de grond in de deur

Fortissimo

Senior Member
Ik zit er aan te denken om van die kleine ledjes in de deur van onze Kodiaq te stoppen die op de grond projecteren.
Natuurlijk heb ik hier wel het een en ander over gelezen, maar ik kan eigenlijk niet echt vinden wie nu de beste aanbieder is.

Hebben jullie hier een mening over?

Stuiver

Forumguru
Aanbieder? Is dat tegenwoordig Projectie-as-a-Service??

zonder gekheid, zoek je een leverancier van die lampjes, of iemand die ze in jouw auto bouwt?

JeSko

Forumguru
Ik heb zo'n lampjes gehad van Ali destijds en de kwaliteit was gewoon prima, paste perfect qua vorm en de auto is er na 3 jaar met verkocht.

Tees

Donateur
Dat ligt er maar net aan @PizzaPieter. Ik vermoed dat dit soort producten niet op dusdanige schaal gekocht worden door een Europese handelaar dat ze een zeecontainer vol hebben. Dus dan gaat óók bij die handelaar de producten gewoon met t vliegtuig.

PizzaPieter

Donateur
Als je er al handelaar 1000 koopt, gaan ze niet stuk voor stuk verpakt in een zakje op de boot of het vliegtuig.
Als je er eentje bestelt wel.
1000 x 1 stuk pakt een keer of tig (10?20?30?) meer ruimte dan 1 x 1000 stuks en daarmee is dat dus, op grote schaal gezien, een héél belangrijk onderdeel van de directe impact op het milieu van bestellen in China door particuliere, omdat er een keer of tig meer boten of vliegtuigen vanuit China naar hier moeten komen.
Verandert niets aan de productie methodes, maar de verzendingsimpact is een héél belangrijk onderdeel van dit. Daarom koop ik het liever bij de Action oid dan bij Ali.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
De Action is een ander verhaal, die spullen gaan nooit met het vliegtuig want dat is veel te duur. Het grootste verschil in klimaatimpact (/= milieu-impact) inzake transport maak je door te zorgen dat een product per schip hier komt ipv per vliegtuig. En in het geval van Ali Express producten kan dat alleen als iemand (een handelaar) genoeg inkoopt om een container te vullen.

Ik moet toegeven dat ik niet had nagedacht over de hoeveelheid verpakkingsmateriaal, bij kleine onderdelen maakt dat nog wel wat uit idd, bij grote onderdelen marginaal. Goed, genoeg :ot:

PizzaPieter

Donateur
Niet alleen hoeveel verpakkingsmateriaal (soms een veelvoud vh plastic dat in het product zelf zit), maar dus ook de ruimte die t inneemt, waardoor er meer transport nodig is.

En dan scheelt t dus ook of er 1000 pakjes met 1 stuks met het vliegtuig gaan of 1 doos met 1000 stuks. Mss kunnen er in dezelfde kubieke meter maar 100 losse pakketjes van 1 stuks óf 4 dozen van 1000 stuks. Meer ruimte behoefte is meer transport behoefte is meer impact.

Ze denken bij Ali niet als Ikea.

Cordoba

Forumguru
.... Het grootste verschil in klimaatimpact (/= milieu-impact) inzake transport maak je door te zorgen dat een product per schip hier komt ipv per vli

Dat is nog maar de vraag, pakweg een jaartje terug werd duidelijk dat voor vakantiegangers een cruiseschip veel vervuilender is dan reizen per vliegtuig. (gemeten naar de hoeveelheid uitstoot, maar vliegtuigen stoten ook een groot deel van de reis de uitlaatgassen uit op grote hoogte in de atmosfeer, dus kun je de uitstoot van een schip (op tientallen meters boven zeeniveau) niet zomaar vergelijken met de uitstoot van een vliegtuig op kilometers hoogte). Het vliegtuig heeft wel als voordeel dat er waarschijnlijk minder kilometers worden afgelegd om van A naar B te komen. Kortom zonder gedegen onderzoek ondersteund met goed kwalitatief cijfermateriaal kun je niet zomaar zeggen dat het één beter is voor het milieu dan het ander.

Tees

Donateur
@Cordoba Er zijn meer dan genoeg onderzoeken die ruimschoots hebben aangetoond dat transport per vrachtschip véél klimaatvriendelijker is dan per vliegtuig (ongeveer een factor 100 per ton-km! Daar kan je wel een stukje voor omvaren). Hierin zijn alle effecten zoals uitstoot op hoogte (schadelijker voor klimaat) en andere effecten (roetuitstoot schepen) al meegenomen.

Cruiseschepen zijn iets heel anders dan vrachtschepen, mensen gebruiken op een cruiseschip veel meer ruimte dan in een vliegtuig.

Maar we gaan wel heel erg off-topic ondertussen (en ik kan t niet laten niet te reageren :angel:)

EdK

Forumguru
Maar goed of het nu hoge of lage vervuiling is, het blijft vervuilend voor het milieu en moet in beide gevallen dus zoveel mogelijk vermeden worden !!
Kunnen we het nu weer over leds hebben die naar boven en naar beneden kunnen schijnen voor der weer een mod opmerking komt ??? :koffie:

higgy

Forumguru
Manmanman, er stelt iemand een vraagje over lampjes in de deur en men moet er meteen weer een plasje overheen doen...

EdK

Forumguru
MMmm loopt die hond van de buren weer los rond ?

Maar goed je kunt ze dus bij Ali E kopen of waarschijnlijk bestellen bij de dealer.
Blijft wel de vraag of je portierverlichting die in de deuren zit nu ook al een lamp erin hebben, maw loopt er bedrading ??
Anders zal je ook nog wat draden moeten trekken....waar spanning op komt als deur open gaat

Fortissimo

Senior Member
Ik heb de rode lampjes. Zit alleen te twijfelen of ik een eigen logo wil hebben en welke dan :D
Aan de ene kant lijkt het me leuk om het TTH-deel van mijn fanfare er in te hebben, zeker als ik weer chauffeur speel.
Maar tja, dat is alleen voor mij leuk.
De Kodiak-beer is ook wel mooi.

Weet nu waar ik kan kijken als ik het wil gaan doen.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan