Welke garage voor onderhoud

Nieuw lid
Mijn Kodiaq MHEV heeft bijna 30.000 km gereden en moet dus voor onderhoud naar de garage. Natuurlijk (...) heb ik ook de sensor- problemen en de uitval van Carplay tijdens bellen, achterklep die soms niet open gaat zoals eerder gemeld en de voorliefde van de auto voor Android ipv Apple als er 2 telefoons in de auto zijn etc.
Omdat dit mijn eerste Skoda is ben ik benieuwd wie er tevreden is mijn zijn garage voor het onderhoud zodat ik daar eventueel een afspraak kan maken. Ongeveer in het midden van het land zou fantastisch zijn.

hemi24

Forumguru
Ongeveer in het midden van het land zou fantastisch zijn.
Zandvoort en Enschede vallen daar beide onder, maar misschien is het handig als je het gebied iets nauwkeuriger specificeert…?!?

Wie heeft de wagen geleverd en waarom daar niet naar terug voor onderhoud?

Nieuw lid
Wagen gekocht in Zwaag (omdat de leasemaatschappij hem daar afleverde) maar ben daar niet aan gebonden. Verder rijd ik door een groot gedeelte van Nederland dus vind het niet erg om een dealer of in Zandvoort of in Zwolle bijv te vinden als daar goede ervaring mee is, vandaar mijn vraag.

EdwardP

Actief lid
Ik heb op 4 april een afspraak bij Zenith in Amstelveen (service dealer), zodra ik daar geweest ben, kan ik mijn ervaringen delen.
Is ook ongeveer midden van het land :sneaky:

hemi24

Forumguru
Verder rijd ik door een groot gedeelte van Nederland dus vind het niet erg om een dealer of in Zandvoort of in Zwolle bijv te vinden
Dan zou ik gewoon de eerste de beste dealer pakken, wat op dat moment het dichtste bij is!

Deed ik voorheen ook met de leaseauto, toen ik nog op projecten door het hele land zat; gewoon lokaal, ‘s morgens brengen en ‘s avonds weer omruilen.

andrehj

Forumguru
Mijn Kodiaq MHEV heeft bijna 30.000 km gereden en moet dus voor onderhoud naar de garage...........
Als dat voor de eerste keer is, dan ben je zeker 15.000 km te laat. Die 30.000 km tussen oliebeurten is echt veel te lang, en de doodsteek voor moderne motoren.
Tussendoor een extra oliewissel laten doen bij een universele garage (of gewoon zelf doen als je geen twee linkerhanden hebt) kost maar weinig en is het behoud van je motor.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@Jeroen Middag : ik heb het bewijs in de familie dat dat wel degelijk mogelijk is, die heeft namelijk in 12 jaar tijd bijna 950d km met een passat gereden (en die was er stukken beter aan toe dan het exemplaar wat recentelijk in de AutoWeek voorbij kwam)...

Het is "maar" 30d km hè... Kijk naar trucks van DAF, die lopen op soortgelijke 10w30 longlife olie tot 200d km...

Zoals gezegd: als je maar voldoende km's maakt, is er niks mis met LL-intervallen!

Bij hedendaagse auto's welke veel vermogen uit een kleine motor persen doormiddel van een turbo, gecombineerd met 0w30 olie gaan je zuigeveren echt niet zo lang mee. Ik reed ooit een oude mondeo naar 300.000 met weinig onderhoud. Maar dat was toch echt een andere tijd. Kijk je dan naar de nieuwere Fords maar ook de PSA groep met de distributie riem door de carterolie laten lopen en dan voor 100.000 al vastlopen. Dat is niet een auto ontwerpen voor de toekomst.

andrehj

Forumguru
Maar gelukkig rijden we hier geen PSA 1.2 puretech of Ford 1.0 Ecoboost... :arghh:
Alsof VAG het zoveel beter deed, met een hele generatie 1.2 en 1.4 TSI motoren waarvan de distributieketting maar 50.000 km meeging, of een hele generatie 1.8 en 2.0 TSI motoren die rond de 100.000 km al een complete motorrevisie nodig hadden. En kijk eens hoeveel problemen er met de huidige dieselmotoren in de T5 en T6 busjes zijn. Die gaan ook bij bergen voor de 100.000 km stuk.

Bovenaan Onderaan