IJskrabber in Tankklep

widojo

Actief lid
De rubbers eens inspuiten met siliconen spray voor de winter. Helpt al heel veel

Waren het maar de rubbers. M.i. wordt het vastzitten veroorzaakt door ijs boven de rubbers, dus in de naad.
Is best wel een minpunt, vastzittende deuren en klepje in de winter maar ook langzaam ontwasemen van ruiten. Helaas was de voorruitverwarming ten tijde van bestellen toen nog niet leverbaar.
Maar goed, over vastzittende deuren en beslaan van voorruit is in het verleden al genoeg over geschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: JXX

micky

Forumguru
Waren het maar de rubbers. M.i. wordt het vastzitten veroorzaakt door ijs boven de rubbers, dus in de naad.
Is best wel een minpunt, vastzittende deuren en klepje in de winter maar ook langzaam ontwasemen van ruiten. Helaas was de voorruitverwarming ten tijde van bestellen toen nog niet leverbaar.
Maar goed, over vastzittende deuren en beslaan van voorruit is in het verleden al genoeg over geschreven.

Klopt, dus door de rubbers in te spuiten hecht het ijs niet aan het rubber, dus de deur gaat makkelijker open..
 

geerrre

Forumguru
@Noord26 , gewoon een klein keramisch kacheltje 2000 watt geloof ik, ben nu in het buitenland en kan niet kijken, maar gewoon op de middenarmsteun achter en een tijdschakelaar ertussen, inmiddels volgt de halve straat het voorbeeld, dus het lijkt in de winter net of we allemaal een plugin hebben :) gewoon snoer tussen de deur en je hele auto is lekker warm voor vertrek ;)

@micky : Welke kachel heb jij dan juist voor in de wagen?
Super idee eigenlijk, maar is het 100% veilig?
 

Sjabba

Senior Member
Ik zou in elk geval het kacheltje eruit halen als hij fikt, de verzekering gaat dit niet dekken lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
@geerrre schreef:
maar is het 100% veilig?
Zou je denken met een snoer geklemd tussen de deur(en)......
Hangt erg af van de ruimte die de (huis)deursponning en de eventuele zachte tochtafdichting bieden.
Het kan de moeite lonen om een (schakelbaar) buitenstopcontact aan te leggen (heb ik al veel gemak van ondervonden)..

De autodeur zal geen probleem zijn.
 

geerrre

Forumguru
Bij mij kan de kabel makkelijk onder de sectionaal poort.
Autodeur heb ik net getest. Toch niet handig omdat de deur dan niet volledig dicht kan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Autodeur heb ik net getest. Toch niet handig omdat de deur dan niet volledig dicht kan.
Vaak gaat het wel goed als je het (niet al te dikke) snoer in de benedenhoek van het portier plaatst (bij de B-stijl dus).
Als het kacheltje zelf dubbel geïsoleerd is (met dubbel vierkantje symbool dus), dan heb je geen randaardesnoer nodig en kun je met een 2-aderig verlengsnoer toe, dat scheelt ook weer.
 

Joske

Forumguru
Klopt, dat scheelt een pak. Moet ik zo eentje zoeken dus...
http://www.skodaforum.nl/forum/i/kachel-inbouwen-in-de-auto.25097/

ben er nog steeds heel tevreden van, vrouwlief gebruikt het bij vriesweer "dagelijks" :thumbsup:
50 euro bij conrad

http://www.conrad.be/ce/nl/product/856315/DEFA-Defa-Termini-1200-Ventilatorkachel-230-V

gezekerd in het toestel zelf, ik gebruik een timer in de garage en de kabel gaat onder de sectionaalpoortrubber door. Gewoon verlengsnoer (geaard) gaat via de achterdeur naar binnen. Al twee jaar in gebruik naar volle tevredenheid.
 

Canon-Eye

Forumguru
Even voor de volledigheid: bij dubbelgeïsoleerde apparaten (voorzien van het desbestreffende symbool op de behuizing) valt er helemaal niks te aarden.
Dus een randaardesnoer voegt dan geen veiligheid toe... :pardon:
 

EdK

Forumguru
Dus een randaardesnoer voegt dan geen veiligheid toe... :pardon:
Dat is jouw mening in deze.....
Maar doordat het een verlengsnoer is kan het makkelijk ingezet worden voor andere doeleinden waardoor de situatie veranderd !
Daarom is mijn mening om verlengsnoeren en haspels altijd in geaarde uitvoering toe te passen.
Als een apparaat dubbel geisoleerd is zal de stekker die eraan zit niet van een aarding voorzien zijn en voldoe je alsnog aan de voorschriften.
Maar als het snoer buiten loopt en ook nog eens afgekneld word, want tsja die autodeur moet toch dicht dan blijft een verlengsnoer met aarde toch iets meer safe dan de klakkeloze gedachte van jou !

Waarom zo fel hierover ??? Ik zie teveel gevaarlijke situaties op jachthavens en campings met snoertjes.
En tsja die zitten dan wel achter een aardlek, maar die worden ook weinig getest met de testknop zoals bij 99% van de mensen thuis.
En als ze dan moeten aanspreken dan doen ze het niet of blijken ze te laat uit te slaan !
 

Ethy

Lid
Ik heb ondertussen de truc van Micky een aantal keer naar grote tevredenheid toegepast. Auto staat achterwaards geparkeerd richting mijn berging. Deur van berging laat ik op een kier en de kabel gooi ik door de kofferbak van de auto naar binnen, skiluik open en de kachel op de armsteun. Klep kofferbak gaat dan makkelijk dicht met kabel ertussen.
 
Bovenaan Onderaan