2010 Skoda Octavia Combi GL

Status
Niet open voor verdere reacties.

CharlesTucker

Forumguru
Leuk, iemand die bijna hetzelfde met z'n auto doet als ik, nieuw kopen en en er dan lang mee doen. Volgens mij zijn er niet zo veel mensen die dat doen. Ik heb de mijne ruim een jaar na jou gekocht, en zit inmiddels op de 240.000km, ook still going strong. Nog geen EGR problemen gehad, wel bij 150.000 de waterpomp lek, en toen ik gelijk maar de distributieriem laten vervangen. Dat hoeft nu dus pas weer bij 360.000km (als de waterpomp het deze keer wel zo lang uit houdt). Een nieuwe, tsja, ik denk er wel eens over na, en heb ook wel ideeen, maar nog niet concreet. Zo lang ik er vertrouwen in heb mag deze wel blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luke

Luke

Forumguru
Het is gebeurd...










...de nieuwe Octavia combi is besteld. :-)


Ik kan er met de huidige (286500km) nog tegenaan gaan tot januari en dan staat er een nieuwe op me te wachten.
Heb mooie overname en offerte gekregen en de uitrusting is uit de kunst!
Niet heel enthousiast over de dubbele koplampen maar dat zal wel wennen, denk ik.
Het is opnieuw de Skoda geworden tussen het rijtje van Golf Variant, Mazda 6 wagon en Toyota auris hybride omwille van de volledige uitrusting, lage prijs en motor.
Bij de Japanners waren drie opties niet beschikbaar en de Golf krijgt geen automatische kofferklep en krijgt minder PK's uit dezelfde motor??? Hoe is dat mogelijk!?

Ben voor de manuale 1.4tsi 150pk gegaan. Heb er al enkele keren mee gereden en ik ben echt overtuigd van dit motortje! Voor een snelwegkilometervreter zoals ik (en tevens rustige chauffeur) is die heel geschikt en ik zal de 1.4 geen pijn doen.

Uitrusting is Ambition met;
Voorruitontdooïng
Autom kofferklep
neerklapbare achterbank vanuit koffer
Ledlichten
BBS SR 17" velgen (Skoda velgen worden overgenomen)
Amundsen navi
autom lichten en ruitenheffers
parkeersensoren
usb en 320 stekkers achteraan Jumbo box
Bluetooth
autom airco
cruise control
afneembare trekhaak
zilveren dakrails

Benieuwd of ik tegen januari de 300k kan bereiken!
 

Luke

Forumguru
hehe, you 've got me there. ;)
230V stekker, natuurlijk. :facepalm:

En wat betreft verstandige keuze, bedoel je de Skoda op zich? Of de 1.4TSI?
Want hoewel de bestelbon al getekend is, ben ik nog steeds benieuwd naar ervaringen van leden.
Bevestiging kriijgen, weet je wel.. :)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Skoda op zich is een verstandige keuze. Inclusief een overbruggings-F1 hb ben ik sinds 2002 aan mijn vierde bezig: 2x zakelijk (totaal bijna 300k km), het tussen-autootje en de huidige in de privésfeer samen flink over de 150k heen.
Over de 1.4 tsi kan ik geen eigen ervaringen melden, maar ik zou die zelf ook eerder kiezen dan de 1.2 (voor zover het budget dat zou toelaten).
 

Luke

Forumguru
Over die 1.4tsi dacht ik eerst dat het toch een héél klein motortje was voor de Octavia.
... En toen kwamen ze met de 1liter!!:banghead:

En de 1.8 is voor mij dan weer een beetje teveel van het goede.
Ach, hij gaat al jaren mee, die motor. Ik heb vertrouwen. (did I just jinx it?) :itwasntme:
 

Luke

Forumguru
Thanks!
Da's zeker een terechte vraag, hoor. Ik rij voor mijn werk dikwijls met verschillende voertuigen en daaruit is míjn voorkeur voor benzine motoren gegroeid. Het reageert beter, rijdt zachter, maakt minder lawaai.
Als je dan de meerkost per liter en het meerverbruik afweegt tegen de goedkopere aankoopprijs en taxen, moet je toch al wat jaren rijden vooraleer je winst maakt met de diesel. Zelfs met mijn kilometers.
Bovendien hangt de dieselaars het zwaard van Damocles boven het hoofd met die verhoging van accijnzen op de diesel hier in België en de nieuwe uitstoot normen- en bij gevolg de taxen..
Dus puur financieel gezien wordt het voordeel steeds kleiner. En het rijden met benzine motor is toch net iets leuker. :pardon:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan