ANWB rijdt/test de Kodiaq

Patron

Senior Member
Ik heb hem zaterdag (pre-productie model) in het echt gezien, maar wat een auto. Weliswaar was het de 1.5 mild hybrid, maar toch. De vorige was al groot, maar deze is echt wel groter en beter gestroomlijnd. Nu even wachten tot donderdag, dan worden ook de prijzen van de PHEV bekend :giggle:
 

Bigifoot

Nieuw lid
de brochures zijn inmiddels ook beschikbaar.

Wat mij opvalt is dat de rijklaar gewicht van de PHEV 2060kg is met een max toelaatbaar gewicht van 2432 kg. Dat is dus slechts 372kg laadgewicht! Dan dat zijn net aan 4 volwassenen (zonder bagage).
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Rijklaar gewicht zit al 100 kg (bestuurder/bagage/brandstof?) bij in.
Nu ben ik het wel met je eens dat 472 kg laadvermogen voor zo'n auto vrij weinig.
 

Tees

Donateur
Dat is wel erg opvallend en lijkt me ergens ook sterk. Dan kan je met een auto van dat formaat niet eens op vakantie...
 

Captain Hook

Forumguru
ff op de Duitse website van Skoda de nieuwe Kodiaq folder opgezocht.
En wat staat daar:

1714212164926.png

E.e.a. afhankelijk van de uitvoering. De 4x4 uitvoering mag/kan minder meenemen...
 

Patron

Senior Member
Reken maar even voor veel mensen. Auto is max 2432 kg, neem een gemiddelde caravan van 1100kg en je hebt je aanhanger rijbewijs nodig
 

Tees

Donateur
700 kg is een vrij normaal max laadgewicht, dat heeft m'n Octavia ook. 500 kg is dan wel weer wat laag voor zo'n grote auto...
En idd is het geen gek idee om E te hebben als je met een caravan van 1100 kg rijdt.
 
Bovenaan Onderaan