Bekende kwalen van de Fabia!!

Fabia

† In Memoriam
Dat probleem ken ik, alleen weet ik niet hoe je het oplost. Ik ben er voor naar de dealer geweest, het is een kwaal dat vaker optreed bij Fabia's.

Niwla

Nieuw lid
Wat ik hier nog niet gezien heb, elders wel gelezen heb en zelf ook heb is:

* De fabia houdt qua snelheid iets in/valt terug wanneer de cruisecontrol ingeschakeld wordt (± 5 km/h) hier schijnt een softwareupdate voor te moeten komen, maar die komt niet
blush.gif

* Die twijfelachtige recirculatieklep/knop/lampje heb ik ook

* Achter hoor ik een zoomend geluid bij kort draaien bij lage snelheid

Morgen waarschijnlijk even naar de garage voor een speaker, dus zal ik beide andere puntjes ook even aangeven
grin.gif

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Niwla</font><hr />

Wat ik hier nog niet gezien heb, elders wel gelezen heb en zelf ook heb is:

* De fabia houdt qua snelheid iets in/valt terug wanneer de cruisecontrol ingeschakeld wordt (± 5 km/h) hier schijnt een softwareupdate voor te moeten komen, maar die komt niet

[/ QUOTE ]

Nooit iets van gemerkt, de cc doet bij mij goed z'n werk.

Vandaag naar de dealer met het welbekende motortje op het scherm. Hij is uitgelezen en het blijkt de Lambdasonde te zijn. Is meteen gereset bij de dealer. Probleem is 10 minuten later weer terug met nu ook daarbij EPC op het scherm.

Voorgaande problemen: tankklep bleef open staan. Kabel vervangen (onder coulance)
Lekkende portieren achterzijde (L+R) boel gekit met carroserriekit. Probleem enigzins verholpen.
en nog wat van die zaken; netjes opgelost door de dealer overigens.

Opvallende dingen: kletsnat in de auto. Met dit weer (mistig buiten en vorst) dan staat het ijs ook op de binnenkant van de ruiten. Iemand een idee hoe dit kan?
(nee, ik douche niet in de auto);)

wvdm

Nieuw lid
Net zoals 'copylex' heb ik sind de aflevering van mijn fabia combi met dakrails (1 week oud) last van windgeruis boven de 110 km/uur. Dit geruis situeert zich rond de rechterachterdeur van de wagen. Heeft iemand een idee vanwaar dit windgeruis afkomstig zou kunnen zijn, en of dit kan worden verholpen??? Deur, raam, dakrails, ... ???
confused.gif

Bedankt.

Ted

Forumguru
Ik denk dat je deur door onderdruk een beetje opengetrokken wordt. Dit kan je verhelpen door de slotplaat een paar millimeters naar binnen te schuiven. Inbusbouten iets lossen en vervolgens met een plastichamer de slotplaat een paar lichte tikjes geven. De maatverdeling op deze plaat geeft de plaats weer.

succes!

Groeten Ted.

wvdm

Nieuw lid
Bedankt,Ted voor de reactie...
Op de deur blijkt echter bijzonder weinig of zelfs geen speling te zitten. Na een bezoekje bij de dealer liet men me weten dat men ooit al problemen heeft gehad met de Octavia's m.b.t. de afdichting van het VAST raamgedeelte van de achterdeur.Misschien komt hetzelfde probleem ook voor bij de Fabia's... Ik heb bijgevolg de rubber van dit raampje en tussenschot volledig afgeplakt met tape en het probleem leek verholpen (nagenoeg geen windgeruis meer). Heb reeds een afspraak gemaakt met de dealer om dit probleem definitief te verhelpen.
Verder ben ik heel tevreden over mijn nieuwe Fabia Combi!

Hoi wvdm! Ik ga dit ook proberen. Ik neem aan dat jij de omlijsting van het kleine raampje van de achterdeur hebt afgeplakt?

wvdm

Nieuw lid
Ja dat klopt!
Ik heb inderdaad de omlijsting van het kleine raampje in de achterdeur afgeplakt. Visueel lijkt de rubber goed aan te sluiten op het raam, maar toch blijkt het probleem afkomstig te zijn van dit kleine raampje.

Groeten

wvdm

Ik heb vanmorgen ook het raampje afgeplakt en het ruisen was inderdaad bijna weg! Heb jij al een afspraak met je dealer gemaakt om e.e.a. op te lossen? Als het gelukt is wil je mij dan laten weten hoe ze het hebben opgelost?? Ik voel er nl. weingig voor om rond te blijven rijden met "Mc Gyvertape" op m'n auto!!

wvdm

Nieuw lid
Onze wagen gaat op 18 april naar de dealer om het windgeruis-probleem op te lossen. Ik hou u wel op de hoogte. Ik begrijp best dat men niet met zulke "Mc Gyvertape" wil blijven rondrijden... bij ons is die tape er trouwens ook al lang af... was enkel om de ruisbron te isoleren...

indiana

Nieuw lid
hoi
de eerste fabia wat ik had van 2000 gekocht in 2001 zat aardig wat kinderziektes op de fabia creation gekocht in 2003 is veel beter
alleen airconditionning die blijft maar brommen garage zei dat is een probleem wat ze niet konden verhelpen
frown.gif

wvdm

Nieuw lid
Succes! en ik hoor graag hoe ze het hebben opgelost!
Windgeruis-probleem = opgelost!
De dealer heeft het kleine raamje in de achterdeur gedemonteerd, een afdichtingsprodukt langsheen het kader gespoten en het windgeruis is geheel verdwenen.

inmiddels zit er bij mij een splitter tussen voor de antenne, voor degene die nog steeds met hun
niet-skoda radio problemen hebben met de radio ontvangst en die hier graag iets aan willen doen,
ga naar de skoda (of VAG) dealer en vraag om het volgende artikel nummer: ZA 000 052 DIN
Dan moet je als het goed is het volgende artikel voor je neus krijgen:
afb004.jpg

Kosten van dit kleine apperaatje: €14.17 (incl. BTW)

Hoe sluit je dit ding aan? Of eigenlijk precieser, waar moet dat blauwe kabeltje naar toe?

LeJo

Lid
Simpel op te lossen inderdaad...
middenrooster eruit halen en een isolatie tussen het dashbord en een beugel duwen... gelijk eerder gezegd ongeveer 15min werk...

zak

Nieuw lid
Hoi, bij mij komt ook geen vloeistof achter wel hoor ik het pomp draaien. Misschien is er bij mij ook verstopt of slang los. Ik ben wel benieuwd hoe jij het opgelost heb?

Bij mijn F1 combi uit 2007 heb ik ook wat dingetjes:

- 1 koplamp is een beetje nat van binnen, is hier een bekende oorzaak van/ oplossing voor?
- de rollo kraakt een beetje vind ik, ook krijg ik hem niet los en druf niet teveel kracht te zetten of het plastic. Is dit een bekend dingetje, dat kraken? tips? misschien ergens wat wd40 of juist stukje rubber?
- de gordels voor rollen wat slapjes op. Zijn de gordelautomaten makkelijk bereikbaar?

vast nog wel wat.. kom er nu even niet op! Ja mn koelvloeistof staat een haartje onder min, daar hou ik niet zo van, hopen dat er ergens een klein lekje is bij een slangklem ofzo:dankje:

Bovenaan Onderaan