@B.Stuurder
ik heb je topic doorlezen en ben zeer gecharmeerd door de veranderingen die je aan de wagen doorgevoerd hebt, het resultaat mag er zeker en vast wezen. Zelfs wel uniek te noemen! Echter uniek is daarom niet altijd mooi, en daarmee doel ik op het leder, ondanks het zeer mooie verhaal dat er achter schuil gaat vind ik het niet mooi. Het wit, met antraciet en blauw matcht in mijn ogen niet.
De zwarte accenten, de velgen en dat icm de lakkleur (waar ik soms spijt van heb dat ik dat ook niet genomen hebt ipv metal grey) maken er een zeer fraaie bolide van
Ik blijf je topic en bijhorende aanpassingen aan de wagen volgen,
veel rijplezier toegewenst met de
Bekijk bijlage 56332
@Joske, bedankt voor je eerlijke reactie, dat waardeer ik zeer, ook als je het niet met mijn keuzes eens bent dus.
Smaken verschillen natuurlijk, echter de meesten die het in werkelijkheid zien, bekennen dat ze het van tevoren op foto's niks vonden maar in het echt wel mooi vinden. Ik had ook twijfels vóór de levering, maar was vastberaden geen spijt te hebben van mijn beslissingen en dat heb ik ook uiteindelijk niet. Ik geniet elke dag.
De kleuren stemmen overigens exact overeen met de aanwezige kleuren in en buiten de auto, wat het geheel rustiger maakt dan het lijkt. De foto's vertekenen wel hoor en laten het leer veel lichter lijken dan het is, bijna wit, en dat is het niet. Het "witte" leer is dezelfde kleur als de plafondbekleding.
Om de woorden van Joost van Van Beynum te gebruiken: "Ik dacht dat wordt een ware kermis, maar nu ik het zo zie vind ik het wel mooi".
Het was gewaagd en ook iets dat ik nooit eerder heb durven doen, maar ik wilde me toch niet laten tegenhouden door twijfel en in elk geval 1 keer gewoon doen wat in me op kwam. Gewoon eens gek doen, geen toestemming vragen vooraf, maar eventueel excuses maken naderhand. Inclusief het logo, dat natuurlijk in principe welhaast potsierlijk is, zou er geen verhaal achter zitten. Maar het maakt de auto ook wel weer echt uniek en ik geniet er elke keer van als mijn jongste zoon meerijdt.
Ook vind ik het wel leuk als ik merk dat mensen (vooral hier in de wijk, de "koude kak - wijk") die van zichzelf vinden dat ze respectabel zijn en conform de geldende ethiek leven, met een afkeurende of soms ontwijkende blik kijken. Veel mensen zijn achterbaks en stiekem en zeker niet zo oprecht en "goed" als ze zich proberen voor te doen en daar heb ik door de jaren heen een enorme hekel aan gekregen, ook doordat ik via mijn kinderen veel hiervan heb gezien en meegemaakt. Deze mensen choqueren en confronteren is dan het minste wat ik kan doen en daar geniet ik dan ook weer van
.
Ik denk ook dat ik een volgende auto gewoon weer bijzonder ga maken, maar dan weer anders. Misschien zwarte lak met rood leer o.i.d. Gekker dan dit kan ik me nu (nog) niet voorstellen, zonder het echt te zullen overdrijven.
Al jaren stel ik auto's "veilig" samen, niet te opvallend, keurig geaccepteerd interieur. Grijze, zwarte of witte auto, met zwart leer, hoogstens zilveren contrasterend stiksel. Nu dus niet. Niet meer, gewoon doen wat ik wil zonder rekening te houden met wat anderen eventueel er van zouden vinden. Hoe ouder hoe gekker, denk ik
. Jij zegt in feite ook dat je soms spijt hebt dat je niet voor deze lakkleur hebt gekozen, waarschijnlijk omdat je "bang" was wat mensen er van zouden vinden? Maar mensen vinden altijd ergens iets van en vaak ook negatief uit jaloezie geboren hoor al zullen ze dat nooit toegeven.
En de reacties, zowel positief als negatief vind ik geweldig. Echt directe negatieve reacties heb ik eigenlijk niet gekregen, ik merk wel dat veel collega's het niet zouden durven doen, of er nooit bij stil hebben gestaan wat de mogelijkheden zijn, maar het wel graag zouden willen. Niet hetzelfde, maar op hun eigen manier gewoon alles wijzigen zoals zij dat willen. Ook zeggen ze het denk ik niet direct als ze het niet mooi vinden en dat is niet nodig bij mij, wat ze ook zouden moeten weten. Ik ben zelf ook altijd erg direct, wat zeker niet gewaardeerd wordt in alle gevallen overigens.
Eigenlijk past het ook wel bij mij, er zijn veel zaken die mensen niet bij mij verwachten als ze me zien (hoog opgeleid, keurige baan, net uiterlijk, net huis in goede wijk). Bijvoorbeeld mijn Pitbull of sommige van mijn vrienden (tattoo's, motorclub, veel te veel geld zonder duidelijke respectabele baan, wat vaak wel zo is trouwens, alleen anders dan mensen zich in hun vaak kleine wereldje kunnen voorstellen). En nu dus ook mijn auto. Lekker controversieel.
Wat een lang verhaal is dit geworden, maar toch in mijn eigen topic, zeg er maar eens wat van
Ik hoop dat er nog eens een meeting komt waar ik met de auto naartoe kan komen, ook dan zullen smaken verschillen, maar dan komt de wagen wel beter tot zijn recht denk ik, al blijft hij altijd een beetje "fout" natuurlijk
.