Chippen Octavia RS

Fean

Forumguru
wat Corne zegt..

PK's voor hogere snelheden heerlijk... het bijbehorende koppel bij het tunen daar krijg je mijns inziens meer last van bij het wegrijden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

vw125

Forumguru
Net terug van DVX.
Wilde afspraak maken voor een vitaminekuurtje maar is ff anders uitgedraaid.
Ze vroegen me van welk bouwjaar men RS was en wisten me daarop te vertellen dat de eerste generatie zeer gevoelige turbo's hadden en deze het wel eens konden begeven tijdens of na het tunen. Is er iemand die daar iets meer over weet want nu ben ik natuurlijk aan het twijfelen geslagen.
Heb geen zin om men turbo aan flarden te rijden en een hoop miserie van de garage op men nek te halen.

Arco

Forumguru
Net terug van DVX.
Wilde afspraak maken voor een vitaminekuurtje maar is ff anders uitgedraaid.
Ze vroegen me van welk bouwjaar men RS was en wisten me daarop te vertellen dat de eerste generatie zeer gevoelige turbo's hadden en deze het wel eens konden begeven tijdens of na het tunen. Is er iemand die daar iets meer over weet want nu ben ik natuurlijk aan het twijfelen geslagen.
Heb geen zin om men turbo aan flarden te rijden en een hoop miserie van de garage op men nek te halen.
Begrijpelijk!
Ze zijn wel eerlijk.
Over welk bouwjaar hebben we het dan? 2013? 2014?

vw125

Forumguru
Vandaag een brief naar de invoerder van VAG Belgie gestuurd met de vraag of er effectief problemen zijn met de eerste generatie turbo's.
Ook de vraag gesteld of er hiervoor een terugroep actie plaatsvind, want volgens verschillende bronnen zouden die er zijn. Van zodra ik meer weet schrijf ik het hier neer.

Joske

Forumguru
@vw125

goe bezig Lesly :thumbsup:

ik heb ook al eens contact met de invoerder via mail en moet zeggen dat dat ook wel vrij vlot ging :)

op de internationale fora is dat probleem met de turbo's idd gekend. Zoek maar eens op Skodacommunity.de. Er zijn enkele revisies geweest sinds de eerste modellen in 2013, maar enkel de turbo's geproduceerd na (iirc) juni 2014 blijken echt robust te zijn.

EDIT: http://www.skodacommunity.de/skoda-...087-octavia-3-rs-tsi-probleme-mit-turbolader/

De laatste generatie v/d turbo is er sinds 11/2014 blijkbaar.

Of ook: http://www.skodacommunity.de/skoda-...rs-tsi-bis-mai-2014-schlechter-turbo-verbaut/

philippe bakker

Forumguru
Ik heb ook een chip laten steken en ben naar 289 pk en 461 koppel gegaan. Ik heb speciaal gevraagd niet overdreven teveel te steken. Qua voorbanden is dit in de regen moeilijk. Op droog weer gaat dat prima. Qua power vind ik het fantastisch.

philippe bakker

Forumguru
Ja en de gemiddelde Audi TDI rijder of andere premium diesel rijder denkt steeds die Pipo met zijn Oostblok brol met ne 1.6 d in heeft er een rs plakkerke opgeplakt. Terwijl ik meestal het dubbel pk heb dan die mannen

Bovenaan Onderaan