Columbus Columbus en sdcard perikelen

haassie

Forumguru
Heb de 2024 kaarten obv het vinnummer gedownload. Ik heb een 128G sdxc kaartje. Eerst zitten vogelen met mac book en gechecked op verborgen bestanden die ik maar niet wegkreeg. Aangezien deze van dochter lief is maar geen clean tools geinstallerd. Toen maar naar windows 10. Geformatteerd als fat32, ntfs, geen verborgen bestanden. Echter bij plaatsen in de auto steevast de melding dat sd card1 niet kan worden gelezen. Heb ook een stikje met 32G fat32 waar muziek op staat en die doet het prima in slot1 en slot2….ga het nog een keer proberen met exfat maar heb er een hard hoofd in.

Iemand anders nog een gouden tip. Heb de meeste artikelen wel gelezen hier aangaande de update maar nog niets gevonden wat ik nog niet heb gedaan

Is de 128G disk mss te groot?
 

Tees

Donateur
Het hangt van het model MMI af, maar sommigen kunnen niet meer aan dan SDHC (32 GB). 128 GB is SDXC zoals je al aangeeft, dus kan zijn dat dat het probleem is. Heb je al in de gebruiksaanwijzing van de MMI gekeken, daar staat t namelijk in vermeld.
 

haassie

Forumguru
Ik heb maar een 32G disk gehaald (fat32) eens kijken wat die doet. Uitgepakte download is 29G dus moet passen lijkt me, ondanks dat de download site aangeeft minimaal 64G te gebruiken, neem aan dat het gewoon statische data is die niet op de disk wordt bewerkt maar naar HD wordt gekopieerd.
 

haassie

Forumguru
Paste dus net niet(32G in werkelijkheid 29.6G) ..99% disk dus vol …dus maar nog een 64G diskje gehaald, format NTFS, unzip en update uitgevoerd…mooi, van 2017 naar 2024. Heb nu een mooie verzameling kaartjes iig haha.
 
Bovenaan Onderaan