Echte RS of PHEV RS

Bakkertje

Forumguru
De RS benzine doet dat altijd, de PHEV alleen onder voorwaarden.
Nu ben ik even benieuwd, wat bedoel je hier precies mee? Welke voorwaarden dan?
Wat ik zelf kan verzinnen is dat je batterijlading nog hebt voor de echt maximale prestaties, zodra je sport modus activeert wordt het laden ook direct geactiveerd om dit te borgen. Het is dus niet zo dat je als je in de sport stand rijdt en de accu leeg raakt dat dan de pret over is..
 

Rallye

Forumguru
@Bakkertje Dat is inderdaad wat ik bedoelde: eerst de auto instellen en dan gaan. Het is aan eenieder hoe vervelend je dat vindt. Sommigen vinden het niet erg, anderen wel.
 

Arjan1985

Forumguru
En even een andere invalshoek om over na te denken?

Welke auto is over een paar jaar als je hem weer wilt verkopen nog het meest waardevast?

En welke van de 2 heeft de snelste 0-100 sprint?
 

Bakkertje

Forumguru
@Rallye in mijn geval (en ik gok bij Skoda ook) is het zo dat als ik vol het gas intrap hij automatisch naar de sport stand schakelt, hoef ik dus niet over na te denken / iets voor in te stellen. Daarnaast zit er een knopje naast de pook die je in kunt drukken, dan gaat niet alleen de motor in de sportstand, maar ook alle instellingen als je profielen hebt (demping, stuur, etc)

@Arjan1985 de 2.0 doet het in 7 seconden, de PHEV in 7,3, het zou me niet verbazen als de phev het wint in een tussensprint
 

JeSko

Forumguru
Dan is de nieuwe trager geworden ( meer gewicht wellicht ? ) de oude deed het namelijk stock in 6.7 seconden.
 

Fmoon

Forumguru
En even een andere invalshoek om over na te denken?

Welke auto is over een paar jaar als je hem weer wilt verkopen nog het meest waardevast?

En welke van de 2 heeft de snelste 0-100 sprint?
Daar valt weinig over te zeggen, maar net wat de markt doet. Ik kreeg 3 jaar geleden minder terug voor mijn RS dan een paar maanden geleden met 35dkm meer op de teller! Toen ook maar snel ingeruild. In Nederland betaal je mogelijk straks ook 100% MRB voor stekker auto’s wat nu nog 50% is. Maar wellicht dat er nog wat aan gedaan zal worden.
 

hemi24

Forumguru
Wat Antera zegt: zelfde gaat ook op voor een Golf: GTD of GTE zijn ook geen echte GTI’s…
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Maar in een GTD ligt wel gewoon een erg potent 2.0 blok en deze is ook nooit verkocht onder het mom van GTI, deze nieuwe 1.4 VRS daarentegen word wel verkocht onder de naam VRS, ze hadden hem mss beter VR-E genoemd ;)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Maar goed, hamvraag is nu waar TS zit? Die is stil na zijn vraag, hij heeft wellicht al de VRE gekocht ipv de VRS en durft dat niet terugkoppelen hier na het lezen van alle comments :D
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Rallye hij als de accu leeg is wordt deze altijd bijgeladen (in feite wordt de regeneratie ingeschakeld). Totdat deze uit het rood is. Bij mij heb je dan 3 km die je elektrisch kunt rijden. Als ik de sportstand activeer gaat ie ook regenereren. Dat doet ie dan tot de accu helemaal vol is.
 

barretje

Senior Member
Een RS is geen RS als het geen 2.0TSI is ;)

En hoor nog veel problemen met de plugin modellen. Als je daarvoor alsnog gaat dan advies minimaal model 2022 te nemen vanwege issues op de voorgaande

Hoi @Antera, ik ben aan het kijken voor een 1.4 phev. Mag ik vragen waarom ik beter een 2022 model ( vanaf welke maand) kan kiezen dan een 2021 model? Ik heb er namelijk een uit 2021 gezien die mij wel aanstaat.
 
Laatst bewerkt:

Berghuis

Donateur
@Rallye hij als de accu leeg is wordt deze altijd bijgeladen (in feite wordt de regeneratie ingeschakeld). Totdat deze uit het rood is. Bij mij heb je dan 3 km die je elektrisch kunt rijden. Als ik de sportstand activeer gaat ie ook regenereren. Dat doet ie dan tot de accu helemaal vol is.
Dat doet mijn RS iV niet hoor. Rijprofiel Normaal gaat tot 0km en blijft dat dan ook. Laden doet de auto dan monimaal. In de Sport laad hij tot ca. 3 á 4km. Meer niet.
Maar überhaupt laden tijdens het rijden raad ik af (die paar kilometer maakt niet uit). Verbruik van de brandstofmotor neemt dan enorm toe. Als je bijv. met een volle tank vertrekt en je gaat al rijdend je accu van 0 naar 100% gaat laden mag je blij wezen als je op 40l 400km haalt.
 
Bovenaan Onderaan