Elektrisch probleem

Import Yeti

Forumguru
@Import Yeti Mijn auto is auto december 2006, een van de laatste dus van de FABIA I serie. Had begrepen dat ze de kabelboom toen al hadden aangepast.
Aangepast of vervangen? Bij mij hadden ze deze eerst ook "aangepast" zonder mij te vertellen dat er überhaupt een probleem is met de kabelbomen. Een paar dagen later stond ik met een knipperende kerstboomverlichting in mijn dashboard stil langs de A9. Later kwam de garage er op terug met het feit dat de kabelboom geheel vervangen moest worden. Dat hadden ze er in de eerste instantie niet bij verteld. Het is maar dat je het weet.

turboturbo

Forumguru
Ik denk dat bedoeld wordt 'aangepast in het productie proces in de fabriek'....

Gezien in 2006 de Fabia een facelift kreeg en zeer waarschijnlijk dit soort fouten meegenomen zijn in het verbeteren of aanpassen van de productie.

Orange860

Senior Member
Update: de massa op de motor in buurt van startmotor losgehaald, opgeschuurd, ingevet en vast gemaakt. Tot op heden geen problemen meer. Fingers crossed...

Orange860

Senior Member
Nou, het is weer hommeles.

Centrale vergrendeling doet het niet na het parkeren, verlichting helemaal dood. Deursloten tikken als razende. Dan draai ik het contact om, motor slaat direct aan en verdwijnen de storingen als sneeuw voor de zon. Het lijkt wel of mijn Fabia door de duivel bezeten is.

Hij stuurt en rijdt overigens als een dolle!

Import Yeti

Forumguru
Ik zou als ik jou was toch maar eens de mening van een dealer vragen, voor dat er ongelukken gebeuren.
Lijkt mij toch een kabelboom probleem....

Import Yeti

Forumguru
IK heb het zelf meegemaakt dat door een defecte kabelboom mijn elektromechanische stuurbekrachtiging uitviel tijden het rijden. Daar wordt je niet echt vrolijk van.....:nono:
Is gelukkig wel goed afgelopen uiteindelijk.

Orange860

Senior Member
Net flink stuk gereden. Niets aan de hand. Tot ik de sleutel uit het contact haal. Klok en dagteller op nul. Alsof de stroom er even kortstondig af gaat. Overigens zit er net nieuwe accu in. Dit kreeg ik na uitlezen: image.jpg

Import Yeti

Forumguru
Lijkt ook wel de programmering van de auto totaal in de war is. zou hier toch mee naar de garage gaan.
Misschien codering van stuur apparaat?

leo442

Forumguru
Eerst 3 code's geven een massa onderbreking aan, en de laatste 2 geven aan dat de accu spanning af en toe niet correct is. Dus een een slechte plus of massa (kabelbreuk) of toch een slechte dynamo.

Orange860

Senior Member
UPDATE

Auto niet naar de dealer gebracht.

Hij deed het steeds slechter, steeds meer piepjes en lampjes. En niet meer willen starten.

Dus ik stap uit, motorkap open, multimeter bij de hand, sleutel op contact...

Ik rommel wat aan de massakabel van de accu (die ik al eens los had gehad, schoongemaakt, doorgemeten etc) begint alles opeens te zoemen. En er is leven in de Fabia. Ergo: daar zit dus de fout.

Nieuwe kabel kost bij de dealer bijna dertig euro, dus zelf even aan een accukabel (rest van de boot) twee ogen geperst, en er gewoon extra bijgeplaatst. In een later stadium doe ik dat wel anders. Maar nu weer een prima massa en geen storingen meer. Vooralsnog...

Bovenaan Onderaan