Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Joske

Forumguru
Oh ik dacht een kaartupdate :)

Maar zenderlogos moest ik manueel selecteren vanop de SD kaart en toewijzen per zender?

rogitaro

Actief lid
Onze duitse vrienden lukt het ook niet om te updaten: http://www.skodacommunity.de/threads/update-der-senderlogos-beim-bolero.99431/

Daar denken ze dat het komt omdat de updates al op de radio staan.

Ik kan me dan niet voorstellen dat je dan een foutmelding krijgt.

@Joske, Als je een zender hebt die je wil opslaan, vind de radio zelf het juiste logo, en als deze twijfelt laat hij de logo's zien die voorhanden zijn voor de zender. Ik denk dat dit werkt op basis van de RDS info.

Dit werkt zonder SD kaarten of USB sticks aangekoppeld op de radio.

Bij mij is er een zeer lokale zender in de omgeving van Lieshout (Radio Kontakt) waarvan het zenderlogo al standaard in mijn Bolero radio zit.

Zender logo's werkt ook bij een Bolero zonder DAB (ik heb geen DAB op mijn Bolero)

driesp

Senior Member
apart, rogitaro...
ik krijg geen voorstel voor logo's, hij haalt ook niets op...
ik heb een paar zenders met logo, maar het merendeel niet.
moet zeggen dat ik alleen gebruik maak van DAB (wist ook niet dat ik daar als optie voor heb gekozen, weet wel dat ik het er met de verkoper over heb gehad, dat ik het ook wilde, heb het niet gezien als +-prijs)

CDK

Forumguru
@driesp was een optie van 100,- ;) wellicht een toegift van jouw dealer? Enige logo wat er uit zichzelf in beeld kwam was bij Efteling radio, klinkt als een sprookje dit..... sorry daarvoor :D

driesp

Senior Member
dat kon er dan blijkbaar ook nog wel bij, @Corné de Kluijver :-).

dank @rogitaro

maareh... moet ik nu zelf ergens online logo's v zenders opzoeken en op een sd-kaart zetten?
of is er ergens een logo-pack of zo te vinden?

[raar is dit weer]

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske Die link naar de logo's is perfect, je kan per land selecteren.
Ik heb ze net gedownload en in mijn Amundsen MIB 1 gestopt voor FM en DAB+, ziet er goed uit.:thumbsup:
Dus voor allen: radiologo's zijn voor Columbus en Amundsen gelijk

fanSkoda-VW

Forumguru
@ alpha.
Ik heb bij Skoda/Pon Amsterdam mijn F3C besteld onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat er een officieel ingebouwd navigatiesysteem ingebouwd zou zijn. Anders werd de offerte absoluut niet omgezet in een opdracht, dus ging de verkoop dan niet door.
14 dagen later na een fabrieksbezoek van de verkoop werd ik gebeld dat dezelfde navigatie van de VW Polo wel ingebouwd kon worden.
Hier in NL, dat wel. Maar dat was niet mijn probleem, maar dat van Skoda.
De installatiebrochure die ik kreeg bij aflevering gaf ook zeer duidelijk aan dat het voor de Fabia Model 3 geschikt was.

Na ca 14 dagen rondgereden te hebben bleek de navigatie niet te werken.
Stuurde me in aanvang de goede kant op, om dan weer 3 km terug te moeten rijden. Of: neem de 4e afslag op de rotonde. Ja Puh, dan rijdt ik exact weer terug waar ik vandaan kwam.
Ook de aan-/uit-/volumeknop van de radio vertoonde een geheel eigen wil.
En reed ik 30 waar 50 waar mocht, dan blèrde een klierige juf: U rijdt te snel, u rijdt te snel. :sterretjes: :angry:
Ook al stond de navigatie geheel uit.
Men zou het in orde maken, wat niet zo lang zou duren. De wagen is nu 1 1/2 week weer terug bij Skoda.
En het probleem is blijkbaar nog niet opgelost.

Ik heb keurig en probleemloos een Citigo leenauto gekregen, en mocht ik een grotere tussendoor nodig hebben, dan was ook dat te regelen.
Kortom: Over de behandeling & service absoluut geen nare opmerkingen. :thumbsup:

Na wat nadenken kom ik tot het volgende:
Polo = Fabia. Maar de uitzondering is idd de navigatie, die wel in de Polo zit.
Dus ook de elektronica is daarop van fabriekswege aangepast, geprogrammeerd.
Want misschien zit in de Polo geen Mirrorlink. :banghead:

Groetjes en sterkte. Stuur me anders een PB'tje als je wilt dat ik het vervolg ook aan je doorgeef.

fanSkoda-VW

Forumguru
@ joske.
Amai, zenne, ik heb buikpijn er al van.
Lol, misschien zet ik een Joske-Joske i.p.v. Tom-Tom wel op de stoel naast me? :ot:
Als het werkt wil ik me weer een keer in het A'pense wagen. Misschien de Sinksenfoer.
Maar dat zal dan wel volgend jaar worden, vrees ik zeer.

driesp

Senior Member
Zenderlogo's "van Joske" werkt ook super op de Bolero.
ik moest wel handmatig alles even aanklikken en vervolgens zoeken in de lijst, maar ach... ik heb gelukkig maar een paar voorkeuzezenders.
nogmaals dank, Joske.

Ron467

Actief lid
Als alles goed werkt is het oké, maar zodra al die ingebouwde navigatie problemen gaat geven is het eind zoek.
Bij losse Tomtom of garmin, koop je voor weinig gewoon een nieuwe of een update...

Mijn zwager heeft in zijn golf nu al de 4e !!!! nieuwe ingebouwde zooi (oké 2 keer vernieuwd ivm mislukte diefstal), en vandaag heb ik gezien dat hij denkt dat we ergens in Duitsland rijden....dus weer niet goed!

Ben benieuwd dadelijk in mijn nieuwe Fabia, maar op voorhand al blij met mijn huidige Garmin toestellen :cool:

Alpha

Donateur
@ alpha.

Groetjes en sterkte. Stuur me anders een PB'tje als je wilt dat ik het vervolg ook aan je doorgeef.

Thanks! Graag. Mag wat mij betreft ook hier als anderen hier ook wat aan hebben.

Ik heb overigens vrijdag om 15:00 een afspraak bij de dealer om wat andere issues. Heb namelijk rare plekjes gevonden in de lak (3x lijkt op roest maar er zit een lak laag overheen) en een van de speakergrils heeft een raar spoor van e.o.a. smeer wat ik niet weggepoetst krijgt.

Ik ga dan ook aangeven dat ik tot nog toe diep teleurgesteld ben over de after care... Dat had mijn lokale Opel garage toch veel beter voor elkaar allemaal. Nu mail en bel ik een bodemloze put in... Constant reacties als "geen tijd hier, geen tijd daar"... Erg jammer dit... Ojah, en dat verhaaltje van Skoda binnen 5 dagen een afspraak klopt ook niet. Maak er maar 15 werkdagen van....

Maar voor de rest, ben nog steeds uber blij met m'n blauwe :) minus de bugs... Maar dat blijf je toch houden bij nieuwe auto's...

Bovenaan Onderaan