@ alpha.
Ik heb bij Skoda/Pon Amsterdam mijn F3C besteld onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat er een officieel ingebouwd navigatiesysteem ingebouwd zou zijn. Anders werd de offerte absoluut niet omgezet in een opdracht, dus ging de verkoop dan niet door.
14 dagen later na een fabrieksbezoek van de verkoop werd ik gebeld dat dezelfde navigatie van de VW Polo wel ingebouwd kon worden.
Hier in NL, dat wel. Maar dat was niet mijn probleem, maar dat van Skoda.
De installatiebrochure die ik kreeg bij aflevering gaf ook zeer duidelijk aan dat het voor de Fabia Model 3 geschikt was.
Na ca 14 dagen rondgereden te hebben bleek de navigatie niet te werken.
Stuurde me in aanvang de goede kant op, om dan weer 3 km terug te moeten rijden. Of: neem de 4e afslag op de rotonde. Ja Puh, dan rijdt ik exact weer terug waar ik vandaan kwam.
Ook de aan-/uit-/volumeknop van de radio vertoonde een geheel eigen wil.
En reed ik 30 waar 50 waar mocht, dan blèrde een klierige juf: U rijdt te snel, u rijdt te snel.
![angry.gif :angry: :angry:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/angry.gif)
Ook al stond de navigatie geheel uit.
Men zou het in orde maken, wat niet zo lang zou duren. De wagen is nu 1 1/2 week weer terug bij Skoda.
En het probleem is blijkbaar nog niet opgelost.
Ik heb keurig en probleemloos een Citigo leenauto gekregen, en mocht ik een grotere tussendoor nodig hebben, dan was ook dat te regelen.
Kortom: Over de behandeling & service absoluut geen nare opmerkingen.
Na wat nadenken kom ik tot het volgende:
Polo = Fabia. Maar de uitzondering is idd de navigatie, die wel in de Polo zit.
Dus ook de elektronica is daarop van fabriekswege aangepast, geprogrammeerd.
Want misschien zit in de Polo geen Mirrorlink.
Groetjes en sterkte. Stuur me anders een PB'tje als je wilt dat ik het vervolg ook aan je doorgeef.