Gebruiks ervaring Octavia 3

Renzo4000

Forumguru
Bij de Oosterburen is er een topic gewijd aan het Cantonsysteem.
Diverse O3 bestuurders daar hebben de Canton subwoofer uitgebouwd en voorzien van een andere. Ook zijn er diverse instellingen terug te lezen die als verbetering ervaren worden.
Er is 1 maar: je moet wel een beetje Duits kunnen lezen :D

http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/81041-canton-soundsystem/

Ah nee joh, gooi je gewoon even de vertaalde versie er tegenaan :)
https://translate.google.com/transl...ii-forum/81041-canton-soundsystem/&edit-text=

Niet ideaal maar voor degene die helemaal geen duits kunnen is het een mooi compromis :)

Archie

Senior Member
Ah nee joh, gooi je gewoon even de vertaalde versie er tegenaan :)
https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/81041-canton-soundsystem/&edit-text=

Niet ideaal maar voor degene die helemaal geen duits kunnen is het een mooi compromis :)
42 kantjes, das wel wat :D Op pagina 40 staat wel een leuke tip van iemand die een stuk schuim heeft geplaats bij de 12v aansluiting bij de subwoofer, enige nadeel is dat de foto weinig zegt over hoe en waar precies; ik ga hier denk ik toch een topic aan wagen, toch wel interessant.

Ik heb even gekeken, en je kunt inderdaad bij de sub de bekleding van auto wat indrukken waarbij je ter hoogte van de sub wat speling krijgt en je vinger tussen kunt krijgen en zo wat verder los kunt halen. Inderdaad een soort van holle ruimte.

Wat voor "schuim" zou je daar kunnen stoppen? Dit ivm. Elektronica achter de bekleding.
Denk dat het niet dikker dan cm moet zijn omdat je bekleding niet heel veel meer speling geeft om het erin te stoppen. Dus tis dan letterlijk vol stoppen tot t niet verder gaat?

Badnews

Senior Member
met 47 liter wonnen de zenuwen, en dat was 50km over het nulpunt :) (wilde toen naar huis met een rit van 200km, 'oost west, lokale pomp best')

Hans_RS

Forumguru
met 5km op de teller overlaatst kreeg ik er 51 liter in.

theoretisch is de tank 50 liter. vreemd :D

wimpie33

Forumguru
Nu bij dealer gaat vragen over mirrorlink, tank inhoud enzo uitzoeken hoor ik zo.. Nu winterbandjes eronder laten zetten

Canon-Eye

Forumguru
Het voordeel van (ook) zelf rekenen is, dat je het werkelijke gemiddelde van je auto uit de praktijk leert kennen.

Ga vervolgens uit van hetgeen op pag.213 van het O3 Owners Manual wordt beweerd (tankinhoud is ongeveer 50 liter, waarvan 7 liter reserve - zie hieronder) en je weet ongeveer hoever je zou moeten kunnen komen. Als de tank dan een aantal malen redelijk "leeg" gereden wordt (goed bijhouden: excel*** of o.a. spritmonitor helpt), ontstaat vanzelf een aardig beeld hoe (on)nauwkeurig je boardcomputer is.

*** Excelbestand: zelf maken, of bv. even hier kijken.

Octavia3_OwnersManual-p213.gif

lugolux78

Forumguru
Over het geluid nog ff mijn 2 cents.
Het is erg goed, canton dan. Ik luister hardstyle top 40 en metal zoals Metallica of Linkin' Park.

Belangrijk is dat je alles op muziek zet en bij sub menu volume hier aantal aanpassingen doet. Ik zal eea posten over mijn instellingen. De bass is zo diep dat je hem in je stoel voelt.

Dus ik herken niet echt het door een aantal mensen geschetste probleem over de installatie. Zoals gezegd kom er later op terug.

lugolux78

Forumguru
Over verbruik.

Middels VCDS aantal liters tot volle tank laten activeren. Op moment dat reserve aanspringt staat teller op 15 liter in tank (35 liter tot volle tank) dat ik kan tanken. Bij een verbruik van 16,5km per liter kun je nog behoorlijk doorrijden terwijl boordcomputer actieradius van 75km aangeeft. Ik denk dat de reserve ingesteld staat op eikpunt 45 liter ipv 50l. Dan zou je altijd nog zo'n 100 km over actieradius 0 kunnen rijden. Dit nu een keer getest en klopt wel redelijk.

Ik kan tot lege tank 800 km max op basis van boordcomputer maar daadwerkelijk zou dit dus bijna 900 moeten zijn. Met 48l ongeveer

Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
hij springt dan bij mij dan bijna op 40 liter verbruikt(gaat per 5 liter, en hij staat dan op 35liter op het moment van de eerste waarschuwing)
Dus denk dat ie bedoelt dat ie nog 15 liter zou hebben (tusen de 15 en 10 liter, omdat het per 5 liter gaat)
(50-35=15liter -> is echt geen 7 liter :D

lugolux78

Forumguru
Das idd bizaar. Heb laatst 48 kunnen tanken.
Ik zou dan ff naar Garage gaan.
Hoever rij je na reserve door? Als je direct gaat tanken dan klopt 41 wel.

Bovenaan Onderaan