Amundsen Het grote Amundsen-topic

JXX

Senior Member
Klopt Joske (+1).

Vanmorgen heb ik zelfs vastgesteld dat als je de navigatie start, voor dat je de auto start, de routeaanduiding niet aanwezig is in de maxi-dot. Via de tabbladentoets, zo noem ik ze, op het stuur uiterst rechts kun je dan alsnog de routeaanduiding activeren in de maxi-dot.

frankbl51

Senior Member
Inderdaad Joske, dit was het! Wel even het Amundsen apparaat inschakelen, dan verschijnt o.a. dit extra menupunt en kan je dit selecteren. Dank voor de tip :thumbsup:

cortrans

Forumguru
Ik heb nu de versie V4 op CD bemachtigd voor mijn Amundsen navigatie. Dit is de laatste serie die op CD verkrijgbaar is.
Nu lees ik wel dat er ook nog een versie V7 inmiddels in omloop is, echter alleen op SD kaartje.
Deze blijkt alleen via de dealer verkrijgbaar te zijn.
Moet deze niet op de een of andere manier geactiveerd worden???
Is dit SD kaartje uitwisselbaar???

servies

Forumguru
@servies, activeren ja, niet achteraf laten plaatsen ;)
Activeren was ook niet mogelijk. Het moest vanaf de fabriek geactiveerd zijn anders kon het niet en kreeg je alleen zo'n leuke melding dat je een activeringssleutel moest invoeren bij je dealer... En om de een of andere wazige reden had Skoda dat proces nog helemaal niet op orde...

andrehj

Forumguru
Ik heb nu de versie V4 op CD bemachtigd voor mijn Amundsen navigatie. Dit is de laatste serie die op CD verkrijgbaar is.
Nu lees ik wel dat er ook nog een versie V7 inmiddels in omloop is, echter alleen op SD kaartje.
Inmiddels is V8 er zelfs (eindelijk) al. Deze kan in een Amundsen+ of RNS315. Ik weet niet hoe het met de gewone Amundsen (RNS310) zit.

V7 of V8 kan inderdaad in een gewone amundsen/rns310. Wordt geactiveerd in het apparaat zelf. Als je met uitwisselbaar bedoelt kopieren, dit mag natuurlijk niet maar is maar 1 persoon gelukt met aparte hardware. Vanaf V5 wordt een beveiliging gebruikt die aan de hardware en geheugendrager gekoppeld is. Bij Navigarde.nl kan je V8 voor €150,- kopen. Ik had het met iemand bij de skoda dealer over en die zei dat ze het daar niet eens voor in konden kopen.

cortrans

Forumguru
@ebk71
Dank voor de uitleg.
Tja, €150,- is wel verschrikkelijk veel geld voor een nieuwe kaart.
Een kaart update bij Tomtom is een stuk goedkoper (maar dan heb je inderdaad geen mooi systeem in je auto)
En deze gebruiken de zelfde Navtec kaarten......

punicajack

Actief lid
@ebk71
Dank voor de uitleg.
Tja, €150,- is wel verschrikkelijk veel geld voor een nieuwe kaart.
Een kaart update bij Tomtom is een stuk goedkoper (maar dan heb je inderdaad geen mooi systeem in je auto)
En deze gebruiken de zelfde Navtec kaarten......
Dit scheelt alweer 50 euro, https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...vigatie-update-rns-315-west-europa-v8?cid=130

Ik twijfel nog steeds, ook 100 euro vind ik veel geld voor een eenmalige update, heb een lifetime update ooit aangeschaft bij garmin voor 80 euro...

cortrans

Forumguru
Dat bedoel ik maar. Het gaat om de zelfde kaarten.
Ik geef grif toe dat het een mooi gezicht is zo in het dashboard van mijn Fabia hoor dit systeem.
Maar de prijzen en (on)mogelijkheden van dit systeem zijn absoluut niet meer van deze tijd.

Mocht hij er ooit uitgehaald worden door iemand die hem harder denkt nodig te hebben. Komt er gewoon een dubbeldin Chineese kloon in. Daar kun je prima kaarten van Igo-Primo op zetten. Voor €200,- zijn die soms al te koop
Google is je vriend.....

Max

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag is bij mij mijn Yeti 1.4 van september 2015 de Voice control Amundsen software geïnstalleerd en het werkt goed.

jscjan

Nieuw lid
smartlink werkt schijnbaar zo:
Produktdetails:

• Octavia III (5E) ab KW22/2015, Superb III (3V) ab KW 22/2015, Yeti (5L) ab KW 22/2015
  • Aktivierungsschlüssel „SmartLink“ für ŠKODA Infotainment-Systeme Amundsen/ Bolero MIB Generation 2 (Modularer Infotainment Baukasten Geberation 2)
  • Der Aktivierungsschlüssel SmartLink umfasst die Schnittstellen MirrorLink, Apple CarPlay und Android Auto im Dreierpack
  • Nach dem Verbindungsaufbau über eine USB-Schnittstelle mit einem kompatiblen Mobiltelefon und nachfolgender Aktivierung der SmartLink-Funktion wird die Anzeige des Mobiltelefons auf der Anzeige des Infotainmentsystems „gespiegelt“.
  • Das Telefon kann dann „gesperrt“ und im Multimediahalter abgelegt werden.
  • Die im Telefon installierten und zertifizierten Apps können dann über den Bildschirm bequem bedient werden.
  • Durch die Spiegelung können klassische Navi-Karten einschl. Sprachsteuerung genutzt werden, auch der Anrufername sowie der Name des gerade abgespielten Songs wird angezeigt.
  • Bitte prüfen Sie vorab anhand der Kompatibilitätsliste im Infotainmentportal (unter SKODA.de/Service), ob das Handy mit den Funktionen MirrorLink, Apple CarPlay oder Android Auto kompatibel ist.

Merkmale:
  • Lieferumfang: Lizenzdokument mit Aktivierungsschlüssel
  • Verwendung: Die Aktivierung der MirrorLink-Funktion bezieht sich auf ein konkretes Fahrzeug. Dieses Zertifikat bestätigt den ordnungsgemäßen Erwerb dieser Funktion.
  • Die Produktaktivierung muss nach den gültigen Vorschriften und mithilfe des Diagnosegeräts bei einem autorisierten ŠKODA-Partner durchgeführt werden.
  • Einschränkung: Nur für Fahrzeuge mit eingebautem Autoradio Bolero oder Navigationssystem Amundsen MIB2. Die Aktivierung ist gültig und aktiv lediglich für ein Fahrzeug. Beim Verkauf des Fahrzeugs ist dieses Aktivierungsdokument an den Käufer zu übergeben. Bei einer Fahrzeugreparatur wird die Aktivierung erneuert.
  • Bitte beachten Sie, dass die Software nur an Fahrzeugen mit deutscher Spezifikation verwendet werden sollte. Bei Fahrzeugen mit anderer Länderspezifikation sind ggf. andere BCM-Steuergeräte verbaut, mit denen die Maßnahme-Codes nicht kompatibel sind!

• Leuk
Waarderingen: G.P.
Bovenaan Onderaan