Het grote "lampjes op display" topic F-2 facelift

Het probleem is simpel te reproduceren; Regen + ruiterwisser aan in normale stand + remmen = lampje...

Toch vreemd dat de regen een factor is.

Bij mij is de regen geen factor. Ruitenwisser in gewone stand en remmen gaat het lampje ook al van branden. Bij mij wordt morgen het boardnetregelapparaat vervangen, stond ook in backorder.

Jkz

Lid
Welkom iedereen bij deze club. Mijn boardnet is al 3 keer vervangen. Pon heeft voor mijn auto geen oplossing. Wel wordt er volop aan gewerkt. Zit nu in Roemenië waar veel skoda 's rondrijden. Heb zelfs een fabia met kofferbak gespot. Hoop als ik terug ben op een definitieve oplossing voor mijn lampje. Afwachten maar en wordt vervolgd......

Jkz

Lid
@zwarteruiter
Dan is er ook wat anders mogelijk, misschien slecht contact bij de drl. Is mij ook al overkomen en daarbij is de fitting vervangen. Uit laten lezen dan weet je het zeker.

Vandaag is het boardnetregelapparaat vervangen en tot nog toe lijkt het probleem verholpen. Ook is gelijk geprogrammeerd dat de deuren op slot springen bij wegrijden. Netjes geholpen, dus zeer content.

richard19j

Nieuw lid
3 keer problemen met lamp stuk lamp. Eerste twee keer hebben ze allen BCM vervangen. Dealer heeft tegenwoordig al een stapel van die dingen liggen omdat er vaker problemen mee zijn. Skoda is nog aan het zoeken naar een oplossing.
Toch zijn ze bij mij verder aan het zoeken auto is al een aantal dagen weg en complet dashboard licht open.
Zou wel netjes van skoda zijn als ze gewoon iedereen terug roepen met hun auto zodra ze de oplossing hebben gevonden.

Noord26

Forumguru
Mijn dealer vertelde vandaag dat er idd relatief veel auto's met dit probleem zijn. Als het voor komt is het meteen ook erg hardnekkig. Heb zelf pas 1 keer gehad; toen was er idd een stadslichtje stuk.

Jkz

Lid
Vandaag bericht van de dealer gehad: in week 45 schijnt er een oplossing te komen ( hopelijk definitief). Er zijn nu ook Ibiza 's en Polo's die dezelfde storing regelmatig hebben.
Monteur kon nog niet aangeven of er een software update kwam of een aanpassing in de boardnetmodule.
In week 45 word ik dus verwacht bij de dealer....
Wordt vervolgd!

knipperende gloeispiraal

Gisteren onderweg van zwolle naar Rotterdam. Kreeg na de file bij schiedam ergens ineens een knipperende gloeispiraal in beeld. Bij bestemming meteen ff opgezocht en er staat storing motor management. Ik schrik! lees: ga direct naar dichtstbijzijnde dealer.. dacht maar ff bellen. Dealer zei kom maar langs gaan we ff uitlezen. Vanochtend gedaan. Nieuwe software gekregen (kon helpen en mag pas er op worden gezet als je een storing hebt zoals deze :?)
Hierna kreeg men een andere code van de koel fan. Nou is de koelfan stuk :'( Wordt als goed is een nieuwe onder of op gezet..

Hopen dat ik vanmiddag de auto weer kan halen.
We wachten rustig af.. Al meer mensen dit probleem gehad in de greenline?

Gerke

Forumguru
Hier ook al gehad, uitgelezen, niets te vinden. Volgende week gaat de auto voor een 45000 km beurt en gaan ze de software updaten.

Ben toevallig vanmorge voor de 15.000km beurt geweest, ook melding gemaakt van het gloeispiraallampje dat heel af en toe gaat knipperen na het starten. Er stond blijkbaar een storing in over een startrelais? Dit gaan ze bestellen, en dan monteren. Ben benieuwd!

Snap niet waarom topic binnen gloeilamp is verplaatst omdat dit over gloei spiraal ging.. :?

Maar goed, de fan van de koeling/airco was dus kapot. Airco is er op hoge druk uit geklapt. Storing dus.
afgelopen vrijdag de fan vervangen en nu lijkt alles weer te werken:)

Zoals eerder te lezen heb ik dit rond maart gehad op weg naar wintersport. Bij Lyon deze motromanegement storing/knipperend gloeispiraaltje. Ik ook bellen met een fransman, gaf aan dat oranje niet zo erg zou zijn. Na 20 min aan telefoon gestart en foutmelding weer weg, in bergen ook geen problemen. echter bij terugweg ook zelfde storing, toen ook nog 800 km moeten doorijden met deze foutmelding, is niet fijn kan ik je zeggen. Bij mij ook updat ehier in Nl uitgevoerd, nog steeds probleem. Vervolgens gehele koeling rondom EGR klep vervangen na overleg PON. Sindsdien geen problemen meer gehad, tijdens deze storing is verbruik niet merkbaar omhoog gegaan. Wellicht niet meer zo groen gereden qua uitstoot, uitlaatgassen gaan bij niet goed werkende EGR klep zoals uitgelegd is niet optimaal nogmaals door motor. Hierdoor kan je wel iets meer pk's krijgen, echter zonder goed werkende EGR klep laten ze je niet doorrijden.

Gisteren onderweg van zwolle naar Rotterdam. Kreeg na de file bij schiedam ergens ineens een knipperende gloeispiraal in beeld. Bij bestemming meteen ff opgezocht en er staat storing motor management. Ik schrik! lees: ga direct naar dichtstbijzijnde dealer.. dacht maar ff bellen. Dealer zei kom maar langs gaan we ff uitlezen. Vanochtend gedaan. Nieuwe software gekregen (kon helpen en mag pas er op worden gezet als je een storing hebt zoals deze :?)
Hierna kreeg men een andere code van de koel fan. Nou is de koelfan stuk :'( Wordt als goed is een nieuwe onder of op gezet..

Hopen dat ik vanmiddag de auto weer kan halen.
We wachten rustig af.. Al meer mensen dit probleem gehad in de greenline?

Woensdag 05-10-11 is de boordcomputer vervangen i.v.m. de melding dat er een lamp defect is.
Vandaag brandde het lampje wederom terwijl er niets stuk is.
Morgen maar weer bellen, moet toch nog een afspraak maken om het onderstel van de bestuurders stoel te laten vervangen.

Wat is er met je onderstel aan de hand dan? Ik heb ervaren dat op zowel de bestuurders als bijrijdersstoel wat speling zit. Heb het ook wel eens gehad dat palletje van voor achter net niet goed zat. Makkelijk op te lossen door even te bewegen. Maar als het palletje dan erin schiet hebben we dus ook nog wat speling. op zich niet heel erg als je weet dat die vast zit, maar is wel even wennen vergeleken vorige stoelen. Hebben meer mensen dit ondervonden?

batco

Nieuw lid
Welkom bij de club van brandende waarschuwingsslampjes;)
Vanmorgen 15.000km beurt gehad en gemeld dat bij regen, remmen en ruitewissers er een lampje gaat branden dat er iets stuk is.

Antwoord van de Dealer: We komen hierop terug want het is een bekend probleem. Er ontstaat een piekspanning die wordt gezien alseen storing
Over twee weken horen wij van de importeur wat de definitieve oplossing is want vervangen van boardnetmodule heeft
niet altijd het gewenste effekt......
quote:
Zou wel netjes van skoda zijn als ze gewoon iedereen terug roepen met hun auto zodra ze de oplossing hebben gevonden.
@Richard Dit gaan ze doen voor de eerste serie greenline's(antwoord van Pon-medewerker) via het dealernetwerk

Verder zeer tevreden over beurt en wintercheck dus

Jkz

Lid
Ben vandaag door mijn dealer gebeld. Ik was een van de eersten al heel lang geleden met deze klacht. Ondertussen al vaak wat aan gedaan maar de storing met het lampje zoals Batco beschrijft kwam steeds weer terug. Men had mij maanden geleden beloofd dat er in week 45 een oplossing zou komen. Dealer heeftt vandaag gebeld en mij medegedeeld dat er contact was geweest met de fabriek en dat de storing voorlopig ( dus ook niet over twee weken) niet op te lossen is. Heel fijn auto straks een jaar oud en vanaf het begin deze storing gehad en valt niet op te lossen. Ik heb er al heel veel over geschreven hier op het forum, ik baal er goed van. Dit is mijn eerste nieuwe auto die ik mijn leven heb gekocht en dan zo'n storing... Bij al die andere auto's nog nooit meegemaakt.
By THE way: ook polo's en Ibiza 's kampen met de zelfde storingen.

5 januari 2012 voor de 9 keer naar de dealer voor voorgloeilampje en motor lampje, diversen onderdelen al vervangen en nu moet de kabelboom worden doorgemeten, ik ben bang dat dit ook weer niet helpt, ik ben benieuwd of het is verholpen voor het verstrijken van de garantie in september, anders maar een jaar bijverzekeren, al met al gaat het plezier er wel van af, verder is het een prima auto, is dit alleen een Skoda probleem of geld dit ook voor Seat en Volkswagen ?

Het lijkt mij als je van het begin deze storing hebt en men heeft als je garantie verlopen is pas een oplossing dat het oplossen van het probleem toch onder de garantie valt.

Bovenaan Onderaan