...tenzij het aangegeven verbruik nu wél overeenkomt met de werkelijkheid...nu sjoemelsoftware in je bc
lees net dat in Duitsland auto's die geen software-update hebben gehad géén TUV goedkeuring meer krijgen.
Zou dit ook gevolgen hebben voor de Nederlandse APK eisen ?
Zit zelf erg in dubio wat te doen. ( 1.6 TDI 2011 238.000 km) "garantie na update is 2 jaar of 250.000 km.
Dat is voor mij 3 maanden......
Gooi er wat geld tegenaan, en laat na het ontsjoemelen de auto tunen/EGR dichtzetten e.d.
Met 2ton per 3 maanden krijg je dat wel terugverdiend en het rijdt zoveel lekkerder.
De mijne is al voorzien van "speciale" software
dus een bezoek bij de dealer zit er voor mij niet in.
zeker niet vanwege de vele klachten en reparaties van de "ontsjoemelde" soft- en hard- ware
Vorige week was ik bij de dealer in Hengelo voor een nieuw slotmechaniek voor de achterklep van mijn Fabia Greenline. Daar even gesproken met de magazijnman. Hij gaf aan dat de update nogal voor wat problemen zorgde. Bij de 1.6TDI veel verstopte verstuivers, bij de 1.2TDI veel defecte EGR kleppen. Ze konden niet snel genoeg nieuwe EGR kleppen krijgen om ze te vervangen.
En wat kun jij met die info .......................................................????Kom, doe eens niet zo geheimzinnig - welk merk is dat dan?
Dat lijkt me heel waardevolle informatie...
Volgens mij kun je dat zelf ook wel bedenken , maar voor de zekerheid zal ik het toch maar even uitspellen:En wat kun jij met die info .......................................................????
Tja als je weer in de categorie sjoemeldiesels wil shoppenVolgens mij kun je dat zelf ook wel bedenken , maar voor de zekerheid zal ik het toch maar even uitspellen:
Ik kan die info betrekken bij mijn overwegingen inzake de keuze van een volgende auto.
Dat is overigens niet op korte termijn aan de orde (hoop ik althans), maar als ik weet welk merk het betreft dan kan ik dat in de tussentijd een beetje in de gaten houden.
Als het zo ver is dan is de diesel een product wat we per halve liter in flessen kunnen kopen.Tja als je weer in de categorie sjoemeldiesels wil shoppen
Duidelijk gespeld lijkt me alleen vrees ik dat Kanonsoog een uitgebreide les gaat besteden aan de spelling van "eleketrike"Als het zo ver is dan is de diesel een product wat we per halve liter in flessen kunnen kopen.
Dus kanonsoog ik zou me in je voor onderzoek geheel richten op de eleketrike wagen of de skelter.
Want andere keuze is er dan niet meer..........