JD tuning groep/kortingsactie

LT83

Forumguru
Mwah lijkt me niet nodig, maar des te meer dan juist wel de eerste 2000km niet te snel voluit trappen! Goed warm rijden, niet te langdurig voluit belasten. Dan rijdt je hem juist lekker goed in denk ik, komt ie lekker los.

Gedeeltelijk mee eens, maar de omschrijving van S089917 (doortrekken in hoge toeren en eerst niet vooruit te branden) doet mij vermoeden dat dit niet het geval is. Waarom zou je het risico willen nemen, eerst lekker inrijden dat hok zou ik zeggen.

@Joske, tsja misschien heeft JD wel aangegeven dat ze dit ook niet verstandig vinden, maar als de klant de risico's voor lief neemt en er op aandringt......
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Ze hebben dat aangegeven, ook bij mij ivm mijn vakantie, maar goed ik krijg hem toch niet meer op tijd. Ik ga eerst lekker 2000 km rijden en dan tunen dan merk je nog beter verschil vind ik.
 

CDK

Forumguru
Vanmorgen is mijn O3 greenline geleverd! Direct naar JD gereden en laten tunen met 180km op de teller. Auto was zonder tuning niet vooruit te branden. Verschil is zeer goed merkbaar, auto trek vooral in de hogere toeren goed door. Onder de 2000rpm is er niet heel veel veranderd. Al met al een goed investering...
Dit klinkt alsof je de nieuwe aanwinst al flink misbruikt hebt.... :( en dat met nog maar 180km op de teller.... :nono:
 

ertromp

Forumguru
Die eerste km's heeft een blok toch echt nodig om in te lopen. Dan zetten de zuigerveer etc. zich.
Tja het blijft een persoonlijke keuze en voor de tuner is klant koning en wie betaalt bepaald toch ...........
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
het is nu ook niet zo dat hij direct stukloopt he mannen, een hoger olieverbruik is een van de "prettige" erfenissen die je krijgt....
 
Ik heb tot nu toe al mijn nieuwe auto's (4 stuks) direct na aflevering laten chippen en nog nooit olie bij hoeven te vullen tussen de onderhoudsintervallen in. Belangrijk is, wat ik altijd doe, de auto een minuut of 20 warm te rijden, en dat vergeten de meeste mensen.
Auto trekt nu lekker door in de toeren. Alleen de lange overbrenging zit een beetje in de weg maar ja dat is de keuze die ik zelf gemaakt heb om voor een 14% te gaan. Ondertussen staat er al weer 700km op de klok..
 

Majefloti

Forumguru
Vanochtend om 8.15 bij JD. Prima ontvangst, goed weer en gestart met koffie. Vervolgens heeft Mark de auto eerst gerold en aansluitend de JDbox geprogrammeerd. Service en uitleg was uitstekend en meekijken was geen probleem. Uiteindelijk zeer tevreden terug richting het zuiden. @Race Eend, complimenten aan jou en het team.

Helaas kan ik er de 21e juni niet bij zijn maar voor diegene die naar de tuningsdag gaan veel plezier en hopelijk net zo'n mooi weer. Ik kan verklappen dat de :D op de terugweg nog groter is dan heenweg (en dan te bedenken dat ik op de heenweg al kramp had in de kaken :deuk:). Het blijft een genot om met een gekieteld VAG-blok rond te rijden.
Resultaat 139Pk en 335Nm.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 52

micky

Forumguru
Top resultaat, dankjewel voor het delen, mooi dat de eerste resultaten zichtbaar worden, wat waren je specs voor de box?
 
335nm is echt niet slecht voor een 1.6, een dikke 30% koppel stijging is niet voor de poes

Ik vind alleen echt dat het verschil wat je met een normale auto (zonder lange overbrening en versnellingen) zou ervaren veel groter is.

Toen ik mijn O2 1.9 tdi 105pk heb laten chippen was het verschil in vermogen ongeveer net zoveel als nu na het chippen. De ervaring was alleen heel anders. De auto had sowieso maar 5 versnellingen en reed boven de 2200rpm rond de 120km/h. Als je dan gas gaf op de snelweg schoot hij vooruit na het chippen, dit is met mijn 1.6 pas het geval als ik terug naar de 4de ga.

Ik zal mijn O3 ook eens laten rollen als er een paar duizend km op te teller staan.
 

Majefloti

Forumguru
@micky origineel 115pk en bijna 270Nm. De VAG motoren zijn, zoals bekend, over het algemeen hoger dan de opgegeven fabriekswaarden.

Niks ten nadele van het standaard blok want deze heeft (in mijn geval maar dat zal zeker voor de meeste VAG rijders gelden) prima waarden. Op een of andere manier voelt de motor standaard als een "verstopte of verkouden" (in de volksmond geknepen) blok maar na tuning ervaar ik wederom wat souplesse is. Met name de overgang van koppel in lage toeren naar extra pk's in hogere toeren is echt fabuleus en de 2 dipjes die erin zaten zijn weggeschreven of zoals @Joske het terecht verwoordt een "zeer mooie curve". Niet voor niks dat ik met 2 :D:D terug reed en ben er van overtuigd dat dat de komende 4 jaar zo blijft.

Mijn inziens is de passie voor zo'n optimale afstelling DE toegevoegde waarde van een onderscheidende goede tuner en uiteraard zijn er meerdere. Kost iets meer maar onder aan de streep.... Totaal geen gevoel dat dat 't blok opgefokt of overdone gekieteld is maar juist een prima balans van koppel overgaand in vermogen met optimale afstelling.

Daarbij komt dat JD voor mijn gevoel absoluut geen genoegen neemt met "goed is goed". Op mij komen ze over als "meer dan alleen tunen".

Leuke anekdote:
Het toeval wil dat JD ook alle op maat gemaakte softwarematige tuning verzorgd voor JB autoservice (Jos Bruyninckx voor de googlelaars onder ons). Jos heeft destijds in 2001, toen nog wonende bij zijn moeder thuis en inmiddels al meer dan 30 jaar vakman in de VAG techniek, mijn passat met 115pk PD(pompedeuse) motor getuned inclusief verwijderen EGR en leegmaken roetkat. Wat een geweldige auto was dat geworden met een fluitende turbo, héél veel lucht, "lichtvoetig" en werkelijk een genot om mee te rijden.
Helaas moest die eruit ivm leaseauto maar laat ik nu dit gevoel met mijn huidige SO3C met JD tuning eindelijk weer terughebben!

Kortom of je nou privé rijdt of een leaseauto hebt niet twijfelen, zoek een goeie tuner en geniet!!
 

micky

Forumguru
Kom jij uit de buurt dan? Jos (jos_br) heeft mijn Allroad ook opnieuw gechipt (met JD Software) omdat ik problemen had met de ABT tuning die er op zat:) hier vlak in de buurt :)
 

Majefloti

Forumguru
Nee ik kom niet uit de buurt maar Jos was toen al een begrip in de VAG wereld. Ik werd getipt en had de reistijd er graag voor over. Met ABT zijn idd veel problemen geweest. Ik heb twee collega's die deze klachten ook hadden en ABT heeft dit (in hun geval tuning via de dealer) nooit kunnen oplossen. Één collega heeft uiteindelijk de ABT tuning eraf laten halen en geld retour ontvangen via leaseplan. Zijn blok klonk erg rauw en dat bleef zo ondanks meerdere malen retour dealer. JD heeft deze software problemen die ABT niet kon oplossen wel opgelost. JD loopt niet weg maar ziet dit als uitdaging. Herkenbaar?
 

micky

Forumguru
bij mij dus ook, snerpende geluiden van onder in lage toeren en volle acceleratie, dealer dacht bak problemen enz. nooit opgelost door hun, wel door Jos_br en JD, kostte 500 maar zo blij als een kind en een veel betere koppelkromme.
 
Misschien leuk om een getunde 1.6 tdi eens te laten rijden tegen een 150pk tdi, puur uit interesse wel ik dit wel een proberen. Dus als er iemand is met een 150pk in brabant....
 
Bovenaan Onderaan