Columbus Kaartupdates MIB Columbus

doc

Nieuw lid
Heb je degene geprobeerd die skoda zelf gaf of mijn link? Dat is toch echt een nieuwere, maar heb zelf nog geen mogelijkheid gehad om hem te installeren

Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Beste allen,

Ik ben er achter gekomen dat als je een auto hebt van eind 2014 begin 2015 dus my2015 eerste lichting.
Dan krijg je via je vin een update van 2015/2016 nu heb ik een vin gebruikt van halverwegen 2015 en dan krijg je een update van 2016.
Deze heb ik gisteren over 2015/2016 gezet en werkt goed.
Volgens de bestanden is hij toch nieuwer.
Maar die van 2015/2016 is ook nieuwer dan die van mei 2015.
Via dit linkje wat ik geleend heb kan je de 2016 ophalen, dat gaat sneller als via Skoda.
http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15.ZIP
Ik zelf zet de kaart erop met een USB van min. 32GB dat kan ook.

Veel succes er mee.

Marco.

Mijn chassisnr (VIN) geeft op de officiële website ook nog de mei-versie (Q3 2014). Ik heb via Briskoda.net dezelfde link gevonden als Marcooctavia. Echter bij mij was de ZIP na download niet uit te pakken (corrupt).

Ik heb hem daarna nogmaals gedownload met de officiele downloader, en dat werkte wel. Kaart gisteren geïnstalleerd en werkt weer prima. Enkele nieuwe wegen bij mij in de buurt staan er nu op :).

Wat ik daarvoor gedaan heb is hetvolgende:
- Voer chassisnr in op de officiele skoda website:
- Kopieer de download link van de versie van mei (Q3.14)
- Pas de link aan: verwijder de oude kaartversie uit de URL en vervang dat door /P134_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.15/
- Laat de rest van de URL ongewijzigd (aan het einde zie je iets met downloader.exe, dit is de skoda downloader).

Link activeren en de downloader start.

NB: ik kan de exacte link nu helaas niet geven want ik heb op deze machine mijn VIN en browsegeschiedenis niet beschikbaar :)

Bedankt voor de tip!
Is er ook een recentere update voor de bluetooth software? Ik heb regelmatig disconnects met mijn Android smartphone.

Heb zojuist de update gedraaid in mijn O3 van halverwege dit jaar. Update ging perfect. Duurde ongeveer een half uurtje. En mijn kaarten zijn nu naar 2016 geupdate.
Super bedankt @Marcooctavia voor de link. Mocht je er nog een hebben de volgende keer hou ik mij aanbevolen

auriga

Forumguru
Download loopt , over anderhalf uur weten we meer.
ImageUploadedByTapatalk1447516137.765239.jpg
Dit is wat de downloadmanager wil downloaden

Deze link overnemen in je browser, maar het laatste stuk aanpassen

P123 = P134
Q3.14 =Q1.15

ImageUploadedByTapatalk1447516458.205793.jpg

Dank @Marcod

Laatst bewerkt:

Xander

Senior Member
Update ging perfect. Duurde ongeveer een half uurtje. En mijn kaarten zijn nu naar 2016 geupdate.
Is een half uur een beetje de gemiddelde tijd die nodig is voor een update? Bij Skoda lees ik dit:

During copying of the maps to the hard disk Columbus navigation has to be turned on. During copying the navigation is not available. Due to the large volume of data, the whole process can take up to 4 hours. It also depends on the type of SD card. To complete the update, make sure that the battery is sufficiently charged (if the vehicle is parked, turn off all devices drawing electricity, for example: lights, air conditioning, seats heating, etc.). If necessary, connect the charger to the battery. If the engine shuts down, copying is aborted. When the engine is re-started, copyinf of the data bound to the point where it was interrupted.

Dat weerhoud mij ervan om de update uit te voeren. Vier uur vind ik een beetje lang. Maar een half uur vind ik wel te doen.

Marcooctavia

Forumguru
Mooi dat het allemaal gelukt is.
Maar process can take up to 4 hours. dat had ik ook gelezen.
Maar meestal duurt het inderdaad zo 45 min.

Marco.

• Leuk
Waarderingen: Ed13
Bovenaan Onderaan