Oh, ik kom ook nog even binnenvallen (niet opgemerkt dat ik getagd was op de vorige pagina
)
Ik zou zeggen, voor interieur, ga voor de iets duurdere, maar wel degelijke kwaliteit van
www.hypercolor.de - ik heb binnen kleurtemperatuur 4000K genomen, omdat ik het wel de 'LED-kleur' wou hebben, maar niet blauw. Ze hebben écht een mooie neutrale witte kleur. Heel tevreden van. Voor de side lights in de koplampen heb ik wel 6000K genomen, past beter bij de Xenon en LED DRL.
Mistlampen op ik weet niet meer wiens aanraden bij xenonlamp.nl gekocht, omdat ze daar degelijk leken en tegen een behoorlijk prijs. Ik heb eerst van Ximoni een aantal halogeentjes geprobeerd, maar bij de juiste kleur t.o.v. de Xenons was de lichtopbrengst belabberd. De LED mistlampen zijn subjectief gezien denk ik ook niet zo sterk als de originelen, dus hou daar rekening mee (mistrijden helpen ze misschien niet zo goed als halogeen), maar omdat ik vroeger altijd zonder mistvoor reed, heb ik nu ook voor optisch gekozen ipv functionaliteit. Ahja, en die lampen geven geen canbus fouten, maar faden niet in of uit.
Spiegelverlichting en kofferbakverlichting heb ik de volledige modules van Superskoda genomen, super lichtopbrengst in kant en klaar passende modules, ideaal.
Achteruitrijlichten en knipperlichten voor/achter komen van CSL Tuning. Die geven ook een bak licht - heel handig met achteruitrijden, je ziet tenminste waar je heen gaat. Werken ook zonder canbusproblemen. Knipperlichten vanvoor zijn bij CSL de enige betaalbare te vinden. Er zijn ook enkele andere shops maar die rekenenen > 50 euro per stuk. Mogelijks zijn er nu ondertussen al wel meer ('exotische' PWY24W voet).
Voor de kentekenverlichting heb ik de officiële VW modules gebruikt, de andere aftermarket LED lampen geven (IMHO) een verkeerd/veel te fel lichtbeeld. De VW lampjes geven echt een 'factory' uitzicht.
Lees ook mijn topic eens door over mijn verlichtingsavonturen
- staan ook telkens links voor elke lamp die ik heb gebruikt (geen reclame, ben er gewoon tevreden van). Link in mijn handtekening...
PS: waarom ik toch voor de Duitse kwaliteit ben gegaan en niet eBay? Deze komen van dealextreme, zat zo in de envelop - dus leek me geen goed plan om zoiets in de auto te monteren. Ook heb ik mijn twijfels over de hoeveelheid aluminium van de body...