Kleine storingen / irritaties

HaycoOnline

Donateur
Wat betreft het eerste deel van je klachten:

Heb je toevallig een trekhaak?
Als er een stekkerverbinding met de auto wordt gemaakt verschijnt bij mij ook de melding dat Blindspot en Uitparkeerhulp worden uitgeschakeld. Bij losmaken van de stekker moet je de systemen handmatig weer inschakelen.
Misschien dat daar een storing zit, al verklaard dat niet alle problemen.

Ja ik heb de af fabriek inklapbare trekhaak. Klopt, bij gebruik van een trekhaak worden deze systemen uitgeschakeld en geeft de auto dit ook netjes aan. Stomme is wel als de trekhaak niet meer gebruikt wordt dat je het dan weer handmatig aan moet zetten. Waarom niet automatisch als het al aan stond!
Maar misschien heb je wel een goed punt en zit er wellicht een storing en denkt de auto dat de trekhaak er achter zit.
Maar dan kan ik nog niet de lane assist verklaren dit vaak gelijktijdig uit gaat.

3deskoda?

Senior Member
Geldt een defect slot aan het voorportier ook als kleine storing ? Dacht eerst aan een defecte spiegel omdat die niet inklapte bij het afsluiten. Bij nader onderzoek vastgesteld dat de spiegel correct werkte. Verder gezocht en ja hoor: een defect deurslot.

D.A.V.E.

Nieuw lid
De laatste 3 dagen valt het me op dat na korte rustige ritjes (10min, max 80km/u) de auto staat na te blazen en tikken alsof hij heel hard heeft gewerkt. Is iemand dit ook opgevallen?

Herken ik ook. Na een van m'n eerste ritten had ik al prijs! Heb het ook eens gehad met de Octavia. Ondanks dat dit misschien normaal is, word ik er toch ongemakkelijk bij, want kan een paar minuten duren :sterretjes:

Simon1984

Senior Member
Ik had al eerder het vermoeden, maar het kofferbak verhaal is hier ook aan de orde ....ik dacht bakje koffie nr2 te maken...zie ik m'n kofferbak openstaan. Op vakantie ook al eens gehad, toen dacht ik dat ik hem vergeten was dicht te doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brebelco

Actief lid
Ofwel ben ik gewoon verstrooid of klopt er iets niet. Al enkele keren merk ik als ik terugkom dat mijn auto niet meer op slot is.

Dit is compleet nieuw want vroeger gebeurde dit nooit. Dus ofwel ben ik super verstrooid ofwel klopt er iets niet.

Kan een wagen zichzelf terug openen door één of ander fout? Ik spreek niet over het probleem met de koffer maar gewoon niet meer op slot met de deuren dicht.

Raar raar raar.. Ik snap het niet hoe dit plotseling komt.
Dit is serieus bedoeld en niet als grap of dergelijke :)

Ik had het laatst ook. Auto op slot, sleutelbos in mijn zak... 3 stappen en ik hoor de auto van het slot gaan en de spiegels klappen weer uit. De knopjes op de sleutel hebben niet veel nodig om ingedrukt te worden.

DavidV

Forumguru
Ik sloot vorige week de wagen aan de passagierszijde door over de klink te wrijven (kessy), en 2 seconden later gaat de achterklep open :maakmegek: Mijn sleutel stak in een losse short, in de voorzak, zonder dat een ander voorwerp in die short zat. Onmogelijk dat ik per ongeluk het knopje indrukte op dat moment.

Een kleine irritatie van mij, wanneer ik de snelheidsbegrenzer gebruikt heb en de volgende keer in de auto stap staat cruise control weer aan. Weet iemand of het mogelijk is om de snelheidsbegrenzer standaard aan te hebben in plaats van cruise control? In de menu's en handleiding heb ik dit niet terug kunnen vinden.

Bij Comfortopenen wil ik beide voorramen laten openen. In de menu's is alleen bestuurder, alles of niets te kiezen. Ik wil alleen de voorruiten omdat op de achterramen zonneschermen met zuignappen zitten.

Laatst bewerkt:
Cruisecontrol aan/uit wordt bepaald door de stand van de schakelaar. Die zal je zelf op aan of uit moeten zetten. Ipv snelheidbegrenzer heb ik een waarschuwing ingesteld bij 135km/u of 10km boven toegestane snelheid. Melding op de multidot werkt voor mij prima.

Die optie voor comfortopenen zou ik ook wel willen. Maar mischien kan je die er met VCDS in laten zetten.

Brebelco

Actief lid
Als je twee meldingen wilt krijgen zodat je zeker bent kan je op 135 de waarschuwing instellen en dan de waarschuwing voor winterbanden op 145 zetten. Dit zijn beide dezelfde waarschuwingen visueel en geven hetzelfde geluidsignaal. Ter info :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Middag

Forumguru
image.jpeg Hier een behoorlijke irritatie. Na 2,5 week weg met de boot (niet de Superb), terug bij auto en nu is het leder van de deurpanelen erg lelijk geworden. Zie foto. Het is natuurlijk een paar dagen flink warm geweest, maar ik heb dit bij andere auto's nooit meegemaakt.

ertromp

Forumguru
Bekijk bijlage 52887 Hier een behoorlijke irritatie. Na 2,5 week weg met de boot (niet de Superb), terug bij auto en nu is het leder van de deurpanelen erg lelijk geworden. Zie foto. Het is natuurlijk een paar dagen flink warm geweest, maar ik heb dit bij andere auto's nooit meegemaakt.
:nailbiting::nailbiting: Is dit origineel Skoda of achteraf ingebouwd leder?

Bovenaan Onderaan