LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

motomarz

Senior Member
...
Zoals eigenlijk al was te verwachten krijg ik evengoed een foutmelding op mijn display. ...

Nou ja, op deze pagina staat:
http://www.leddel.nl/categorie/2949/c5w-buisled-auto-kentekenverlichting-met-canbus-xenon/

"LET OP leddel geeft een storingsgarantie niet goed = geld terug!"

Dus, terugsturen en andere vragen.

Met de reactie van ertromp dat het onvermijdelijk is (vrije interpretatie ;) ) ben ik het niet eens.
Canbus-leds moeten er gewoon voor zorgen dat die foutmelding niet komt.

Nou ja, ik heb ze ook besteld, dus als ze binnen zijn en bij mij ook de foutmelding geven
zal ik wel eens aan het meten. Kijken of ik kan vinden waar de pijn zit.
Op zich is er ruimte zat om nog een extra weerstandje te plaatsen.

Happyman

Forumguru
Ik heb leddel nog gemailed over terugsturen van de leds, maar nog niets vernomen.

30,- voor die c5w'tjes bij hypercolor.de ex verzending is best een hoop.

Petrolhead

Forumguru
Morgenavond kan ik pas testen of mijn goedkope uitvoering inclusief dhz weerstanden werkt, ff geduld nog... :D
(goedkoop=5,63)

Happyman

Forumguru
@Petrolhead had jij nou ook canbus ledjes voor je kentekenverlichting of normale?

Als het werkt zie ik graag een boodschappenlijstje met al je weerstandcomponenten tegemoet :D

ertromp

Forumguru
Met de reactie van ertromp dat het onvermijdelijk is (vrije interpretatie ;) ) ben ik het niet eens.
Canbus-leds moeten er gewoon voor zorgen dat die foutmelding niet komt.

Probleem is de gevoeligheid waarmee het canbus systeem zelf werkt. het kan zelfs zo zijn dat in jou 2012 O2 geen foutmelding komt maar bij een ander die ook een 2012 O2 heeft en dezelfde leds plaatst er wel een foutmelding verschijnt. Heb er inmiddels diverse voorbij zien komen en voor de kenteken verlichting is er voor de O2 facelift helaas weinig aan Can bus geschikte leds die er 1-2-3 zonder foutmelding in gaan. Raar maar waar. Dus tja: je kunt het er mee eens zijn of niet, het gaat echt in het systeem van je auto zitten in combinatie met de toegepaste zogenaamde can bus geschikte led.
Dus ik ben reuze benieuwd naar jou resultaat @motomarz maar je hebt zo kans dat je weer extra weerstanden moet gaan plaatsen maar welke????

Ik ben benieuwd naar het resultaat van @Petrolhead :D

• Leuk
Waarderingen: EdK

Petrolhead

Forumguru
Nou, het werkt!
Geen canbus melding, omdat de zon hier heerlijk zijn best doet kan ik lastig zien wat het resultaat in het donker is.

De Leddel canbus proof leds gaven bij mij zonder extra weerstand de bekende foutmelding in het dashboard, met weerstand bleef nog steeds 1 led knipperen. Kon ze zonder problemen retour sturen. :thumbsup:
Nu zeer goedkope lampjes (non-canbus) uit China erin gezet met de weerstanden die ik zelf heb gesoldeerd en voila! :tegek:

Straks in het donker nog ff stukje rijden, dan weet ik het zeker of het foutloos werkt.

Gebruikt: http://www.lightinthebox.com/nl/36mm-5050-smd-led-5500k-wit-licht-lamp-voor-auto_p302042.html
Twee 5 watt 39 ohm weerstanden bij Smorenberg gehaald, zelf 4 ringetjes erop gesoldeerd.

Totale kosten 5,63 euro voor 2 lampjes en 2 weerstanden.

Ik ben niet thuis in electronica en solderen maar met de info hier op het forum kom je een heel eind!

Later de foto's...

Petrolhead

Forumguru
kentekenverlichting half led half origineel.JPG kentekenverlichting volledig led leddel.JPG kentekenverlichting led china met losse weerstand.JPG Eerste foto links origineel rechts Leddel canbus led (helaas met foutmelding)
Tweede foto volledig canbus led Leddel (met foutmelding)
Derde foto China led met losse dhz weerstand ZONDER foutmelding

De Leddel leds geven wel meer licht, maar geven ook foutmelding en zijn stuk duurder (13 euro voor twee lampjes tegen 2,94 euro voor de China leds plus 2,80 euro voor 2 losse weerstanden)
Levensduur even afwachten.

CDK

Forumguru
2e foto geeft het mooiste lichtbeeld, maar ja op storing zit je niet te wachten natuurlijk.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ik ben blij dat je vandaag uitgeslapen hebt @EdK, want het was weer een toepasselijk inkoppertje voor je geweest :) :)

Bovenaan Onderaan