turboturbo
Forumguru
Het is feest in China binnenkort.... Heel DX en Ali liggen een paar dagen plat
@Smarron : Wat was je kwijt voor de complete led-ombouw?
Op Ali en eigenlijk alle lampjes uit China zijn vaak koud-wit of zelfs blauw. Het lijkt wel zodra het om LED verlichting gaat, moet alles blauw wit zijn.
Ik had eens iemand aan de deur die m'n winterbanden overnam, die had in heel zijn Seat de interieurverlichting omgeLED. Het was net een koelcel zo ongezellig. Wel alles goed verlicht, maar juist iets te naar mijn idee.
Ik heb met veel moeite verschillende warm-witte led's kunnen vinden, die zijn op z'n minst 'wit' te noemen (ik gok rond de 4000K) Die zijn dan wel weer niet zo heel erg fel, dus niet geschikt voor bijv. de kofferbak verlichting, dus daar blijf ik verder naar zoeken. Maar weer wel voor de leeslampjes (die wilde ik wel iets feller, maar hoeven geen lantaarnpalen te worden) en evt. de kentekenverlichting.
Ik wilde in het handschoenen kastje ter vervanging van het doffe 30mm festoon lampje wel per-se een heel fel lampje en daarvoor heb ik de blauwe (in zonlicht zelfs paars ) kleur voor op de koop toe genomen: http://nl.aliexpress.com/item/Car-s...king-CANBUS-C5W-COB-LED-SIZE/32428214198.html
Dat geeft iig een bak met licht en het blauwe stoort niet omdat het lampje toch alleen aan is als je wat wilt pakken uit het dashboard kastje.
Gelukkig kosten die dingen op Ali de wereld niet en kun je voor een paar dollar aardig wat uitproberen.
Ik lees hier steeds canbus proof, maar de interieur verlichting zit niet achter de canbus, dus vandaar geen meldingen. Kenteken verlichting zit wel achter de canbus.
Van Ali klopt het inderdaad. Je kunt op kleur zoeken, maar mag niks baten blijkbaar.
Scheelt dat ik er 2 besteld heb voor maar $3,60 (en ik kreeg er 4 )
Mijn zoektocht zet ik voort en als iemand de perfecte heeft gevonden, hoor ik het graag!
@Marcooctavia: heb je ook de overige exterieur verlichtingen (achteruitrijlicht, remlicht, etc.) omgebouwd?
@Zwolly1970 de achterlichten zijn standaard led van Skoda.
Aan de voorzijde heb ik geen aanpassing gedaan.
Marco
Niet alleen Ali hoor, ook bij meer gerenommeerde merken moet je zoeken om iets onder de 6000K te kunnen vinden (zoals bijv. de phillips led x-treme lijn of die van Osram) Zowel voor W5W lampjes alswel de T10 festoon lampjes.Van Ali klopt het inderdaad. Je kunt op kleur zoeken, maar mag niks baten blijkbaar.