Level 42's S3

Level42

Forumguru
Zoals gezegd overal supertevreden behalve voetenruimte....dit is het probleem, nogal blauw/geel vlekkerig licht...
Mijn tijdelijke Passat gaf een mooi gelijkmatig LED licht. Ik denk dat het door het kapje komt (lens vorming) ?

Iemand een idee hoe hier iets aan te doen ?

(En ja, ik moet stofzuigen :D)

Bijlagen

• 20160408_225530.jpg
    20160408_225530.jpg
    759,3 KB · Weergaven: 224

Level42

Forumguru
Vergelijk origineel lampje en poging LED in bestaand "sokkel" te plaatsen....werk niet....blijft totaal niet zitten zo.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    716,9 KB · Weergaven: 65

Level42

Forumguru
Had directe foto's van achteruitrijlampen gemaakt maar verschil is niet goed zichtbaar. De reflectie in de Citigo toont het nog het best....

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    665,7 KB · Weergaven: 74

Tuulster

Forumguru
Ik zou op EBay of Aliexpress eens zoeken op Footwell Led voor bijvoorbeeld de Passat. Gewoon de hele unit vervangen. Kost niet veel. Wel even goed vergelijken zodat je de juiste unit besteld.

Ben op pad momenteel en met je mobiel plakken lukt niet zo goed...... Zelf even snuffelen dus ;)

Level42

Forumguru
Wel mooie discoverlichting zo die voetverlichting ;) nu nog laten bewegen en je bent helemaal klaar :D
Waaahahaha.....Ja en dan op de mast van de muziek als her even kan ;)

Nee denk dat ik Tuulster's idee ga opvolgen....Zou het trouwens wel chique vinden om ze ook voor de achterpassagiers te plaatsen maar om nou de 12V ergens onder de stoel vandaan af te tappen vind ik een tikkie spannend ivm de airbags....

Level42

Forumguru
ZO, nou ik ben niet zo'n type die snel opgeeft dus ik ben nog een beetje aan het experimenteren geslagen om de lelijke gele/blauwe vlekken weg te krijgen...

Eerst dacht ik dat het misschien kwam doordat de gebruikte "lampjes" LEDjes rondom heeft zitten, dit in combinatie met de reflector.

......en aangezien ik nog wel een aantal van die festoon LEDjes had liggen ging ik eens kijken of ik die niet zou kunnen gebruiken. Nou het is kinderlijk eenvoudig om de metalen "kapjes" eraf te halen, even de soldeerbout er tegen aan vanaf de binnenkant bij het printplaatje, beetje wiebelen en los.

Toen had ik dus alleen het losse printje met de LEDjes, dus het "oude" LED lampje er uit en deze erin, ik hoopte dat de vlakke uitvoering die direct tegen het "glas" zou aanzitten beter zou werken. Moest alleen nu 2 draadjes gebruiken om ze aan de metalen pinnen te solderen maar dat was simpel genoeg.

Dus LEDjes helemaal vlak tegen het glas en geprobeerd....mmmmm, was beter maar nog steeds blauw/gele vlekken waarneembaar. Nog even geprobeerd zonder de metalen kap (uitkijken, sluiting met massa bij het plaatsen....) maar dat maakte niets uit.

Conclusie: de piramide vormige structuur van het "glas" veroorzaakt breking van het licht (als een prisma) wat de kleuren veroorzaakt. De meeste LED uitvoeringen van kant-en klare LED footwell setjes lijken dan ook bolletjes te hebben om het licht te verdelen, i.p.v. "piramides".

Oplossing: gaatje maken in het "glas" of de LED print buitenop monteren. Heb het even "los" geprobeerd en jawel, prachtig effen wit licht....

Maar wordt wel heel hobby-bob zo.....maar aan de andere kant, heb de spullen hier liggen die bijna niets hebben gekost en dan komt de McGyver toch in me naar boven ;)

Level42

Forumguru
Hmmmm.....bij een 2e kijk lijkt het niet echt dat de structuur piramide vormig is.....mmmmm....

Moet zeggen dat het wel heel erg knutsel-frutsel gaat worden om dit op te lossen. Iemand goede ervaringen met een bepaalde kant-en-klaar set, liefst 1 van vier stuks zodat ik ook de achterplaatsen kan verlichten ?

Ik heb deze set gevonden (ERRRRRRUG duur....) http://www.carsystems.pl/skoda-supe...t-rear-plug-play-wiring-5g0947409,id2285.html maar die schijnt (afgezien van de VCDS activering) plug en play te zijn. Kennelijk is er dus al wel bedrading in de stoelen aanwezig.....

Ik begrijp alleen de bijbehorende bekabeling niet. De stekkers (links op de foto) gaan in de lampjes. De twee andere kennelijk in de bestaande bedrading.....offffffff dit is een "t-splitsing" om vanaf de bestaande voorste footwell lampjes te bedraden ?? Maar waarom zou dan de VCDS activering nodig zijn, als je die 2 LEDs parallel zet werkt dat toch gewoon lijkt me ?

17_max.jpg

Level42

Forumguru
Antwoord van de verkoper: bekabeling is inderdaad bedoeld om de achter lampjes parallel te zetten aan de voorlampjes.....Waarom je dan iets in VCDS zou moeten aanpassen is voor mij nog een raadsel.

Inmiddels toch nog verder gehobby-bobbed en heb nu perfect egaal witte voetverlichting ....

Toch maar de festoon LEDjes "gesloopt" en bovenop de glaasjes gelijmd ....misschien niet het meest professioneel maar.....je ziet ze toch niet zitten :)

Level42

Forumguru
Even een klein videootje met vergelijk tussen oude origineel gloeibol en moderne gloednieuwe LED als richtingaanwijzer...

Level42

Forumguru
Mijn lichtelijk gemodificeerde voetenlichtjes:

Bijlagen

• 20160412_125218-1.jpg
    20160412_125218-1.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 48
  • 20160412_125228-1.jpg
    20160412_125228-1.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 46

Level42

Forumguru
Resultaat.....perfect......moet zeggen wel behoorlijk fel zelfs al bij 10%....

Om een goede vergelijking met de geel/blauw gevlekte versie te kunnen maken heb ik bewust nog even niet gestofzuigd ;)

Bijlagen

• 20160412_002945.jpg
    20160412_002945.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 183

Level42

Forumguru
Zo, even mijn S3 een tintje donkerder laten spuiten en wat grotere wielen eronder laten zetten.....en meteen geüpgrade naar de Style uitvoering, en een dikkere motor d'r in......

Maar ik geef hem straks graag weer terug aan de dealer hoor.....want deze heeft nog zo'n ouderwetse stok in met midden waarmee je af en toe moet roeren om vooruit te komen en daar ben ik inmiddels allergisch voor :D

Hoop wel dat mijn eigen S3 straks netjes rechtdoor gaat zonder dat ik continu naar links moet sturen....was best een beetje irritant. Volgens mij komt dit vrij regelmatig voor dat auto's af fabriek niet lekker uitgelijnd zijn....ik kan me tenminste 1 of 2 keer eerder herinneren dat ik na aflevering hier mee zat....nja...als dat alles is :D

Wel ook een erg mooie kleur dit en die wielen...mmmm....getsie.....gauw weer weg deze anders...... ;)

Bijlagen

• IMG_2887.jpg
    IMG_2887.jpg
    420,3 KB · Weergaven: 78
Bovenaan Onderaan