Octavia Combi 2019 Greentech Business

EdK

Forumguru
(wat is het voor materiaal?)
Ehhh giet aluminium ?
Wel er zijn er hier die je zeker van advies kunnen voorzien
En dan denk ik aan een @JeSko of een @Cordoba
En wat betreft die kras(sen) op je achterbumper. Maak eens een foto met een stuk schilderstape er naast geplakt ( voor contrast ) en post dat ook hier.
Weet zeker dat cordoba je een advies kan geven om het geheel of zo goed als geheel te laten verdwijnen.....
 

JeSko

Forumguru
Even met het polijstmachine erover ( of handmatig ) met een heel zachte structuur polijstmiddel, dus geen al te grof polijstmiddel nemen! En daarna door een PPF installateur PPF laagje laten plaatsen, kost je ongeveer tussen de 50-100 euro afhankelijk van waar je het laat doen. De PPF gaat het laatste zichtbare van de krassen gewoon wegnemen, zie je niks meer van en gaat een auto leven lang mee.
 

EdK

Forumguru
Dit was één van de krassen bij mijn Yeti die ik er volledig uit heb kunnen poetsen met de machine (DAB)
20170816_192540_resized.jpg.3024c00f5ce953ec40e8e5945c59a863.jpg
 

Herperduin

Forumguru
@EdK Dat heb je dan netjes gedaan.
@JeSko Dank voor de tip. Heb hier toevallig nog 3M ventureshield liggen om te proberen. Ga het wel allemaal zelf doen want vind ik gewoon leuk om te leren. Vroeger gebruikte ik Commandant 4 om krassen en verweerde lak weer op te fleuren. Denk dat dit wellicht iets te grof is. De scratch remover van Turtle heb ik hier ook nog staan en is al zeker 10 jaar oud en geeft niet echt resultaat. Als ik het vuil uit de krassen krijg dan denk ik dat in combinatie met folie al nagenoeg onzichtbaar wordt én meteen goed beschermd is.
Vroeger ook wel eens reclameauto’s bestickerd. Eerste keer begreep ik niet dat we stickers en oppervlakte met sopje nat maakten zodat we het beter konden plaatsen zonder luchtbubbels met superstrak resultaat.
 

EdK

Forumguru
Heb dit gedaan met een DAB machine en monello polijstmiddelen 3 stappen
Uiteraard ervoor de boel met clay behandeld zodat alle vuil er af is en hierna dus met de polisch begonnen
En ja heeft me voor de gehele zijkant 2 dagen gekost, maar was blij dat ik het op deze wijze kon oplossen.
Me buurman is erna zijn wagen ook gaan doen, met nagenoeg zelfde resultaat. Want die was er helemaal doodziek van omdat hij alleen WA verzekerd was....en dader op het kerkhof...

Onderstaande link kun je volgens mij een heel eind komen, zou er wel handpads voor polijsten bij nemen.

 

Herperduin

Forumguru
@EdK: Dank. Ik ga eens op onderzoek uit naar de benodigde spulletjes. Moet ook iets van klei etc. hebben denk ik.
@JeSko: Ergens zag ik bij jou volgens mij ook een schitterend schone motor ruimte. Heb jij nog tips hoe ik dit kan doen of heb jij ergens een vindplaats waar ik meer informatie kan vinden hierover?
Komende weken ga ik lekker verder klungelen als ik tijd heb. Zal dan foto’s ook wel delen.
Ondertussen blijf ik genieten van de auto. Rijdt heerlijk en ook boven verwachting zuinig (nu nog zeker gemiddeld ruim 1:20 en naar werk (60km enkele reis) ruim 1:22).
 

JeSko

Forumguru
@Herperduin

Ja klopt ik pak altijd de motorruimte mee aan, hoe ik dat doe en wat is afhankelijk van hoe vuil het daaronder is.

Maar met dit kom je al een heel eind.

- detail borsteltje
- spons
- water met wat zeepsop of auto shampoo ( bv Monello Lavare of Meguiars Gold Class )
- droge microvezel afneemdoek

Eerst met gewoon water en een zachte spons ( geen HD gebruiken ) de motorruimte reinigen. Je mag het goed nat maken maar ook niet overdrijven, dat is niet nodig en je moet altijd wat voorzichtig zijn met bepaalde stekkers en elektrische aansluitingen.

Daarna neem je het water met je product in en ga je met de detailborstel in ronddraaiende bewegingen de ruimte reinigen.

Daarna afnemen met je droge microvezel doek.

Daarna kan je nog een plastic quick detailer gebruiken voor wat glans en de plastics te doen herleven. Dit doe je ook weer met een nieuwe microvezel doek, dus niet degene waar je eerst het water met afgenomen hebt, dit moet met een droge doek aangebracht worden.

Ik zet alles wat iets specialer is hieronder in links, een spons en droge microvezel doek heb je vast wel liggen.

Borstelsetje


Alle doeleinden detailer


shampoo


nu moet je zelf maar uitzoeken of je bepaalde producten elders goedkoper kan vinden, vaak staat ook alles gebundeld op de Carclean website , maar nu weet je alvast wat je nodig hebt.
 

Coled

Senior Member
Carclean.com is echt een aanrader ja.
Als ik je een tip mag geven: probeer 'revive' van auto finesse eens voor de plastic delen.
Ik ben daar erg over te spreken voor onder de motorkap, maar ook zwarte plastic lijsten, bumpers e.d.

Foto is van mijn vorige auto, de Superb komt van t voorjaar wel aan de beurt.
6560befcb64e2302cfeb9827e9d4cdda.jpg
 

TDifan

Lid
Carclean is een prima zaak, met goed advies en soms leuke aanbiedingen. Mijn voordeel is dat ik "om de hoek" woon, dus mij de verzendkosten kan besparen.
 

Herperduin

Forumguru
Alvast eens klein begin gemaakt met de motor ruimte totdat het ging regenen. Gewoon eerst om te kijken wat haalbaar is.
Met kwast losvaste vuil verwijderd (droog) en daarna schoon geblazen. Scheelt al heel wat dus gaat vast helemaal goedkomen. De witte aanslag op de metalen delen lijken ook gewoon relatief makkelijk te verwijderen. Ik heb goed hoop dat motorruimte straks ook helemaal mooi schoon en toonbaar wordt. Ik ga nog op zoek naar goede ontvetter maar ondertussen ook goed ingelezen en ben gewaarschuwd over de ingrediënten waar je op moet letten. Adviezen over dasty etc leg ik dus naast me neer want dat lijkt niet voor alle onderdelen even lief te zijn ;)

tussenresulaat van linkerkant (voor de kijkers maar rechterkant voor de inzittenden):

IMG_1467-compressed.jpeg
 

Herperduin

Forumguru
Ik zal bij beter weer eens verder kijken. Kan bij buurman wel hoge druk spuit lenen maar ben zelf nog wat huiverig daarvoor. Beetje bang voor alle elektrische verbindingen. Moet uiteraard niet met volle kracht op stekkers en luchtinlaat gaan spuiten maar alsnog iets huiverig daarvoor.

@ertromp Als ik het resultaat kan bereiken zoals in jouw topic dan ben ik bang dat ik de eerste nachten erna met de motor kap open ernaast ga slapen om af en toe te genieten en als ik wakker word dat beeld als eerste te zieno_O
 

ertromp

Forumguru
Je moet inderdaad niet volle kracht op verbindingen spuiten die overigens waterdicht zijn hoor. Eerst even flink soppen met de APC en kwast en na afspuiten is het genieten geblazen
 

Herperduin

Forumguru
Begin de smaak wel beetje te pakken te krijgen. Ga deze week dit bestellen en 5 liter van deze apc denk dat ik dan wel tijdje zoet ben met mijn nieuwe speeltje. Auto gaat onder deze eigenaar nooit in wasstraat komen en dan bespaar je aardig wat kosten die je mooi kan stoppen in self-preservation ;). Zal even duren voordat er nieuwe foto’s komen denk ik maar de voorpret om zelf te gaan poetsen en alles heel mooi te krijgen en houden is bij mij wel groot.
Overigens rijdt hij echt geweldig fijn én zuinig. Moet alleen nog even uitvinden hoe ik de media kan updaten. Kan hem ook niet registreren onder mijn naam want moet dan een code hebben van vier cijfers. Zal dat ook even bij garage na moeten vragen.
 

1983jeroen

Forumguru
Wat bedoel je met de media updaten?
Het enige waarvoor de mijne een code vraagt is Skoda connect. Nooit aan de praat gekregen overigens
 

1983jeroen

Forumguru
Het multimediasysteem zelf updaten moet via een bestand op de SD kaart.
Heb dit bestand zelf aangeschaft via een forumlid.
Je ziet niets van de update, maar loste bij mij wel wat issues op.

Welke versie heb je nu?
 
Bovenaan Onderaan