Octavia II 2.0 TDI 140PK

BarryXX

Actief lid
Ik heb eenzelfde als jij en ook dat gps ding daar weg gewerkt. Ik heb bij een koude start vaak dat het 2 minuten duurt voor de fix. Daarna navigeert alles perfect. Heb jij dat ook toevallig?

Kensel

Forumguru
Het is dan eindelijk zover..
Vorige week de nieuwe koplampunits binnengekregen en de Xenonkit.

Gisteren om te beginnen eerst even goed voorbereid (handleidingen gelezen, verdiept in oude (met halogeenlampen) situatie, website fabrikant gelezen, informatie via Google en diverse fora).

Vanmorgen dan toch, vlak voor de ergste warmte, aan de slag gegaan..
Het was een beste klus om alles weer netjes en werkend te krijgen, maar het eindresultaat mag er wezen!
Let niet op het vuil, de auto is nog niet gewassen - wacht ik mee tot het wat koeler is..

20130804_120811.jpg 20130804_120818.jpg 20130804_120830.jpg 20130804_120838.jpg 20130804_120845.jpg

De foto's waarbij de lampen aanstaan komen binnenkort als ik 's avonds hiervoor in de gelegenheid ben (en de auto is gewassen haha)..

Kensel

Forumguru
Ik heb eenzelfde als jij en ook dat gps ding daar weg gewerkt. Ik heb bij een koude start vaak dat het 2 minuten duurt voor de fix. Daarna navigeert alles perfect. Heb jij dat ook toevallig?

Sorry voor de extreem late reactie, maar kom je bericht net tegen..

Ik heb inderdaad ook wel eens dat de fix erg lang duurt, maar hangt er ook vanaf welke omgeving ik rij/ben.
Verder verliest mijn systeem ook tijdens het rijden de complete verbinding met de satelliet en krijgt dan ook geen nieuwe verbinding. Enige wat ik dan kan doen is even uit- en aanzetten..

Verder nog steeds zeer tevreden met de Kenwood!

Kensel

Forumguru
Afgelopen week dan toch de spons en emmer tevoorschijn gehaald en de Skoda eens gewassen.
Altijd fijn om bevestiging te krijgen dat je velgen wel degelijk 'zilverkleurig' zijn en niet bruin/grijs/zwart!

Zoals beloofd hierbij de foto's met de xenon aan..

20130819_202754.jpg 20130819_202805.jpg 20130819_202811.jpg 20130819_202828.jpg 20130819_202940.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kensel

Forumguru
De lichtopbrengst is inderdaad stukken beter dan met halogeen.
Zelfs het grootlicht (wat nog wel gewoon halogeen is) maakt heel weinig verschil met het xenon-dimlicht haha.

Nu alleen de mistlampen voor, de stadslichtjes, kentekenplaatverlichting en binnenverlichting nog vervangen door LED en dan is het hoofdstuk van de verlichting ook afgerond.

Kensel

Forumguru
Thanks! Ben er ook erg blij mee inderdaad! :D

Weer veilig en in stijl rondtouren.. Op zich geen overbodige luxe met bijna 60.000 km per jaar :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kiswum

Forumguru
Mocht je nog willen weten welke LED verlichting je nodig hebt.
Ik heb hier een lijstje gemaakt van de verlichting die ik zelf hem omgewisseld.
De vervelendste lampjes zijn de stadslichten, maar dat heb je al ervaren bij het omwisselen van de koplampen :)

Veel plezier met je O2HB :)

Kensel

Forumguru
Even een korte update:

Na een tijdje niks te hebben aangepast aan de auto, heb ik me afgelopen weekend gestort op het project om de Kenwood DNX5210BT te vervangen. Reden hiervoor is dat de navigatiesoftware (Garmin) geen enkele route meer berekende en foutmeldingen gaf "Routeberekening niet mogelijk". Dit op elke mogelijke route (ongeacht afstand, complexiteit, etc). Erg frustrerend dus. Probleem is eerder geweest en apparaat is toen onder garantie teruggezet naar fabriekssoftware door reparateur. Echter nu buiten de garantie was ik er klaar mee.

Tijdens de meeting bij Skoda dealer Jawes te Ede, had ik gesproken met @gbbosma over zijn navigatie; de AD-6016. Een navigatiesysteem (look a like van Columbus) van Chinese makelij (zie ook topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/radio-audience-vervangen-voor-radio-navigatie-multimedia-rns.19726/). Daar hij zeer positief was en nog steeds is, uiteindelijk toch de keuze gemaakt en het systeem aangeschaft bij de RNS-winkel te Groningen.

Aangezien ik het Kenwood-systeem zelf ook al had ingebouwd en hiervoor het dashboard al de nodige keren/tijd open gehad heb, was het inbouwen zo gepiept. Verder plug and play, alles zat er netjes bijgeleverd. Excuses, heb geen foto's gemaakt van het inbouwen. Bedacht me achteraf dat dat best handig geweest zou zijn.

Enige wat ik nog nodig had was een vervangend dashboard frame van de dealer, welke ik zojuist heb opgehaald voor € 12,12. Nu oogt het als een geheel en lijkt het of de auto zo met systeem en al uit de fabriek is gekomen :)

Enige puntjes welke gelijk opvielen en waar ik zeer blij mee ben:
* Navigatie werkt uitstekend, stukken sneller en soepeler dan de Garmin-software. Ben ook blij dat de kaarten helemaal up-to-date zijn!
* Het gemak waarmee het systeem zich laat bedienen en de uitgebreide mogelijkheden (zowel I-pod aansluiting, als USB aansluiting, als SD-kaart, als CD/DVD speler welke naast elkaar gebruikt kunnen worden).
* Een verademing dat het systeem inschakelt en uitschakelt met het wel of geen contact maken met de sleutel.

Verder heeft het systeem een zeer eenvoudige en overzichtelijke structuur en is het kinderspel deze te bedienen.
Bepaalde instellingen zijn wel even zoeken, omdat ze anders benaamd zijn, maar dat komt wel goed ;)

Eerst een foto van de oude situatie met de Kenwood:
20120615_203123-jpg.14692

De nieuwe situatie - foto's zijn zojuist gemaakt na inklikken van het nieuwe frame 20140929_094903.jpg 20140929_094907.jpg 20140929_090325.jpg

Zodra ik de auto weer heb schoongemaakt, zal ik goede foto's maken en uiteraard posten ;)
Tevens zal ik dan een uitgebreider verslag van het systeem plaatsen.

TL@

Forumguru
Leuke upgrade.
iGO werkt gewoon heel aangenaam als navigatie, veel beter dan de Garmin die je daarvoor had.

Veel plezier ermee.

Kensel

Forumguru
Thanks all!
Veel plezier gaat er wel mee lukken ;) iGo is inderdaad een stuk sneller en betrouwbaarder dan Garmin ben ik al achter.

De logo's heb ik inderdaad overwogen. Mijn pa heeft een Rapid gehad (inmiddels ingeruild tegen een Audi A6) met het nieuwe logo. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het 'oude' (lees: mijn huidge) logo beter bij de auto vind passen. Zeker omdat het groen erin terugkomt wat ook in de verlichting zit (en wat toevallig ook mijn lievelingskleur is haha).

Kensel

Forumguru
Tijd voor een kleine update..
Zojuist wat LED (met canbus) besteld voor:

* Stadslicht
* Kentekenplaatverlichting
* Kofferbakverlichting
* Binnenverlichting

Bij de speurtocht veel gehad aan het topic van @Kiswum waarvoor dank!

Nu wachten tot ze binnen zijn, weer even aan de knutsel en we zijn weer een stapje verder.

Voor wat betreft de uitgebreidere update over de navigatie, deze zal ik proberen snel te schrijven!

Ik doe het hem inderdaad niet na @Corné de Kluijver
Maar ik snap zijn overwegingen wel met bijna 100000 km per jaar..

Kensel

Forumguru
Het is even geleden, maar weer even een kleine update.. Helaas wel een negatieve...

De LED-verlichting is nooit geleverd geweest.. *zucht* Gelukkig wel geld terug kunnen krijgen.

Afgelopen vrijdag de auto voor APK weggebracht.
Speciaal van te voren al 4 nieuwe banden gekocht en laten monteren (welke noodzakelijk waren) en grote beurt laten geven. Scheelt weer in flinke kostenpost in 1 keer.

Bleek dat de buitenste ashoezen waren gescheurd (uitgedroogd) dus die moesten vervangen worden.
Prima, dit laten doen. Belt de garage weer dat de fuseekogel ook vervangen moet worden, aangezien deze bijna letterlijk uit elkaar zou vallen.. Ook maar laten doen, wat wel betekende dat ik hem pas vandaag kon ophalen.
Via via een auto geregeld en vandaag weer terug, blijkt de homokineet kapot te zijn en heeft ie de aandrijfas beschadigd.. Echter was dit vandaag niet meer te realiseren en te repareren, waardoor ik nu leenauto van garage mee heb (Chevrolet Aveo sedan) en dinsdagmiddag de auto kan ophalen.. Hopelijk zonder nieuwe problemen en met APK...

Ik laat jullie dinsdagavond even weten hoe het is afgelopen... Ben er momenteel even goed zuur van namelijk..

Blackokkie2

Forumguru
Ai,dat zijn mindere berichten. Ik heb mijn auto gister ook voor een beurt + APK bij de garage gehad, kwam voor mij alleen remvloeistof vervangen als extra bij.

Bovenaan Onderaan