Octavia III RS

Witte76

Forumguru
mijn vriendin moeit haar ook niet in de keuze van de wagens. Bij de meeste aankopen gaat het bij ons als volgt: discussies over een nieuwe wagen (je ging toch deze wagen oprijden ?? !!!:D), concensus (deze nieuwe gaan we zéker oprijden :D), akkoord om te gaan kijken, garage bezoeken, offertes opmaken, goedkoopste eruit halen, met de offerte naar huis, defenitieve 'JA', ik ga het contract gaan tekenen (ze gaat soms mee als ze iets wilt weten (vb bij haar laatste wagen: hoe zien de getinte ramen eruit)) en uiteindelijk zal ze hem wel zien verschijnen op de oprit :D


Zo gaat het bij ons er ook altijd aan toe:maakmegek:
 

Witte76

Forumguru
Yes yes, onze eerste reis met de RS230 is bezig. Donderdag België-Oostenrijk gedaan. In Duitsland stilletjes aan de snelheden verhoogd om eens te kijken hoe de baanvastheid is op hoge snelheden en volgeladen. Koffer stak vol tot aan het afdekrolgordijntje (echt vol bedoel ik dan). Enkele keren tot 230 km/h geweest op open vrije stukken uiteraard. Het kon gerust nog wat harder want ik voelde dat hij nog wou gaan, maar met het ganse gezin in de auto vond ik dat moreel niet kunnen. En hij ligt ongelofelijk goed op de weg !!! Ik had hiervoor een Audi A5 sportback en deze kwam nog niet in de buurt van de wegligging die de RS230 heeft. Ongelofelijk gewoon :dankje:

En dan het comfort. Geen enkel moment rugpijn gehad ondanks dat het toch 850 km was. Was even fit bij uitstappen als toen ik vertrok. Kids plaats genoeg, betekende ook geen gezeur vanop de achterbank. Kortom de ideale familie reiswagen met genoeg punch om op het linkerspoor toch voluit te gaan. Vele bmw's en audi's (de 2-liters en 1.9tdi's bedoel ik dan) ferm achtergelaten terwijl ze dachten : wat komt die hier op het linkse vak doen :maakmegek:

En dan tot slot het verbruik. Ik dacht toen ik vertrok, dat wordt een paar keer tanken. Conclusie : 9.5 l/100km over een afstand van 776 km met een gemiddelde van 91 km/h. In deze afstand zitten de stukken waar ik 230 km/h heb gereden en voor de rest heb ik niet economisch gereden. Het is nu dat ik m moet uittesten, nu hij nog onder garantie is.

In de bergen zelf is het een speelgoedje, zalig die haarspeldbochten en je merkt wel duidelijk dat het sperdifferentieel zijn werk doet bij het uitaccelereren.

Ach, ik geraak niet uitgepraat over hoe tevreden ik tot nu toe ben van deze wagen. Er staan nu al +/-7000 km op de teller en nog altijd ben ik verliefd erop.

Ik hoop op sommige van jullie vragen te hebben geantwoord ivm verbruik, wegligging, ...
Ik ga nu stoppen met schrijven want het word een beetje lang :D
 

Witte76

Forumguru
Op dat gebied heb ik die van mij goed opgeleerd, die heeft ook totaal geen angst als ik dat doe. 's nachts is dat wel een ander paar mouwen. Dan mag ik dat niet:arghh:
 

Badsloefke

Forumguru
Ik vertrek dinsdag naar slovenie op vakantie voor 14 dagen... 3000km in de RS en eerste grote test als reiswagen... Ben benieuwd en kijk er hard naar uit...
In Duitsland met madam en kids erbij ga ik niet +200... Proberen nie te zot te doen of moe 10keer gaan tanken haha :D
 

Mettes

Forumguru
Dit is mijn verbruik tijdens mijn reis naar Oostenrijk.
Hierbij dien ik wel te vermelden dat ik een volger had en de maximale snelheid in Duitsland beperkt was tot 180 Km/h.
Voor een afstand van 850km en een gemiddelde snelheid van 88km/h niet slecht denk ik.
Hierbij heb ik in Oostenrijk geen meter snelweg gereden, maar gekozen voor landelijke wegen en bergpassen.


verbruik.jpg
 

Mettes

Forumguru
En jij rijdt met een RS ? Ja allo
Ja hoor,enkel de reeds ontvangen boetes waren zeer duur.:sterretjes:
De wagen zelf vindt ik in gebruikskosten behoorlijk meevallen.
Mijn wagen heeft ondertussen 38000km.
Voor de 20000km had ik ook een gemiddeld verbruik van 10.5l.
In Oostenrijk ook nog eens de pech gehad dat ik een scheur in mijn voorband heb gereden.
Bedoeling was Michelin Sport om de velgen te leggen bij volgende bandenwissel.
De bandenboer in Oostenrijk had deze echter niet in voorraad en kon deze ook niet meer leveren binnen de 2 resterende dagen van mijn vakantie.
Daarom zijn de vier velgen nu voorzien van Toyo Proxes.
Ik moet wel zeggen dat tractie bij nat veel beter is dan met de standaard Bridgestone's.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Ik heb eens een stukje door Frankrijk gereden in april ( slechts 300 km) waarin ik op acc reed op 140 en in eco. En had toen 8,3. Eigenlijk redelijk perfecte omstandigheden ... Maar mijn gemiddelde snelheid lag toen wel op 115
 

Mettes

Forumguru
Gemiddelde snelheid ligt inderdaad vrij laag wegens de vele werken in Duitsland.
De snelheid was ,voor bijna de helft van de route, beperkt tot 120km/h door deze wegenwerken.
Als ik echter vergelijk met witte76 ligt mijn gem snelheid slechts 3 km/h lager.
Anderzijds heb ik ook niet sneller gereden dan 180km/h en toch ook een groot traject file gereden.
Sneller kon niet vermits de Volvo S60 D2,van mijn volger, niet veel sneller kan.
 

Witte76

Forumguru
Ik vertrek dinsdag naar slovenie op vakantie voor 14 dagen... 3000km in de RS en eerste grote test als reiswagen... Ben benieuwd en kijk er hard naar uit...
In Duitsland met madam en kids erbij ga ik niet +200... Proberen nie te zot te doen of moe 10keer gaan tanken haha :D

awel, tis dat wat ik bedoel, ik vond dat m niet veel dronk voor de snelheden wat ik gereden had met een vol beladen wagen. Vind de benzinemeter wel vervelend, in het begin blijft m ff hangen, dan zakt m heel snel om op het einde weer langzaam te gaan. Ben het ondertussen wel gewend, maar int begin zag ik de naald zakken als ik aan't crossen was:uitlachen:

En dat proberen niet zot doen gaat moeilijk zijn, dat was ik ook van plan. Niet gelukt:tegek:
 

DannyG

Forumguru
Dit is mijn verbruik tijdens mijn reis naar Oostenrijk.
Hierbij dien ik wel te vermelden dat ik een volger had en de maximale snelheid in Duitsland beperkt was tot 180 Km/h.
Voor een afstand van 850km en een gemiddelde snelheid van 88km/h niet slecht denk ik.
Hierbij heb ik in Oostenrijk geen meter snelweg gereden, maar gekozen voor landelijke wegen en bergpassen.


Bekijk bijlage 52997

849km + 280km (bij eenzelfde rijstijl) = 1129km. En dat bij een maximaal volume van 50l voor de naftbak. Dat zou dan inhouden dat je die bak aan een gemiddeld verbruik van 4.42l/100km hebt leeg gereden ... :sterretjes: ... respect. En dat voor een 2.0 TSI. Eigenlijk ongelooflijk. En dan maar de media insturen dat VAG motoren niet deugen :banghead:.

Knap in ieder geval :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan