Olieverbruik en reparatie

CDK

Forumguru
@Lordje, het is de bedoeling dat je zelf regelmatig controleert of er nog voldoende olie in zit, vandaar de aanwezige pijlstok of maatstaf zoals jij het noemt. Omdat jij dat kennelijk niet doet geeft je auto op het allerlaatste moment een noodkreet om olie en luister daar dan ook naar anders kan het je je blok kosten wat in puin draait. Als je regelmatig gecontroleerd had, was je eerder op de hoogte geweest van het oplopende verbruik en was de verrassing iets minder onaangenaam geweest. Hoe dan ook, het blijft zeer vervelend! :(

peterrapid

Forumguru
Wat ook belangrijk om te weten is wanneer en bij welke km-stand is er de laatste maal een oliewissel geweest @Lordje ? En zoals @Corné de Kluijver al aangaf en ook de handleiding moet je zelf regelmatig (ik doe het minimaal elke 2 weken, als ik de auto was) een controle op de oliestand zo kom ik eventuele onregelmatigheden veel vlugger op het spoor. Zo heb ik ook een verhaal te vertellen bij de dealer als ik langs ga over een overmatig olieverbruik. Nu 1l 1/4 bijvullen na vb 30000km is niet overmatig hoor.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Lordje

Actief lid
Ik ga normaal naar mijn dealer voor onderhoud en dat gebeurt om de 15.000km. Er is nooit gemeld door de dealer dat er een abnormaal olie verbruik zou zijn. Dus mijn wagen is onderhouden volgens het boekje. Ik dacht toch wel dat een wagen een olie alarm had en niet dat je zelf iedere 14 dagen moet checken.

andrehj

Forumguru
Niet dat het normaal is dat een 1.8 zoveel olie verbruikt, maar een keertje peilen kan geen kwaad. Volgens je profiel ben je "Actief lid", dus je moet hier op het forum de berichten van het olieverbruik van de 1.8 motoren hebben gelezen. Dat zou je nog meer moeten aanzetten om geregeld even te peilen. Uit je laatste antwoord maak ik op dat je sinds het laatste onderhoud niet naar het oliepeil hebt gekeken. Hoeveel km is dat geleden?

• Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Ofwel heb je een probleempje ofwel heeft je dealer bij de oliewissel er wat teweinig ingedaan (is nogal gebeurt hoor) dus ik zou gewoon regelmatig (iedere week) eventjes kijken of er een blijvend verschil is. Zoniet dan heb je een reden om je dealer op zijn kop te geven, zowel heb je tenminste een verhaal @Lordje

peterrapid

Forumguru
Als ik eerlijk mag zijn heeft dit artikel geen enkele waarde voor mij daar geen sprake is van bronnen noch een reactie van de tegenpartij vervat, is geen olieverbruik maar gewoon mss een gefrustreerde VW-rijder die wat olieproblemen heeft die een blogje schrijft :tongue: en commentaren onderaan zijn nog lachwekkender.

peterrapid

Forumguru
@Joske is toch waar, je moet eens lezen zo kan ik ook een artikel schrijven, ze geven zelfs niet aan welke schadeverzekeraar en natuurlijk was PON niet bereikbaar ... komaan zeg. Ik zeg niet dat er geen problemen geweest of zijn met enkele TSI-type's maar om nu zomaar alles over dezelfde kam te scheren gaat mij een beetje te ver en veroorzaakt paniek bij veel mensen die dit zomaar lezen.

Joske

Forumguru
Yup geef ik je 100% gelijk in, ook ik heb al eens gedacht.. goh, zou mijn TSI nu ook olie gaan verbruiken of niet ... :nailbiting: zijn ze wel betrouwbaar... kettingspanner hier, uitgerokken ketting daar, etc.

een mens begint te twijfelen van al die berichten, maar uiteindelijk heb ik er maar 1 positiefs iets aan overgehouden... een GOEIE gewoonte :D

namelijk frequent mijn olie peilen! :laugh:

peterrapid

Forumguru
Is waar is een goeie gewoonte ik iedere keer als Betsy een schoonheidskuurtje ondergaat is dit 1 van de dingetjes die ik ook check, moet eigenlijk ook diezelfde gewoonte maken voor de Rapid want die heeft dringend een schoonheidskuurtje nodig :bloos:

CDK

Forumguru
@peterrapid, helemaal mee eens! Bij mij gaat er gewoon volgens voorschrift de waterdunne longlife olie in en dit is mijn 4e VAG auto en tussen de beurten nooit olie bij hebben moeten vullen.

jonbongoofy

Forumguru
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan