Project Led

Dewinteb

Actief lid
@Level42 , mooie mod opnieuw, heb zelf helemaal geen footwells in de wagen maar inmiddels wel een complete set(4 stuks) liggen. Nu mag ik natuurlijk nog de aansluiting vinden hiervoor ergens in de wagen, pinnetje en aardingsoog zitten aan de kabelset.
Heb je enig idee naar welke stekker de footwell aansluiting loopt/zit? Schat ergens bij de bestuurderszijde daar daar de meeste kabelbomen zichtbaar zijn.

Bart81

Forumguru
hopelijk mag ik deze week met superb combi l&k in ontvangst nemen....:tegek:

Voor ze ver ik weet heeft de l&k versie wel led achterlichten maar geen led achter pinkers en geen led achteruitrijlichten.
Alsook geen led mistlichten als ik mij niet vergis?

Wel led kentekenverlichting...

Binnenverlichting interieur zou dan weer wel allemaal led zijn of kan iemand dit tegenspreken?

Daarmee zou ik graag volgende lampen nog aanpassen aan de wagen:

- mistlichten vooraan in led
- richtingaanwijzers achteraan led
- achteruitrijlichten led

Het is hier in deze topic vast al wel eens aangehaald, maar kan iemand mij voor de 3 bovenstaande lampen de link bezorgen waar ik deze via aliexpres of ebay storingsvrij kan bestellen aub?

Alvast zeer vriendelijk bedankt!!!

Level42

Forumguru
Mistachterlicht (het is er maar eentje, godzijdank) is wel LED, de rest heb je gelijk, of het moet op een L&K anders zijn.

Achteruitrijlampen (deze twee maal 1 stuk bestellen, dan heb je geen verzendkosten en ze sturen ze toch in 1 envelopje ! :D)
30w AMBER CANBUS ERROR FREE CREE P21W BA15S 1156 LED CAR TURN SIGNAL STOP LIGHT BULB
http://s.aliexpress.com/Zzqm6Bfq

Richtingaanwijzers (Amber kleur kiezen !)
Free Shipping 2pcs/lot 30W Bau15s 7507 PY21W High Power CREE LED Turn Signal Light Bulb White Amber
http://s.aliexpress.com/UFNJRfIr

Mistlampen voorzijde: (deze zijn niet canbus error vrij, je moet VCDS laten aanpassen om deze foutvrije te laten branden.)
2PCS Car LED Fog Head Light 360 Degree H8 LED Car Lamp 12V-24V Ultra Bright Auto Car Light Bulb with 6 x 5W LEDs White Light
http://s.aliexpress.com/IBRV3IBf

Laatst bewerkt:

Bart81

Forumguru
@Level42 thx!!!

Wel zonde dat de mistlichten niet storingsvrij zijn?
Dacht nogtans dat ik al mensen op forum gezien had die deze gestoken hadden zonder foutmelding? Of vergis ik mij?

Gr

Level42

Forumguru
Je vergist je :)

Maar net als de meesten hier zul je vast een wensenlijstje hebben qua VCDS aanpassingen ?
Dus dat in ieder geval.

En nee, er zijn geen andere goede oplossingen, ga alsjeblieft geen rare weerstanden parallel plaatsen enzo....heb die paar tientjes voor de VCDS aanpassingen over :)

Bart81

Forumguru
Je vergist je :)

Maar net als de meesten hier zul je vast een wensenlijstje hebben qua VCDS aanpassingen ?
Dus dat in ieder geval.

En nee, er zijn geen andere goede oplossingen, ga alsjeblieft geen rare weerstanden parallel plaatsen enzo....heb die paar tientjes voor de VCDS aanpassingen over :)
Dus die goedkope lampjes werken wel, maar er moet aanpassing gebeuren aan boordcomputer als ik het goed begrijp?

RefleCs

Forumguru
Dan de volgende vraag. Hoe werken de cornerlights nu. Aan/uit? Want dimmen zal niet gaan verwacht ik?

Level42

Forumguru
Die van mij zijn door de dealer geplaatst zonder aanpassingen. Ik heb ze besteld bij Xenonlamp.nl

Bekijk bijlage 52218
Tsja, of je gooit 40 euro neer (plus kosten plaatsen dealer ? ) of je koopt voor 10 euro die Ali lampjes en gaat naar @Antera en laat voor een paar tientjes je VCDS, inclusief je wenslijstje, aanpassen.....ieder z'n ding.

Trouwens, zit er nog eens naar te kijken, die lampjes lijken wel,heel erg op die Ali dingen. Er staat ook helemaal niet bij dat ze canbus error free zijn en ik denk ook helemaal,niet dat ze dat zijn maar dat je dealer gewoon ook,de VCDS instelling heeft aangepast.....vraag maar eens na. Om de canbus te foppen heb je een vette weerstand nodig, die zit echt niet in de behuizing van die LEDs van Xenonlamp.nl......

Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Tsja, of je gooit 40 euro neer (plus kosten plaatsen dealer ? ) of je koopt voor 10 euro die Ali lampjes en gaat naar @Antera en laat voor een paar tientjes je VCDS, inclusief je wenslijstje, aanpassen.....ieder z'n ding.

Trouwens, zit er nog eens naar te kijken, die lampjes lijken wel,heel erg op die Ali dingen. Er staat ook helemaal niet bij dat ze canbus error free zijn en ik denk ook helemaal,niet dat ze dat zijn maar dat je dealer gewoon ook,de VCDS instelling heeft aangepast.....vraag maar eens na. Om de canbus te foppen heb je een vette weerstand nodig, die zit echt niet in de behuizing van die LEDs van Xenonlamp.nl......
Inderdaad ieder zijn ding, ik houd weer niet van zelf solderen en knutselen aan een gloednieuwe auto...... :arghh: Overigens bij de dealer; geen kosten en geen aanpassingen en deze lampjes heb ik in mijn vorige Super ook probleemloos jaren mee rond gereden. Zijn wat mij betreft hun geld meer dan waard. Dat ze op de Ali lampjes lijken wil nog niet altijd zeggen dat ze dezelfde kwaliteit zijn volgens mij.
Maar hé ieder zijn ding..... toch :jaja:

3deskoda?

Senior Member

Heb dezelfde lampjes van Xenonlamp en plaatste die zelf (reden: Breda niet bij de deur en wou snel de lampjes) en tot nu toe ... geen enkele error ...

Middag

Forumguru
Nog een vraagje over de voetenruimte-verlichting. Bij mij is dit allemaal al led.. Welke uitvoeringen hebben dit niet dan?

Level42

Forumguru
Ik heb de Ambition Business line en die had alleen voor voetenverlichting en dat waren gloeilampen.

@Tuulster => LOL, jij laat dan weer je complete uitlaat verbouwen :D nee maar die LEDs, prima oplossing toch en ik meende wat ik zei, ieder z'n ding :)

Ben wel heel nieuwsgierig hoe die lampjes dat error-free voor elkaar krijgen....maar wel een beetje te duur om er eentje open te slopen :):)

Dewinteb

Actief lid
Ik heb de active bl, daar is bespaard o.a. op footwell lights.

Overigens @Level42, heb ik de mistlampen ook in canbus uitvoering uit China(waar ze wsl allemaal vandaan komen) 30.000km verder en nog geen storing gehad. Geen weerstanden nodig, en geen aanpassing aan vcds.

De canbus lijkt wat soepeler met ledjes dan bv. de superb 2,mijn vorige bolide, daar heb ik het nooit goed werkend gekregen.

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Nou....nog even terugkomen op de bijgeplaatste voeteneinde LEDs voor de achterpassagiers. Ik zei al dat ik ze niet erg fel vond. Nadat ik eens in het donker achterin was gaan zitten viel me ook op dat de kleur van het licht ook een stuk warmer was.
Dus maar eens even een van de overgebleven lampjes opengemaakt en ziehier waarom het licht niet al te fel is.....

Er zit zegge en schrijve 1 minuscuul LEDje in !!!!

Even ter vergelijk, dit is een kleiner type LED dan die in het zaklampje wordt gebruikt, en daar zitten er drie in de zijkant !!

NOG frappanter is dat als je goed kijkt naar het prinplaatje, het blijkt dat er plaats is voor drie LEDs maar dat ze er dus maar 1 geplaatst hebben !

En laat ik bou stomtoevallig die kleinere LEDs ook bij Ali besteld hebben......dus jullie weten al wat deze jongen eens gaat peoberen.... :)

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    192,2 KB · Weergaven: 292
  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Weergaven: 81
Bovenaan Onderaan