Radio Enjoy voor Octavia?

Elmo

Lid
Ik krijg bij mijn nieuwe Octavia de radio/cp/mp3 "Enjoy". Ik heb hem bij de dealer gezien (volgens mij is het een ander merk waar een Skoda-logo op geplakt is, maar ik weet het niet zeker), maar ik kan er niets over vinden op internet. Wie weet hoe deze radio origineel heet, en waar ik eventuele info zou kunnen vinden?
 

Wiseguy

Actief lid
Volgens mij maakt Grundig de radio's voor Skoda.... Ik heb er wel eens iets van gelezen ergens, maar wie weet kan je wat informatie bij elkaar googelen?
 
Op de site van Skoda.nl bij accessoires staat een klein beetje uitleg en een fotootje.
Er staat een nr bij "SK-4000MP" en dan kom je op een hongaarse(??)site uit waar die info dan onder "Kicx" staat, wat dan weer Car-hifi speakers zijn.
Maar blijkbaar hebben die ook enkele cd-spelers en dvd spelers, die wel niet op hun site staan.
Maar gewoon even googelen en je komt wel enkele nederlandse dealers tegen.
Je kan de foto's eens vergelijken om te zien of ze uit hetzelfde nest komen!?
 

Elmo

Lid
Bedankt allemaal! Toen ik mijn auto net besteld had stond deze radio nog niet op skoda.nl, vandaar mijn vraag..
 

MdK

Lid
Ik heb ook de Enjoy in mijn octavia, en sorry dat ik het moet zeggen, maar dat is het enige wat *@#$ is aan mijn auto...
- Ontvangst is belabberd,
- MP3-functionaliteit is slecht; je kan niet eens van map naar map navigeren, willekeurige mp3's van de CD "snapt" hij niet, ookal zijn ze allemaal van identiek format, er zit regelmatig tot wel 10 seconden stilte tussen de MP3-tjes
- TA moet je uitzetten; als je bijvoorbeeld Yorin luistert en de ontvangst wordt slecht, dan gaat 'ie een betere frequentie zoeken, en komt dan regelmatig spontaan met RTL FM terug... En absurd genoeg staat RTL FM dan gelijk blijvend onder de voorkeuze-knop van Yorin! Enige manier om dan Yorin weer terug te krijgen is handmatig Yorin weer opzoeken en vastzetten...
Ik heb uit pure frustratie afgelopen weekend geprobeerd mijn 5 jaar oude pioneer radio-CD speler ervoor in de plaats te zetten, maar die heeft een andere aansluiting aan de achterkant, dus dat lukte (nog) niet.
Kortom; de enjoy kan me gestolen worden (toch maar niet letterlijk...);)
 

Elmo

Lid
O jee, hier worden we niet vrolijk van /forum/images/graemlins/407.gif. Ik zal het eens even aankijken en dan misschien ook wel een andere radio erin zetten. Over dat verschil in aansluiting, komt dat doordat je Pioneer 5 jaar oud is, of doordat de radioaansluiting in de Octavia zo specifiek is?
 

MdK

Lid
Ik heb geen idee. Ik ben daar niet zo goed in. Ik dacht dat mijn pioneer een standaard-aansluiting had. De enjoy heeft echter een plattere kleinere aansluiting (wel nog steeds 2 rijen boven elkaar). Ik neem aan dat er wel verloopstekkertjes in de handel zijn, maar nogmaals; ik heb er geen verstand van...
 

AMBIO2

Actief lid
Kijk uit met het inbouwen van een radio
in een skoda er is idd een zogenaamde
adapter in de handel.
Heb zelf al een keer mijn dure pioneer
opgeblazen.
Ik kreeg mijn eerste nieuwe fabia zonder radio
want ik had een mooie pioneer, die moest erin,
ik kan dat wel zelf want had het al zo vaak gedaan.
Dus stekkers ingeplugd,( past perfect )contact aan,
ik hoorde niks maar er kwam wel rook uit de radio.
Dus einde oefening. Radio kon gerepareerd ( ca. 75 euro )
Toen ik destijds mijn nieuwe fabia kon
ophalen heeft een monteur ter plekke
geprobeerd de radio over te zetten van de
ene fabia in de andere , hij heeft toen
die adapter er tussenuit gehaald want
volgens hem kon het ook zonder , dus niet.
Weer mijn dure pioneer opgeblazen.
m.a.w. KIJK UIT /forum/images/graemlins/680.gif
 

MdK

Lid
O.... /forum/images/graemlins/mad.gif Dan ga ik denk ik toch maar vragen of de dealer mijn oude pioneer erin wil zetten... Ik hou niet zo van rook uit m'n dashboard...
 
Zelf heb ik ook mijn Pioneer in mijn Fabia ingebouwd. Het toestel was pas een jaar oud en had teveel gekost om zomaar aan de kant te gooien. Nooit heb ik problemen gehad, ook niet met dimfuncties ed.

Als ik alle problemen met radiotoestellen zo lees, begin ik toch te denken dat op dit punt een verschil moet zijn tussen de Belgische en Nederlandse markt...
 
Bovenaan Onderaan