Rammeltje thv rechter voorportier S2 sedan

CDK

Forumguru
ik ben er eigenlijk de hele dag door, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat ;) met de Tapatalk app op m'n Iphone :)

greetz Corné

CDK

Forumguru
eindelijk kan die glimlach / grijns op m'n gezicht blijven staan onder het rijden in m'n S2 , want gisteren heeft Johan van de Groot Autoservice uit Meerkerk mijn "rammel" definitief opgelost :)
ondanks dat dit niet mijn dealer is en hij niets kan claimen bij Pon in deze (omdat er geen onderdelen gebruikt zijn of software updates gedaan hoefden te worden) hebben ze dit toch als extra service opgelost, omdat ik e.e.a. heb laten aanpassen qua verlichting (zie ander topic) dat vind ik nu TOP

het probleem was hetzelfde als bij Ilrosso, namelijk een erg losliggende brandstofleiding in de rechter chassisbalk van de auto, dus op de brug alle plasstic kappen gedemonteerd en de chassisbalk door de bestaande gaten opgevuld met propjes schuimrubber, dit klinkt misschien wat amateuristisch maar het is uitermate effectief, omdat na het "er in proppen" het schuimrubber direct weer uit zet en er voor zorgt dat de brandstofleiding niet meer kan bewegen, prima oplossing dus!

greetz Corné

CDK

Forumguru
even een verlaatte update, als problemen opgelost zijn ben je ze ook zo weer vergeten hè.....

de hinderlijk aanwezige 'rammel' was idd een trilling van de losliggende brandstofleiding in de rechter kokerbalk, e.e.a. is opgelost door de stroomlijn plaat rechts (bijrijderskant) te demonteren en de kokerbalk op meerdere plaatsen op te vullen met propjes schuimrubber, die zijn eenvoudig er in te proppen door de standaard aanwezige gaten in de betreffende balk, waardoor de leiding niet meer los ligt en geen bijgeluiden meer fabriceert :yeehaa: dus al meer dan een maand bijgeluid vrij :cool:

greetz Corné

Monteurtje

Forumguru
Nu ik de oplossing lees schiet mij te binnen dat ik dat ook een keer bij een Superb V6 gehad heb. Je komt ze niet vaak tegen dus dan denk je er ook niet zo gauw aan. Wel de ervaring met rijden want dat is natuurlijk perfect. Maar mooi dat het opgelost is.

CDK

Forumguru
ja het rijden is echt fenomenaal, zeker na een kleine motor en dsg upgrade :) ik hoop er nog lang van te kunnen genieten

SkodaFabiarijder

Actief lid
Ik weet dat we inmiddels 4jaar verder zijn, ,aar ik heb al een aantal jaar last van hetzelfde euvel!
Omdat het alleen tijdens koud weer optreedt heb ik er nog niets san gedaan, maar ik wil het nu toch graag oplossen.

Heb je toevallig fotos van de balk die je hebt opgevuld?

0ri0n88

Forumguru
Had met mijn o2 hetzelfde euvel, echter trilde bij mij de brandstofleiding bij koude motor tegen het expansievat van de koelvloeistof. Leiding in een andere klem gedaan en probleem was foetsie.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Heb je toevallig fotos van de balk die je hebt opgevuld?

Nee dat helaas niet maar onder de plastic platen aan de onderkant van de auto zitten er maar 2, 1 rechts en 1 links. De rechter balk is opgevuld, dus aan de kant van de tankvuldop. Als de auto op een brug staat kan je daar het makkelijkst en veiligst bij komen.

Bovenaan Onderaan