Scala verbruik

jesse_s93

Forumguru
Op de N-wegen en de snelweg (met een gemiddelde snelheid tussen 105 en 110 km/h) is het een zeer zuinige auto. Een verbruik van 1 op 20 is dan goed te doen. Ik heb wel een handbak maar ik zou geen significant hoger of lager verbruik voor de DSG verwachten, maar het zal best iets verschillen. Gemiddeld zit ik op rond de 5,5 liter op 100km.
 
Aan de pomp gemeten 1:17,4 met een rustige rijstijl over 32500km.. Wel 18" wielen. Op 80 wegen is 1:21 haalbaar bij goed weer en windstil. Korte stukken eerder 1op15,5.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
lees dit maar 'ns:
Dat geldt voor veel zaken. Heb je aandelen of bitcoins en de koers duikelt? Vooral niet in paniek verkopen, dan pak je altijd verlies (tenzij de koers dan nog steeds hoger is dan wat je er voor betaald hebt natuurlijk)
 

guidoscm

Senior Member
Ik moet de 2e tank nog vol gooien dan weet ik meer over het eerste gebruik.
Heb tijdelijk een scala 1.0 dsg.

Het is denk wel een verschil of hij in D of S staat.
In de S (sport) is er duidelijk meer sportievere rijstijl mogelijk.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, best een vernuftig idee, die aanduiding ;) Ik vind de S stand in een onaangepaste DSG niet prettig ( in 4 auto's ervaren). Er wordt dan naar mijn gevoel veel te lang doorgetrokken in de toeren. En dat wil je eigenlijk maar bij uitzondering, ook al rijd je sportief.
 

ElScorpione

Forumguru
@ElScorpione Over het al dan niet inruilen van je dieseltje, lees dit maar 'ns:
Ik ken het artikel, maar die vlieger gaat voor mij niet op. De investering verdien ik niet terug, maar op dit moment krijg ik nog een redelijke prijs voor mijn diesel. Mijn diesel is nog relatief jong, heeft een kilometerstand die nog niet al te hoog is en is een overcomplete uitvoering. Niemand weer waar het naar toe gaat met de diesels, maar puur op basis van gevoel neig ik er naar om er nu afstand van te nemen.
 

erto171

Actief lid
Brandstof verbruik Skoda Scala volgens ANWB nummer 5
 

Bijlagen

  • IMG_20221024_132116.jpg
    IMG_20221024_132116.jpg
    1 MB · Weergaven: 31

Tees

Donateur
De eerste niet-hybride in t rijtje, das dan wel weer knap. Overigens is dit een voorspelling/berekening van t praktijkverbruik op basis van echt verbruik. Snap niet helemaal wat ze gedaan hebben, maar t zal beter zijn dan de WLTP cijfers.
 
Bovenaan Onderaan