Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

kuka

Lid
Zo net bij de dealer ingepland. Helaas pas na de zomervakantie, eerste beschikbare plekje viel precies op het moment dat ik ergens onder een parasol uithang... :D
Van welk bouwjaar en maand is jou auto? Wellicht is dat nog van invloed. Die van mij is van mei 2022 en inplannen gisteren was eerst wel en later toch niet mogelijk “omdat het vinkje niet aangezet kon worden” Men zag wel de update naar 3.7 staan. Datum staat vooralsnog op 26/6 met aantekening dat datum behouden blijft indien het dan alsnog beschikbaar is. Komende weken even bovenop zitten, dan is het voor de zomervakantie nog geregeld.
 

Smeeuwis

Donateur
Hopelijk kan het snel worden geregeld voor jullie. 3.7 is niet DE oplossing, maar wel beter dan 3.0 of 3.2 en dan werkt OTA dus ook echt.
 

Flem_nl

Forumguru
@kuka mijn Enyaq is uit de eerste leverweek (april 2021) in NL. Ik zat deze morgen het Youtube filmpje te kijken en onze Zwitserse vriend zeggen dat het vanaf gisteren in te plannen was. Gelijk de dealer gebeld en op basis van kenteken bleek dat het voor mijn auto idd open staat voor het maken van een afspraak.

Tip voor iedereen die bij Van TilburgBastianen (Brabant) zijn auto in onderhoud heeft. De upgrade kan slechts door 2 geselecteerde monteurs uitgevoerd worden. Dus NIET inplannen via de online planner, maar bellen. Anders heb je de kans dat je vlak voor je afspraak gebeld wordt dat het niet door kan gaan ivm ontbreken van de juiste monteur. Dan ga ja namelijk weer naar achteren in de wachtrij van ong. 2/3 maanden!

Heb 'm nu staan voor 22 augustus, er staan slots open vanaf 18 juli bij deze dealer. Dus voor de snelle reageerder!

Ben daarna benieuwd wat er nog over is van alle aanpassingen die door @Antera vakkundig zijn aangebracht... :rolleyes:
 

Smeeuwis

Donateur
Houd er rekening mee dat sommige of alle VCDS of OBD11 aanpassingen opnieuw moeten worden gedaan. Volgens mij werkt het zo dat de auto gaat communiceren met de fabriek, online, en dat alles in fabriekstoestand wordt gezet. Maar @Antera kom er maar in! Want ik heb ook ergens gelezen dat de dealer dit kan omzeilen?
 
Ik kreeg vandaag de OTA update van 3.5 naar 3.7.
Aangezien ik ook pas vandaag de auto heb opgehaald kan ik zo 1 2 3 geen verschillen zien.
Als ik zo de video's van Speicher Electrisiert zie ik ME4 wel een beduidend pak beter/soepeler. Huidige software (of hardware?) voelt al alsof de auto al een jaar of 8 oud is qua snelheid. Wel zonde van een spiksplinternieuwe auto....
 
Bovenaan Onderaan