Start stop systeem

LS,
Sinds een jaar hebben we de Scala sport Business handgeschakeld model en hebben vanaf het begin geen goed werkende startstop systeem. Herhaaldelijk bij de dealer terug geweest , maar kunnen niks vinden. Er is ook al een nieuwe accu in gegaan maar na een paar maanden werkt het weer niet goed. Indien je de de versnelling in zijn vrij zet en koppeling intrapt slaat de motor af , maar na 1 seconde slaat de motor alweer aan. De infosysteem zegt dat het op bestuurders wens is terwijl dat niet zo is. Zijn er meerdere Scala rijders die het zelfde ervaren?
 

Beauri

Forumguru
Quote: >>Indien je de de versnelling in zijn vrij zet en koppeling intrapt slaat de motor af , maar na 1 seconde slaat de motor alweer aan.<<


Heb een Karoq..... maar gebruik zelf het start stop systeem zelden of nooit, hij zet ook keurig de motor af op het moment dat de auto in vrij gezet wordt en hij start hem gelukkig ook direct weer als ik de koppeling intrap.

De koppeling intrappen/ingetrapt houden is de starter/laat de motor lopen. Bij mij slaat de motor niet af omdat ik de auto in zijn 1 laat staan met de natuurlijk de koppeling ingetrapt. Zet ik hem in zijn vrij en de koppeling vrij.... ja dan slaat hij af.

Koppeling intrappen is starten..... en als ik je verhaal zo lees doet hij dan ook precies wat je wilt..... intrappen koppeling is starten motor, of je verhaal is niet helemaal duidelijk of ik snap je verhaal niet goed.

Motor start ook als de temperatuur instelling in de auto wat verder van de ingestelde waarden gaat afwijken, start dan als contact aan staat, auto in vrij en koppeling niet is ingetrapt. Zoiets gebeurt niet al na 1 seconde, tenminste bij mij nog nooit gebeurt.

Denk niet dat het start/stop systeem qua werking tussen de modellen veel zal verschillen, maar nooit te oud om weer wat op te pikken.
BTW, wat minder bekent met de Scala, welke motor zit er in de sport?
 
Dank voor jullie reacties,
Nee ik trek niet aan het stuur en de opmerking koppeling intrappen is fout van mij. Ik bedoel natuurlijk de versnelling in de vrij stand en koppeling loslaten.
Ik rij vrijwel nooit korte stukjes (altijd meer dan 40 km) , de airco staat uit en blower in lage stand. Zelfs na 600 km rustig rijden (100 a 110 km/uur blijft dit probleem spelen dat de motor afslaat en na 1 seconde weer automatisch aanslaat.
 

EdK

Forumguru
En heb je een climatronic en staat daar de AC van aan ?
Mijn ervaring met de Fab 3 en de Caddy (zakelijk) is dat als ik stoelverarming of AC heb aanstaan dat hij ook dan vrij snel weer aanslaat
 

EdK

Forumguru
Toen die nieuwe accu er in is gegaan, is deze toen ingeleerd ??
En heb jezelf buiten je dealer om al eens de spanningen gemeten van je accu ?
Dus stilstaand met motor uit en belast met motor aan !??


oh en stel je even voor in de meet en greet , dit word door vele actieve leden op prijs gesteld !!:koffie:
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat klinkt toch allemaal wel alsof er ergens iets niet helemaal lekker zit in je auto, zeker na je antwoorden op suggesties van anderen. Wel heel jammer dat de dealer je niet kan helpen. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de motor zichzelf weer start binnen een seconde (tenzij ik de koppeling intrap omdat de reden om te stoppen heel snel verdwenen is uiteraard). En ik ben een fervent gebruiker van het start/stop systeem op twee achtereenvolgende Octavia's, gedurende inmiddels ruim 11 jaar.

Als aan een van de vele voorwaarden niet is voldaan slaat ie bij mij helemaal niet af. En als ie wel afslaat omdat aan alle voorwaarden is voldaan duurt het altijd wel een tijdje voordat ie het nodig vindt zichzelf weer te starten, en de reden is dan volgens het infotainment system ook nooit dat dat de wens van de bestuurder is, meer een oncomfortabel interieur, teveel stroomverbruikers aan, dat soort dingen.
 
Bovenaan Onderaan