Startprobleem Karoq, relais defect

Adrie123

Nieuw lid
Sinds enige tijd wilde auto soms niet starten vooral bij temperatuurswisselingen en vochtig weer.
Startmotor draaide wel, maar geen benzinetoevoer of ontsteking leek het probleem. Leek dus op slecht contact ergens in de electronica. Proefondervindelijk vastgesteld dat probleem zat in zekeringshoudersbox motorcompartiment. Wiebelen van zekeringen en relais lost het telkens op. Door trial en error er achter gekomen dat multirelais met opschrift 645 in de box het probleem was. Waarschijnlijk defect. Dit relais zorgt ervoor dat een aantal naastgelegen zekeringen in de box van andere componenten van stroom wordt voorzien. Relais vervangen en daarmee probleem definitief opgelost. Nieuw relais kost ca 30 euro, gebruikt vanaf 5 euro.
 

Bijlagen

  • IMG_5393.jpeg
    IMG_5393.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 20

Boelie

Nieuw lid
Goedemorgen Adrie,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Skoda scala. Soms met het starten dan slaat de motor niet aan, je hoort de hem dan ratelen zeg maar. Ik zet hem dan meteen uit en probeer het daarna opnieuw en doet hij het wel dus ik wil eigenlijk net als jij de relais vervangen. Kijken of het hier aan ligt, hoef je alleen maar naar het nummer 645 te kijken of ook naar die kleine cijfers die erop staan. Weet niet wat die kleine cijfers inhouden maar deze zijn steeds verschillend? Waar heb jij deze besteld?
 

hemi24

Forumguru
Het nummer op de relais is een soort typenr.
Doorgaans staat op de zijkant het schema van het relais.

1714802462245.png
 
Bovenaan Onderaan