Tikkend relais, spiegelverwarming, raambediening

PizzaPieter

Forumguru
Hola¡

Mn broer heeft een Fabia.en hij belt me net of ík t wist...nee, maar misschien jullie.

Sinds vandaag tikt er onderin het dashboard een relais, redelijk snel.
Ook werken de electrische ramen niet.

Hij heeft ontdekt dat het tikken verdwijnt als hij de spiegelverwarming uitzet. De electrische ramen werken dan ook weer, behalve die van de bestuurdersportier. Deze werkt ook niet als hij de sleutel ingedrukt houdt (andere ramen wel).

Hij heeft zojuist getest en de rechter spiegel wordt wel warm, de linker niet.

Iemand die begrijpt wat de oorzaak kan zijn? Kan een kapotte spiegel de oorzaak van deze misère zijn?
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik zou als eerste denken aan de welbekende draadverbinding in de besuurdersdeur. Kan me voorstellen dat als dat relais z'n vermogen niet kwijt kan, dat ie gaat tikken, en misschien verstoort ie daarmee ook het raam aan die kant?
 

Afrit13

Forumguru
Ik denk ook de verbinding naar de deur toe. Bij mijn Fabia II werd ook de linkerspiegel niet meer warm. Na reparatie (breuk in de kabel) bleek ook een onregelmatig functionerend electrisch raam weer prima te functioneren.

Doorvoerrubber loshalen en misschien zie je blootliggende draden al zitten.
 

EdK

Forumguru
Holy moley dat zijn er inderdaad wel veel.
Leren die gasten daar in de fabriek nu echt niet hoe dit te maken met overlengte...?
Dit is echt structureel, dit is gewoon een gevolg van onkunde......
 

Antera

Donateur
Dit is op de oudere modellen vaak. De nieuwe modellen hebben tegenwoordig een stekker verbinding per deur met voldoende verlengde daarmee is dit niet mee voorkomend
 
Bovenaan Onderaan