Het is ondertussen al een weekje geleden dat ik mijn wagen heb laten chiptunen. Mijn indruk is zeer positief, het verschil is echt enorm. De trekkracht in lage toeren in hoge versnellingen is verbazingwekkend, even een auto inhalen op de autostrade in 6de bij 100km/h geeft veel meer trekkracht als voorheen.
Voorheen was ik verbaasd dat sommige rs eigenaars beweerde dat de wagen standaard wat tam was, maar ik kan ze nu allemaal maar bijtreden.
In 1e & 2e versnelling wordt het vermogen iets verminderd en de tractiecontrole is iets minder aanwezig. Vanaf 3e gaat die vol en dat merk je goed. Qua verbruik kan ik nog niet veel zeggen,doordat ik hem al uitvoerig getest heb, al heb ik wel de indruk dat het verbruik niet veel is toegenomen in vergelijking met daarvoor.
Verder heb ik ook NGK bougies laten steken, veel verschil merk ik uiteraard niet al vind dat ik dat hij iets makkelijker start, maar dat kan een gevoel zijn.
JD Engeneering werkt professioneel, goed ontvangst en vriendelijkheid troef. Ik had in het verleden een wagen laten chippen bij een andere kleinschaligere tuner en daar werd veel minder tijd gestoken in het tunen zelf. 1 Testritje en klaar is kees, deze keer werd de wagen getest en 2x aangepast. Een andere klant zijn wagen werd zelfs een keer of 5 terug afgesteld, telkens dacht men dat er meer in zat, daar kan je alleen maar voorstander van zijn.