Verlaging, achter hoger dan voor

kupper

Nieuw lid
Hallo medeforum leden.
Ik heb met zoeken op dit forum en google niet echt kunnen vinden wat ik zoek.

Ik heb afgelopen week de Octavia laten verlagen via de dealer met een 30K beurt. Hierbij zijn de originele veren vervangen door Eibach veren en tevens een trekhaak.
Nu staat de achterkant iets hoger dan de voorkant. zie foto.
IMG_0491.jpg
Weten jullie toevallig of dit nog bij te stellen is?:crazy:
Of is dit mogelijk het gevolg van de trekhaak, dat ze achter dan anders instellen om slepen van de trekhaak over de drempels te voorkomen? voor mij niet relevant. Trekhaak is alleen voor de mountainbike. Strakke looks vind ik beter.
Ik heb inmiddels een 1000 km gereden om het tijd te geven zich te zetten.

Groet Karel
 

skodaboy

Forumguru
of dit nog bij te stellen is,dat betwijfel ik omdat het je geen regelbare vering hebt.
trouwens vooraan is de auto zoal zwaarder door het daar liggende motorblok,dan achteraan.. en ik vermoed dat het daarmee is dat hij achteraan 'iets hoger' staat..:crazy:
 

TooTall

Forumguru
Denk ook dat de wagen zowieso achteraan iets hoger staat dan vooraan. Als je alleen de veren gaat veranderen, ga je nog altijd dat verschil hebben. (nu valt het wel feller op natuurlijk) Alleen met een schroefset of instelbare vering kan je dat wegwerken.
 

jos_br

Actief lid
Is de auto niet stoterig voor? Het lijkt erop dat aan de voorkant verkeerde veren geplaatst zijn. Deze motor incl. DSG bak is de zwaarste versie op de vooras. Je kunt aan de hand van de nummers op de veren nagaan of de goede gebruikt zijn.

Jos.
 

kupper

Nieuw lid
Gecontroleerd. de juiste veren set is gebruikt. Is ook via de skoda dealer gegaan.

De auto is niet stoterig. Eigenlijk merk je er weinig van, niets dan positief.

Karel
 
De auto is niet stoterig. Eigenlijk merk je er weinig van, niets dan positief.

Ik heb ook interesse in een verlagingset. Vindt de standaard vering nl. best soft.
Maar wordt de wegligging strakker, alsook het bochtenwerk? Of het is alleen maar uiterlijk vertoon?
 

Skodatek1

Forumguru
Ik heb ook Eibach veren 30mm, en heb hetzelfde voor lager als achter, maar dat komt i.d. geval door het zwaartepunt voor.

Overigens lijkt die van jou wel lager als 30 maar dat komt natuurlijk omdat jij een diesel rijdt en die heeft natuurlijk een zwaardere motor. Ik rij zelf een Octavia 1.4 TSI.
Maar ziet er strak uit zo! :xyxthumbs:
 

Kensel

Forumguru
Ik heb bij mijn O2 PFL het zogenaamde 'sportpakket' met het sportonderstel. Deze is dus ook verlaagd.
Alleen is bij mij de voorkant ook lager dan de achterkant (vind het er ook niet mooi uitzien). Ik las paar weken terug ergens dat het instelbare vering zou zijn welke door Skoda wordt gebruikt (tenminste, bij het sportonderstel.. weet dus niet of dat voor jou auto ook geldt).
20120710_090503.jpg
Mijn excuses dat de auto zo vies is, schaam me dood haha

Nu had ik laatst een aanhanger erachter hangen en toen hing de auto wel recht, dus denk dat het ook met oogpunt op de aanhanger is gedaan (en het feit dat bagage over het algemeen achterin ligt), zodat de auto niet naar achteren overhangt. Maar ik kan me vergissen.
Heb je al bij de dealer geinformeerd hierover?
 

Skodatek1

Forumguru
Het lijkt wel of die achter gewoon standaard is! Voor zie je het wel een beetje...misschien de verkeerde veren!?
 
Het lijkt wel of die achter gewoon standaard is! Voor zie je het wel een beetje...misschien de verkeerde veren!?

Inderdaad, vooral achter. Ik heb dezelfde kleur en velgen, en hij lijkt precies hetzelfde.
Grote opening tussen wiel en wielkast. Dat mag van mij wel wat minder.
 
Bovenaan Onderaan