Voorstellen, vanaf 19-2015 skoda rijder

Welkom op het forum!
Belever jij PON ook voor sloten in de auto?

Hallo Joske,

Nee, ik lever niet rechtstreeks aan Pon.

Ik ben paar jaar geleden wel in contact gekomen met de verantwoordelijke, maar hij wilde geen vergelijk en/of testen hebben tussen Construct en het andere merk.
Zo ook vorig jaar werden wij (vanuit VW dealer land) geattendeerd dat het slot van de concurrent bij een VW T5 DSG-automaat binnen 20 seconden is te kraken met letterlijk een (platte) schroevendraaier, zonder de auto en/of slot te slopen.
Doordat de Construct sloten op een directere beveiligen, is dit bij ons niet mogelijk.
Dit doorgegeven aan dezelfde verantwoordelijke persoon binnen Pon, maar je raadt het al...ze doen er niets mee (ondanks duidelijke uitleg en video's).
Hiermee is het eerdere vermoeden van een ander (persoonlijk) belang wel groter geworden.

Desalniettemin, lever ik wel gewoon aan diverse VAG dealers (helaas nog geen Skoda, maar kan nog komen :-) )

Wel leuk om te weten voor jullie, is dat Construct (ook uit Tsjechië) nauw samenwerkt met de fabriek van Skoda.
Zo stelt Skoda auto's en/of middentunnels ter beschikking om de sloten te ontwikkelen (voordat de nieuwe modellen op de markt komen!) en worden deze goedgekeurd door Skoda zelf. Skoda verkoopt de Construct sloten in Tsjechië overigens onder eigen label en krijgen dan ook een Skoda logo i.p.v. Construct logo op de Construct sleutels.

Ik ben bijvoorbeeld 3 weken geleden weer bij de Construct fabriek geweest, en daar waren ze in afrondende fase voor het nieuwe slot voor de nieuwe Skoda Superb III (slot voor handgeschakeld en DSG-automaat is bij dit model hetzelfde)

Groeten Pascal.

Welkom hier en ik voel al een groepsactie aankomen voor de sloten :D

Hallo Bakkertje,

Bedankt!
Haha, als je/jullie in zijn voor een groepsactie voor de Construct sloten, kan ik dat wel doen, geen probleem.
Maar dat is niet mijn insteek van mijn aanmelding van dit Forum, maar "gewoon" als nieuwe Skoda rijder over 1,5 week :-)

Ik heb in het verleden ook wel bij het Golf (GTI) forum wat gedaan als sponsor v/d website.
Maar laat ik het netjes zeggen, daar zit een gedeelte leden die zich heel wat vinden maar niets zijn/niet weten en maar onzin uitkramen.

Als ik zie hoeveel mensen al leuk hebben gereageerd op alleen al mijn nieuwe aanwezigheid als forum lid en ik zie op andere topic op dit forum..... is dit een veel leuker en vriendelijker forum waar mensen gewoon normaal doen en elkaar respecteert... en veel leuke weetjes op kan doen :-) Dus nogmaals iedereen mijn complimenten! :-)

Groeten Pascal

Welkom Pascal:bloemen: Je kunt ook komen kijken op de jubileummeeting in Breda, wat je kunt aanpassen en hoe dat uitvalt.

Hallo Cordoba,

Bedankt! :-)
Ik zou graag naar Breda willen komen, alleen is dit net een weekje te vroeg voor mij.
Ik hoop dat ik eind volgende week mijn auto mag ophalen en dan moet zaterdag de auto nog bestickerd worden.
Maandag 11-5 heb ik namelijk een branche dag "Tour de branche" waarbij ik sponsor/donateur ben voor het goede doel.
Deze dag wordt er gefietst (wielrennen) en ik rij dan met mijn auto als een van de volgauto's :-)

Helaas kan ik in September ook al niet...dan heb ik weer vanuit een 2 Camper fabrikanten shows...dat moet ik helaas voor laten gaan. Baal er wel een beetje van, want ik zou graag naar de Skoda meeting willen gaan, lijkt me gezellig :-)

Groeten Pascal.

Cordoba

Forumguru
Jammer Pascal, maar ooit lukt die meeting. Overigens wel uitkijken als je meerijdt als volgauto: ik zie de laatste weken regelmatig filmpjes langs komen waarbij een beroepsrenner onderuit wordt gereden door een volgauto (of zoals ik gisteren zag: een ronde-arts die een portier open gooit op het moment dat er een renner langs komt).

jonbongoofy

Forumguru
Welkom Pascal, je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt naar die sloten. Ga eens even googlen. Mooie site trouwens. Zo te zien moet een slot worden ingebouwd. Wat kost een slot ongeveer?

Laatst bewerkt:
Wat ook leuk is om te weten, dat we nu in opdracht van Skoda OBD sloten hebben ontwikkeld en deze nu aan het testen zijn in volume. In 1e instantie nu voor de Tsjechische rijders te koop, maar heb zelf nu ook de productie versie hiervan binnen gekregen, dus gelijk monteren als m'n Octavia afgeleverd is :-)

Wellicht ook iets voor jullie?
Prijzen zullen denk ik rond de € 75,- liggen en zijn simpel zelf te monteren (de "normale" sloten zijn niet zelf te monteren).

Groeten Pascal.

Hierbij foto's van OBD sloten.... (in het echt zijn de sloten niet groen, maar zwart)

Bijlagen

• Schermafbeelding 2015-05-03 om 09.30.00.png
    Schermafbeelding 2015-05-03 om 09.30.00.png
    89,5 KB · Weergaven: 42
  • Schermafbeelding 2015-05-03 om 09.30.09.png
    Schermafbeelding 2015-05-03 om 09.30.09.png
    70,7 KB · Weergaven: 39
Hallo @Skoda-MAN,

We hebben 2 versies: "Regular" & "Premium".

Bij de Regular kun je de (rechte) sleutel altijd eruit halen, dus ook als de Construct niet op slot staat.
Bij de "Premium" kun je de (klap) sleutel er alleen uithalen als de Construct op slot staat (zelfde als je fiets slot).
Tijdens het rijden blijft de klap sleutel er dus in zitten, maatje krijgt er een "roll-clip" bij, zodat de sleutel gewoon aan de bos kan blijven (vroeger gebruikt bij o.a. skipassen), dus kans op "verliezen" is er niet bij door deze roller-clip :-)

Het kan natuurlijk dat het bij een bepaald model de Premium wat minder handig is dan bij het andere model.
Ik doe veel in de camper branche, waar de mechanische diefstal beveiliging verplicht gesteld is in de meeste gevallen, en dan wel de "Premium" versie en daar levert het geen problemen op, maar kan me voorstellen dat bij sommige middentunnels / poken in middentunnels dit minder handig is dan bij bijv. een Fiat Ducato / VW T5 / California een heel andere plek hebben qua slot uiteinde...

CDK

Forumguru
Wat ook leuk is om te weten, dat we nu in opdracht van Skoda OBD sloten hebben ontwikkeld en deze nu aan het testen zijn in volume. Wellicht ook iets voor jullie? Prijzen zullen denk ik rond de € 75,- liggen en zijn simpel zelf te monteren (de "normale" sloten zijn niet zelf te monteren)

Ik zou het tof vinden als je naar de nazomer meeting zou willen komen, bij deze nodig ik je als organisator publiekelijk uit om hier een demo van te geven én uiteraard je waren aan de man probeert te brengen tegen meeting tarief, die OBD beveiliging zie ik wel zitten :jaja:

Cordoba

Forumguru
Ik zou het tof vinden als je naar de nazomer meeting zou willen komen, bij deze nodig ik je als organisator publiekelijk uit om hier een demo van te geven én uiteraard je waren aan de man probeert te brengen tegen meeting tarief, die OBD beveiliging zie ik wel zitten :jaja:

Hij heeft al eerder aangegeven dat ie niet kan in september, zie het laatste stukje van post#24:
Helaas kan ik in September ook al niet...dan heb ik weer vanuit een 2 Camper fabrikanten shows...dat moet ik helaas voor laten gaan.

Laatst bewerkt:

@Corné de Kluijver : Ik had erg graag gekomen, maar ik heb dat weekend ook een evenement van een Camper Fabrikant waar ik sta ter promotie. Helaas is dat eerder besproken met hen.
Maar ik kan natuurlijk eerder wel een aanbieding doen voor jou / andere forum leden.
Ik ga morgen de sloten in m'n gister afgeleverde Octavia inbouwen en zal dan nog paar extra foto's maken er hier posten.
Wellicht idee om te polsen hoeveel en wat voor auto's zij hebben om een mooie aanbieding te maken?

Groeten Pascal.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Hallo Allemaal,

Sinds gister de trotse bezitter geworden van mijn 1e Skoda...is dus geworden Octavia combi Elegance Business met nog een paar opties erop. Nu alweer 300km gereden en wat rijdt deze auto GE-WEL-DIG !!!!
Helemaal blij mee! Motor (1.6 TDI) rijdt lekker comfortabel en erg rustig. Ook weer blij met m'n panorama dak en helemaal met de Dynamic stoelen en de geweldige Canton speakers, dat klinkt ook weer lekker als muziek in m'n oren :-)

Vanmorgen gelijk de auto bestickerd, blijft natuurlijk toch ook een promotie auto :-)

Bijlagen

• IMG_1374.jpg
    IMG_1374.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 26
  • IMG_1388.jpg
    IMG_1388.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 26
  • IMG_1390.jpg
    IMG_1390.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 27
  • IMG_1405.jpg
    IMG_1405.jpg