vraag audio Octavia IV

eriktexie

Nieuw lid
Sinds kort deze auto als lease-bak mogen ontvangen. Ik ben nog van de generatie cassettebandje, CD en later CD met MP3 om je eigen muziek af te spelen in de auto. Bij deze Octavia lijkt het echter alleen mogelijk om je eigen muziek via Spotify of liedjes op je mobiele telefoon af te spelen. Beide heeft niet mijn voorkeur.

Vraag: kun je ook gebruik maken van de twee mini-USB aansluitingen op het dashboard? Ik gebruik er eentje om de telefoon op te laten, in die andere zou ik een USB-stick met MP3's kunnen plaatsen. Maar... is die aansluiting geschikt om muziek mee af ter spelen? Ik heb het gevraagd bij een Skoda/VW dealer maar daar wisten ze het niet... pfff.

Dank voor jullie hulp.
 
Ja, dat werkt ook. Ik heb een USB-C adapter voor een microSD card en kan dan de muziek afspelen. Ik merkte alleen wel dat het audiosysteem aan bleef als ik de auto op slot had. Ook na een uur stonden de schermen in de midden console en het dashboard nog aan. Ik heb daarom standaard de adapter er niet in zitten.
 

Snoete

Lid
Gebruik nu al jaren dagelijks een usb-c stick voor het afspelen van muziek, werkt prima. Ook voor elk nummer de covers toegevoegd en de weergave van het display hier op aangepast. Ik heb geen problemen met het aanblijven van het display.
 

Rallye

Forumguru
Beide USB-C’s voorin zouden voor data geschikt moeten zijn, achterin mogelijk alleen voor laden. In mijn Golf (zelfde platform als de Octavia) heb ik in beide USB-C’s een klein Samsung stickje met muziek zitten - al gebruik ik meestal Spotify via CarPlay.

Tip: als je nu toch je muziek gaat digitaliseren, doe het dan meteen goed, dan hoef je later niet nog eens. Dus download EAC naar je computer en kijk hoe je bestanden ript in FLAC, dus lossless. Ik zie je (lossy) MP3 noemen en dat is zonde van het werk. Er is wel een aanmerkelijk verschil in bestandsgrootte tussen FLAC en MP3, maar opslag is relatief goedkoop. Dus liever lossless en een iets grotere stick, dan lossy en een stick waar minder op kan.
 

eriktexie

Nieuw lid
Bedankt voor de tips, ik ga het proberen! #Rallye: ik heb een harde schijf vol FLAC en MP3 dus dat komt wel goed. Ben ook niet zo'n audiofiel dat het allemaal supertop moet zijn. Maar het verschil tussen FLAC en oude doffe 128 kbps MP3'tjes hoor je natuurlijk wel.
 
Bovenaan Onderaan