Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

als ik hem vandaag kan gaan halen is het totaal 23 weken.

toch meer dan voldoende vind ik voor een wagen die "maar een productiewagen" is.

Zojuist contact gehad met de dealer. Auto is 2 weken geleden(29-4) geproduceerd en nu bij de importeur.
Deze week komt hij naar de dealer, volgende week aflevering. Definitieve aflevering wordt gepland wanneer de auto bij de dealer is.

Ik vind het transport toch best lang duren....., alhoewel ik natuurlijk helemaal niet mag klagen over mijn levertijd. Als ik 'm inderdaad volgende week geleverd krijg heeft het in totaal slechts 8 weken geduurd.

Laatst bewerkt:

Peagan

Nieuw lid
Zo eind ebruari mijn O3 GL BL besteld. Bericht gehad dat ie zws. rond 18-6-2014 komt.

als opties: licht pakket + maxidot kleurendisplay + sunset + DAB in het altijd mooie Pacific Blue.

brhahlen

Actief lid
Op 1 mei door de dealer (Versluis Automobielen Zoetermeer) besteld, voor de Lease:
Octavia Combi 1.6TDI DSG
Elegance Business Line
Topaz Brown - Crinkel Zwart

Opties/Accessoires:
  • Baggage Pakket
  • Functie Pakket
  • Safety Pakket
  • Panoramisch dak
  • Drive Setup
  • DAB
  • Elektrische achterklep
  • Sunset
  • Schakelpaddles voor DSG + 3-spaaks stuurwiel
  • Elektrisch verstelbare voorstoelen
  • Koelbox
  • Kledinghanger
  • Lederen bekleding (Dakota Beige met bruine stiksels)
Volgens de dealer staat de leverweek, ten tijde van bestelling, op week 34. Met een week of wat hoop ik meer te horen.

Mijn auto komt ook bij Versluis vandaan.
Besteld week 7, produktie week 21, leveren week 22/23. Dat is dus aardig hetzelfde. Ca. 16 weken levertijd.

joop43

Nieuw lid
Besteld bij leasemaatschappij in week 3. Levering in week 21. 18 weken gewacht dus.
Gaat om een greenline businessline. Gelukkig is mijn voorloop auto al die tijd een O3 geweest :)

Jedewe

Forumguru
Via Bosch dealer bij Hoogenboom Barendrecht, 10 weken op een Greenline business line, 28-02-14 besteld, geleverd 09-05-14.
Lekker snel hoor ;)

Archie

Senior Member
Seriously?!?!?! Je hebt wel bijna (!!) vier maanden gewacht op een nieuwe auto? Dat is een volkomen normale tijd voor productie en levering van een auto, hoor. Hier zitten voldoende mensen waarbij een half jaar gewacht moet worden, met enkele uitschieters naar boven (zelf heb ik ruim 8 maanden gewacht, ik span echter niet de kroon).
Denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt; ik had de levertijd korter ingeschat, dus dat is mijn fout. Ik hoop gewoon dat hij niet vertraagd is, want ik ga er twee weken later mee op vakantie. :D (ongeduldig; check)

Na een verontschuldigende brief van Pon halverwege april dat alles wat langer duurt vandaag maar weer is een mailtje gestuurd. De boodschap was dat mn O3 geproduceerd is en op transport staat! Ik geloofde mn ogen haast niet en heb het bericht meerdere malen opnieuw gelezen. Als alles een beetje meezit dan rijd ik na ruim 6 mnd wachten mss wel over 2 weken in een nieuwe wagen!

Keep you posted!

Artbij

Senior Member
Denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt; ik had de levertijd korter ingeschat, dus dat is mijn fout. Ik hoop gewoon dat hij niet vertraagd is, want ik ga er twee weken later mee op vakantie. :D (ongeduldig; check)

Vier maanden wachten op een auto is echt te lang. Normale tijd zou volgens mij zijn een week voor de bestelling twee weken marge als voorraad dan twee om hem te maken, een week transport en een week afleveren. Kom ik op 7 a 8 weken. Als je langer wacht zijn er dingen fout gegaan, dat kan zijn te weinig productie plaatsen of moeilijk leverbare onderdelen etc.

Oogje

Senior Member
Vier maanden wachten op een auto is echt te lang.
Ik heb in mijn werkende leven diverse nieuwe leaseauto's gehad / besteld. Levertijden waren, uitgezonderd een Avensis, altijd 4 tot 4,5 maand (of langer). De Avensis was er in 3,5 maand. Een Jetta duurde 6 maanden, een Golf Variant duurde 10 maanden en de Octavia duurde 8 maanden, een 307 was er in 4 maanden.

Als ik bij collega's kijk, is dat niet anders. Of het nou Audi's (A3, A4, A5 en A6) of BMW's (5 series), maar ook Mercedes (GLK, C Klasse) zijn, iedereen wacht zo'n 4 maanden op de nieuwe auto.

Evilcomputing

Senior Member
17-2 Skoda besteld (week 8)
13-3 Voorlopige productie week bekend gemaakt (week 16 (14 tm 20-4)), met de kanttekening als ik nog iets zou horen wanneer uitloop.
7-4 Er achteraan gebeld of het inderdaad week 16 zou worden. Te horen gekregen dat dit niet lukte en het waarschijnlijk week 20 zou worden.
22-4 Definitieve productieweek bekend gemaakt, week 21 (19 tm 25-5)
12-5 Te horen gekregen dat ivm productie problemen de levering uitgesteld is naar (week 26 (23 tm 29-6))

Lang wachten of niet, ik vind de berichtgeving wat de dealer mij geeft verre van normaal.

Bovenaan Onderaan