Yeti 2015 - amundsen vervangen door Zenec 2055

Tallguy

Forumguru
Ik las dat er wat mensen hier ervaring mee hebben (@EdK in iedergeval). Is bekend of de DAB+ op deze Zenec meteen goed genoeg is om met de antenne van de Yeti een goed signaal te krijgen? Volgens mij had ik ergens gelezen dat iemand met de oudere Yeti een extra antenne nodig had?

Werkt verder alles mbt mukti-functioneel stuurwiel, met name de camera en parkeersensoren nog goed?

Kortom, wat gebruikerservaringen gevraagd :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Had in verleden in de Yeti de Zenec2011 zitten en die was zonder ingebouwde DAB+ , maar men had een losse module van Zenec (iets met 60 uit hoofd ) en die plugde met kabel aan je 2011.
En hierop sloot je dan ook een raam DAB antenne.
Werd aangeraden deze op voorraam te plakken rechts tegen A stijl.
En als ik dan thuis geparkeerd stond had ik prima ontvangst, maar zodra ik ging rijden dan viel signaal steeds weg.
Heb uiteindelijk samen met de Tijger in Tilburg een andere raamantenne gemonteerd maar die hebben we dus bij de achteruitkijk spiegel gemonteerd door het zonnenbrilvak in hemel te verwijderen en hem daar op dak zo dicht mogelijk tegen raam aan geplakt.
Hiermee heb ik uiteindelijk de beste ontvangst gekregen maar signaal wilde toch op rit wel eens een keer wegvallen.

Nu met de Fabia 3 en FAbia 4 heb ik van fabriek uit genomen en dit is altijd beter gebleken.
Nu zijn we wel weer vele jaren verder en neem aan dat met een kwalitatief goede DAB antenne het signaal stukken beter zal zijn bij de Zenec radio's !
Dit was toendertijd niet alleen een probleem met Zenec hoor, merken als Pioneer / JVC / Kenwood hadden zelfde problemen toendertijd vertelde de inbouwer van de Tijger in Tilburg.
Maar voor de rest is bij mij wel zo dat als ik nu weer een mediaunit in me wagen moet inbouwen dan gaat er 100% zeker weer een Zenec in.
De unit was echt plug and Play en alle meldingen temperaturen etc etc die ik met de Swing had in de Yeti werden zonder problemen overgenomen !
 

1983jeroen

Forumguru
Geen ervaring met Zenec, wel met achteraf DAB inbouwen.
Was bij een Peugeot waarbij ik de radio unit heb vervangen voor die uit een nieuwer model met DAB
Heb daarbij de hele antenne op het dak vervangen voor 1 met DAB ingebouwd. De extra kabel naar de radio trekken is dan iets meer werk, maar geeft wel het beste resultaat
 

Tallguy

Forumguru
Bedankt voor de reacties. Ik zal de Zenec dan binnenkort maar gaan bestellen en hopen dat alles (incl DAB) meteen goed werkt.
 

MVO

Lid
Heb net de Zenec 2055 in superb 2 gezet en een plakantenne op het raam gezet. Ik merk dat radio 2 beter werkt dan Veronica en BNR.
Verder wel heel tevreden, ziet er een stuk beter uit!
 
Bovenaan Onderaan