Nee het wordt vrijwel zeker toch iets anders dan een Octavia, Leon, Golf, 308 of Corolla. Zal later nog toelichten waarom.
Zo als beloofd nog een toelichting.
Mijn primaire keus was de Leon in Desire Red. Qua cataloguswaarde paste die binnen het budget. Helaas bleek de leaseprijs die geoffreerd werd boven de norm te liggen en mocht de kleur niet, dus moest ik ‘m dusdanig downgraden dat ik er niet blij van werd. Toen toch nog een keer met de Octavia gereden, en de Sportline Business beviel me wel heel goed. Heerlijke stoelen. Maar helaas gold daar hetzelfde: cataloguswaarde was ruim binnen de norm, leaseprijs niet. VAG-producten zijn gewoon duur in de lease momenteel. Toch nog even de 308 laten berekenen: die kwam ook te duur uit dankzij de vele problemen met dit motorblok en gebrek aan inkoopkorting. De Corolla viel ook af, dus ik was even terug bij af.
Toen kreeg ik vanuit de leasemaatschappij aan paar suggesties, waaronder (inderdaad
@Tees) de Ford Kuga. Die ben ik nogmaals gaan bekijken (en dit keer werd ik wel geholpen…), Maar ik vind ‘m gewoon niet mooi (interieur is me te grof/ “ “ouderwets”) en de kofferruimte onvoldoende.
Maar er zat nog wel iets anders tussen de suggesties, en daar ga ik morgen in proefrijden. De configuratie die ik gemaakt heb leverden een onverwacht complete en luxe auto op. Op papier klopt het plaatje helemaal, als de proefrit dat bevestigt ben ik om en gaat de bestelling de deur uit.