Op naar de volgende!

MarcoO2

Forumguru
Nee het wordt vrijwel zeker toch iets anders dan een Octavia, Leon, Golf, 308 of Corolla. Zal later nog toelichten waarom.
Zo als beloofd nog een toelichting.

Mijn primaire keus was de Leon in Desire Red. Qua cataloguswaarde paste die binnen het budget. Helaas bleek de leaseprijs die geoffreerd werd boven de norm te liggen en mocht de kleur niet, dus moest ik ‘m dusdanig downgraden dat ik er niet blij van werd. Toen toch nog een keer met de Octavia gereden, en de Sportline Business beviel me wel heel goed. Heerlijke stoelen. Maar helaas gold daar hetzelfde: cataloguswaarde was ruim binnen de norm, leaseprijs niet. VAG-producten zijn gewoon duur in de lease momenteel. Toch nog even de 308 laten berekenen: die kwam ook te duur uit dankzij de vele problemen met dit motorblok en gebrek aan inkoopkorting. De Corolla viel ook af, dus ik was even terug bij af.

Toen kreeg ik vanuit de leasemaatschappij aan paar suggesties, waaronder (inderdaad @Tees) de Ford Kuga. Die ben ik nogmaals gaan bekijken (en dit keer werd ik wel geholpen…), Maar ik vind ‘m gewoon niet mooi (interieur is me te grof/ “ “ouderwets”) en de kofferruimte onvoldoende.

Maar er zat nog wel iets anders tussen de suggesties, en daar ga ik morgen in proefrijden. De configuratie die ik gemaakt heb leverden een onverwacht complete en luxe auto op. Op papier klopt het plaatje helemaal, als de proefrit dat bevestigt ben ik om en gaat de bestelling de deur uit.

MarcoO2

Forumguru
Ford Focus station word het dan en dat is een hele mooie auto, met fantastisch stoelen en geweldig rijgedrag :D
Haha die was niet moeilijk meer ;) maar je hebt gelijk. Ik ga kijken naar de Ford Focus ST Line X. Zit vol leuke opties (check) en ziet er in deze uitvoering ook prima uit. Met 155pk (mild hybride) moet het vast beter rijden dan mijn huidige 1.0TSI, en in Chrome Blue komen de specifieke accenten van deze versie (grotere spoiler, rode remkleppen, zwarte accenten) mooi uit.

Tees

Donateur
Toen ik las dat ik warm was (hoe je gekscherend nog in de buurt kan komen :-)), was de Focus wel de logische gok idd. Is een Focus ST alleen niet een stukje kleiner dan een Octavia/Leon/Golf? Of is die in de loop der jaren stiekem gegroeid tot maatje Mondeo?

leon-cupra

Forumguru
Ik snap het wel niet 100% dat je het interieur van een Kuga te ouderwets vindt maar dat het bij een Focus geen issue is. Ok , het is onlangs beetje gemoderniseerd maar blijft toch nog sterk overeenkomen met de Kuga.
IMG_3116.jpeg

IMG_3115.jpeg

Verder uiteraard een fantastische auto. Zelf ook lang naar gekeken toen ik de mogelijkheid aan het bekijken was om “goedkoper” te rijden. Knap model en rijdt dan ook nog eens heel strak.

JeSko

Forumguru
@MarcoO2 en @Tees

Een vriend en ex collega van mij heeft een maand geleden exact dezelfde auto gekocht, de ST line 2023 mild hybride 155 pk met alles op en aan. Die zijn om Tees zijn vraag te beantwoorden echt groot geworden en ruim binnenin. Zie foto's en artikel.

19.jpg https___www.autovisie.nl_wp-content_uploads_load-bay.jpg

Hij heeft deze gekocht mede vanwege de kofferruimte aangezien hij drone hobby's heeft die hij combineert met zijn Mechelse herder, tevens gaat hij ook 3 x per jaar windsurfen en dat moet dan allemaal mee. Ruimte zat zegt hij daarover.

Hij heeft hem ook laten chippen en daarmee zit hij net boven de 200 pk. Power te over.

• Leuk
Waarderingen: Tees

MarcoO2

Forumguru
Toen ik las dat ik warm was (hoe je gekscherend nog in de buurt kan komen :-)), was de Focus wel de logische gok idd. Is een Focus ST alleen niet een stukje kleiner dan een Octavia/Leon/Golf? Of is die in de loop der jaren stiekem gegroeid tot maatje Mondeo?
Ik heb niet naar de specificaties (liters) gekeken, maar een blik in de kofferbak zegt me "groot zat". Aardig vergelijkbaar met mijn Golf variant, denk ik. En op de achterbank zit ik zelf beter dan in mijn Golf.

• Leuk
Waarderingen: Tees

MarcoO2

Forumguru
Ik snap het wel niet 100% dat je het interieur van een Kuga te ouderwets vindt maar dat het bij een Focus geen issue is. Ok , het is onlangs beetje gemoderniseerd maar blijft toch nog sterk overeenkomen met de Kuga.
Dat dacht ik op plaatjes ook, maar als je ze letterlijk naast elkaar hebt staan en van de één in de ander stapt, is het verschil in "look and feel"direct duidelijk. Alleen al het verschil tussen de Sync3 in de Kuga en de Sync4 in de Focus is gigantisch.
Verder uiteraard een fantastische auto. Zelf ook lang naar gekeken toen ik de mogelijkheid aan het bekijken was om “goedkoper” te rijden. Knap model en rijdt dan ook nog eens heel strak.
Dat waren ook mijn overwegingen om 'm toch een kans te geven. Hij is eerder in dit topic ook al geadviseerd, volgens mij.

Tees

Donateur
Ik heb niet naar de specificaties (liters) gekeken...

635 liter, dat lijkt me wel groot zat idd! Groter zelfs dan een Octavia Combi, die blijft hangen op 610L. Is de Focus aardig gegroeid idd in de loop der jaren, het model van 10 jaar terug zat nog op 490L. Ze moesten natuurlijk ook wel de Mondeo vervangen, die stilletjes uit t assortiment gedrukt is.

Captain Hook

Forumguru
Bijzondere keuze.
Wij hebben ook uitgebreid in de Focus Wagon gezeten en 'm bekeken.
We vonden de Kuga juist veel ruimer en 'luchtiger' zitten. Ook dat alles wat hoger is vonden we zeer prettig.

En... de Focus is er niet als PHEV. Maar dat kan natuurlijk een groot verschil zijn tussen een privé versus een lease auto.

MarcoO2

Forumguru
Bijzondere keuze.
Want?
Wij hebben ook uitgebreid in de Focus Wagon gezeten en 'm bekeken. We vonden de Kuga juist veel ruimer en 'luchtiger' zitten. Ook dat alles wat hoger is vonden we zeer prettig.
Ruimer? Vast. Focus oogt krapper door de donkere dakhemel, misschien scheelt dat. Het hogere is voor mij geen must, het krappere wel een duidelijk nadeel.
En... de Focus is er niet als PHEV. Maar dat kan natuurlijk een groot verschil zijn tussen een privé versus een lease auto.
Voor mij is dat inderdaad geen issue.

EdK

Forumguru
Achterbank boeit me niet.
Als niet past en men klaagt rij ik tot OV !
Kunnen ze vandaar in die OV klagen......... :koffie:

Japanese Power

Donateur
Oh ja hoor @MarcoO2 Ik ken je gezinssituatie niet eens. Maar hoevaak wordt deze opmerking hier niet geplaatst terwijl de kinderen al het huis uit zijn, of net uit de luiers zijn en in een stoeltje zitten. Mijn reactie was ook niet specifiek voor jou maar op “mensen” in het algemeen ;)

Bovenaan Onderaan