Het grote Superb iV topic

rinusdev

Nieuw lid
Toch nog een vraagje. De anwb zegt dat je schade bij een geïmporteerd auto bijna niet kan nagaan. https://www.anwb.nl/auto/kopen/importeren

Behalve als er een groot verschil zit tussen catalogus prijs en bpm.
Dat is het geval 1000024131.jpg

Mijn eigen auto uit 2013 had een catalogusprijs van 40k een heeft nu volgens rdw een bpm van 7k.
Klopt dat verhaal van de anwb? En wat betekent dat in dit geval?

Sersation

Nieuw lid
Ik weet uit ervaring idd schade auto’s betaal je minder bpm over. Of dat hier van toepassing is, dono.

zojuist heb ik meerdere nrborden v superbs vergeleken via kentekencheck rdw.
3 hadden een bpm van +/- 750.
1 had bpm rond 1k.. dat is van een superb met een schadeverleden.

Vergelijk je wel met andere iV's? Gaat op basis van uitstoot. Volgens mij klopt dit bedrag wel hoor.
En, import kunnen bedrijven gunstig fiscale waarde hanteren. Dat scheelt bij lease voor de bijtelling.

rinusdev

Nieuw lid
Ik weet uit ervaring idd schade auto’s betaal je minder bpm over. Of dat hier van toepassing is, dono.

zojuist heb ik meerdere nrborden v superbs vergeleken via kentekencheck rdw.
3 hadden een bpm van +/- 750.
1 had bpm rond 1k.. dat is van een superb met een schadeverleden.
ik had ook 4 vergelijkbare superbs iV nagekeken, die hadden allen een vergelijkbare BPM met degene die ik op het oog heb.

rinusdev

Nieuw lid
Vergelijk je wel met andere iV's? Gaat op basis van uitstoot. Volgens mij klopt dit bedrag wel hoor.
En, import kunnen bedrijven gunstig fiscale waarde hanteren. Dat scheelt bij lease voor de bijtelling.
dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ik ben hiervan niet goed op de hoogte, daarom vraag ik het hier even. Maar dit is dus geen rode vlag. Zou ook gek zijn, want dat stond niet op het rapport van dekra.

Sersation

Nieuw lid
Op basis van het bpm verhaal lijkt het wel overeen te komen met andere iv’s zoals @WiWaaz aangeeft. En het dekra rapport zou denk ik ook wel iets vermelden over een gerepareerde schade.

EdwardP

Actief lid
Mooie auto hoor! Veel plezier ermee

Nog even over de BPM: mijn Superb is ook import en de BPM is € 720, dus lijkt wel aardig overeen te komen.

Met paar bijna onzichtbare krasjes, kan je al flink de bpm laten verlagen. Maar gemiddeld 700-1000 bij de iv is vrij normaal.

Sersation

Nieuw lid
Ik heb 2x achter het net gevist
Dus na ff flink gebaald te hebben, zet ik mijn zoektocht vrolijk voort :)

Ik moet weleens een auto laten gaan omdat er geen trekhaak onder hangt.
Zijn er mensen met ervaring omtrent het achteraf monteren van een trekhaak.?

Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ja die zijn er wel op dit forum.
Pas vooral op met import-auto's op dat gebied: wanneer er op het Certificate Of Conformity(?) geen trekvermogen staat vermeld, zul je dat ook niet op een Nederlands kentekenbewijs krijgen.
Zonder dat 'Toegestaan trekgewicht' op een kentekenbewijs mag je dus niets (!) trekken.

rinusdev

Nieuw lid
Vandaag mijn phev opgehaald, mooie wagen. Zit wat dingen op te zoeken en merk dat het fijn is om papier in NL te zien. De auto is import en heeft een duits boekje, leest wat moeilijker. De site van skoda heeft alleen een online handleiding, die ik ook niet heel fijn vind.

Is er een originele Nederlandse pdf-handleiding op het web te vinden? Van de superb 1.4 tsi phev productie 2021-6.

Ik heb op dit forum gekeken, maar niets gevonden. Op het web alleen via handleidi.ng het origineel gevonden, maar om die te downloaden moet je software installeren. Dat moet anders kunnen.

Sersation

Nieuw lid
@rinusdev , Ik heb dit gevonden op het inet
Wellicht is dit wat je zoekt

Bj 2020

Bj 2021

Laatst bewerkt:

rinusdev

Nieuw lid
@rinusdev , Ik heb dit gevonden op het inet
Wellicht is dit wat je zoekt

Bj 2020

Bj 2021
Dit is inderdaad wat ik zoek. Maar om te downloaden moet je software instaleren. Dat wil ik niet, lijkt me wat schimmig.

Of hebben jullie andere ervaringen met die site?

Sersation

Nieuw lid
Ik heb er geen ervaringen mee..
Hoe ik vaak handel in dit soort situaties is als volgt;
Ik zoek altijd nog ff verder om tot de ontdekking te komen dat dit de enige route is om m’n doel te behalen.
Houd m’n adem in en knijp mn ogen fijn om daarna te downloaden wat ik nodig heb om daarna het onnodige te verwijderen.

Blijft natuurlijk op eigen risico

rinusdev

Nieuw lid
dat is inderdaad een rechtstreekse download, die had ik nog niet gevonden. Dank!

Deze is in het Engels. Dat is an sich ook prima, dat gaat me bijna vloeiend af. Maar heeft iemand nog een NL pdf gevonden van deze auto?

Bovenaan Onderaan