Ik dacht dat de sport uitvoering in ieder geval andere stoelen heeft; sportstoelen.
Esthetisch binnen en buiten de wagen zijn er duidelijke verschillen.
Technisch dacht ik dat er geen verschil is, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb zelf nog niet met aanhanger gereden, maar dat komt binnenkort. Mijn SuperB heb ik onlangs getuned, naast dat er iets meer vermogen is en de bak veel soepeler en logischer schakelt, is ook de start stop in de sportstand nu uitgeschakeld. Hiermee is het gedrag van de wagen wat
@jefrem beschrijft in de sportstand ondervangen.
Ik zal met de aanhanger dan ook met name de sportstand gebruiken vanwege deze reden, het feit dat de brandstofmotor goed op temperatuur komt en blijft en het meeste vermogen in deze stand beschikbaar is.
Hieronder een iets langere rit. Enkele reis 125km. Heen en terug bijna 250km. Gehele rit hybride gereden, behalve klein stukje bebouwde kom volledig elektrisch. Er zat nog een klein beetje batterij in bij terugkomst.
Wanneer de batterij volledig leeg is, laadt deze onderweg op. Dit zorgt logischerwijs voor een hoger verbruik; gemiddeld 6 á 6.5l / 100km.
Spritmonitor, verbruik aan de pomp dus, geeft een gemiddelde van 3.2l / 100km. Echter 50 - 60% van onze ritjes zijn volledig elektrisch. Ik heb geen verbruikscijfers vwb energie vanaf de meterkast, maar dit zal hoger liggen dan wat de Skoda app aangeeft.
Mijn laadpaal geeft aan dat ik voor de maand januari 340kwh verbruik heb. De Skoda app geeft aan dat ik in totaal voor de maand januari 1665km gereden heb (elektrisch en brandstof). Dit zou dan neer komen op 20.4kwh / 100km voor de maand januari; totaal verbruikte energie VS totaal aantal kilometers.
Ik vind het zelf lastig alles echt goed te vergelijken omdat ik nog geen manier heb gevonden om brandstof en elektrische kilometer goed te uit elkaar te kunnen halen. Maar zo heb je in ieder geval een beetje idee.