Sinds 2 weken herken hij laden of alleen noodladen enyaq 80kw

fredvermaas

Nieuw lid
Als ik thuis laat kan ik max 3 a 3,5 kw laden als me buurman bij mij laad gewoon 10kw.
sta ik bij snellader herken hij me pas niet meer of 11 of 18 kw laad hij op.

en iemand anders heb het zelfde tot heden kunnen ze niks vinden

wie weet wat meer over dit probleem

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als je buurman aan jouw lader wel (bijna) de volle 11kW kan laden, is de laadpaal goed aangesloten.
Gebruik je de laadkabel die je bij de auto gekregen hebt?
Heb je al eens geprobeerd om met de laadkabel van je buurman te proberen of het dan wel goed gaat?
Hoe koud was je auto (en vooral je HV-accu) toen je aan de snellader ging laden?
Een koude accu laadt een stuk langzamer dan de fabriek beweert. Waren, als je het vaker geprobeerd hebt, die DC laders in orde?
Hoe lang stond je auto aan die DC lader toen je die waarde zag? DC/snelladers starten vrij traag op.
Wanneer de auto bijna vol (boven 90%) is, laadt die ook heel langzaam verder tot 100%, dus als je aan het einde van de laadsessie op het display van de lader kijkt is de waarde ook erg laag.
Als je met "tot heden kunnen ze niks vinden" de dealer bedoelt, dan kijken ze niet goed.......probeer een andere dealer.
Soms moet je bij een snellader die niet op je pasje reageert de volgorde omkeren: eerst pasje, of juist eerst aankoppelen.

fredvermaas

Nieuw lid
Hoi Peter,

bedankt voor de mail
heb 7 jaar al deze paal en sinds denk ik update heb gehad kreeg ik deze problemen
ene keer wel andere keer niet en me heb vaste kabel dus elke auto kan je aansluiten als me buurman wel 11 kw en ik elke keer noodladen en bij andere heb ik 40% accu dan nog steeds max 11 ook al is alles goed

denk dat maken heb met update nooit laast van en andere persoon die ik ook ken heb ook sinds 2 weken zelfde probleem

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Misschien de laadstekker even opgetild houden bij het begin van het laden?
Als dat 'helpt', kun je de dealer vertellen dat de laadpoort van de auto 'niet strak genoeg' is.
Overigens, wat bedoel je met 'noodladen'?

fredvermaas

Nieuw lid
Hoi Peter,

als ik hem erin doet gelijk brand knop rood en groen en max 3kw
zie in de display alleen noodlading maar geef hij niet aan bij snel laad stations
sta ik elders of hij herken de auto niet laad niet op ook niet met pas van buurman
bij andere gaat hij niet verder dan 18kw bij snel laad station
maar soms wel weer 10kw bij een andere

is vreemd kom jij laden bij me krijg gewoon 10kw van de paal met de stekker die aan vast zit

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als de dealer een laadpaal heeft staan, daar inprikken, dan kunnen ze het toch zelf zien.
Dit lijkt mij een probleem met de laadaansluiting (en?) de boordlader van je auto, en dat is echt iets voor de dealer, en dat hoort dan onder garantie te vallen. De (AC) boordlader wordt niet gebruikt bij het snelladen op DC, daarom verdenk ik als eerste de laadpoort.
Waarbij ik voor het gemak maar even aanneem dat je 'm bij een Skoda dealer gekocht hebt.

@hemi24 ik denk dat de laadpoort alleen een foutmelding zal geven tijdens het laden, en of die foutmelding in het geheugen wordt opgeslagen? Dat zou wel moeten.......En om daarachter te komen is uitlezen wel het eerste.

Bovenaan Onderaan