Lichtschakelaar T5.2

Herzog Jan

Forumguru
De lichtschakelaar (complete unit) van mijn 2011 T5.2 California is gesneuveld.
Heb er nu een reserve in dus ik kan in ieder geval even vooruit. Maar die heeft geen mistlicht functie voor de voorzijde, dus ik wil nu wel de juiste er in.
Mag ook een gebruikte zijn.
Nou heeft mijn T5 geen 'auto' stand op de originele schakelaar. Kan ik er wel één aanschaffen met die functie of is dat onzin ? Volgens mij heb ik wel een sensor in de voorruit zitten.
20250405_155135.jpg

20250405_154912.jpg

20250406_104307.jpg

Tees

Donateur
Ik ga altijd voor A-merk onderdelen, heb geen zin in dingen die te snel weer kapot gaan.

Wat ik van m'n Octavia weet is dat er voor de Auto-stand één extra draad in dezelfde stekker zit, soms schijnt die erbij gestoken te zijn als je dat niet in de schakelaar hebt, soms niet. Weet niet of t voor de T5 ook zo is.

Herzog Jan

Forumguru
Wat zijn de A-merk onderdelen in deze, @Tees ?
Heb er bij VAGshop.nl ook 1 gevonden, maar die is dan wel meteen 5x zo duur.
Onderdeelnummer is 6Q0 941 531 N

Overigens laat dat met die autostand maar zitten, daar ben ik eigenlijk toch geen voorstander van. Mijn vraag daarover was meer uit interesse.

Tees

Donateur
Ik ken lang niet alle merken hiervan op Autodoc, maar ik zie bijvoorbeeld Topran, Metzger en Vemo staan, dat zijn prima merken. Ridex zie ik vaak bij Autodoc maar heb ik weinig ervaring mee.

Ik koop zelf bijna altijd bij Winparts, die verkopen in dit geval alleen Topran en Metzger. Voordeel van Winparts is dat ze geen slechte merken verkopen, Autodoc heeft ook allerlei merken die ik liever niet heb. Meestal scheelt de prijs nauwelijks wat met Autodoc (en is vaak zelfs lager), en de service is 3x beter.

EdK

Forumguru

Dit moet het wel wezen en volgens mij genoeg keuze

Bovenaan Onderaan